Güncelleme Tarihi:
Sigortacılar, Woods gibi ünlülere sponsor olan ya da reklamlarında oynatan ÅŸirketlerin, bu kiÅŸilerin toplumdaki itibarının sarsılmasından en az ÅŸekilde etkilenmesine yönelik araçlar yarattı.Â
Financial Times'ta yayımlanan bir haberde, ABD'de 110 yıldır sigortacılık faaliyetleri yürüten DeWitt Stern şirketinin, 2010 yılında sunmayı planladığı itibara yönelik riskleri içeren ürünün büyük ilgi gördüğü belirtildi. Haberde bu ürüne en çok ilginin özellikle Londra'daki sigortacılardan geldiği de ifade edildi.
DeWitt Stern yöneticisi Scott Brady, yeni ürünün, şirketlerin yönetim kurullarını hissedarların açacağı davalardan koruyan başka bir ürünle benzerlik gösterdiğini kaydetti. Brady, bu sigorta ürününün pazarının geçen 30 sene içinde milyarlarca dolar değerine çıktığına da vurgu yaptı.
TIGER WOODS SKANDALI HIZLANDIRDI
FT, DeWitt Stern'in adı geçen yeni ürün üzerinde altı aydır çalıştığına ancak Tiger Woods'un başına gelenlerden sonra böyle bir sigorta ihtiyacına olan ihtiyacın belirgin şekilde ortaya çıktığına da değindi.
Ünlü golfçünün yakın zamanda yaşadığı skandal olayda, kaza geçirdiği açıklanmış ancak daha sonraki gelişmeler karısının saldırısına uğradığını ortaya çıkarmıştı. Woods'un karısı, ünlü golfçüye kendisini başka kadınlarla aldattığı için saldırdığını söylemişti.
Skandaldan sonra danışmanlık firması Accenture, Woods ile reklam anlaşmasını bu hafta sonu bitirirken diğer sponsorlar da ünlü golfçüden uzaklaşmanın işaretlerini vermeye başlamıştı.
Bundan önce ünlü manken Kate Moss'un da 2005 yılında yine uyuşturucu skandalı ile gündeme gelmesi, şirketlerin reklamlarında ve projelerinde, ünlülerle çalışma konusunda temkinli davranmasına neden olmuştu.
DeWitt Stern yeni ürünüyle, şirketlerin birlikte çalışacakları ünlüleri ve onların hayat standartlarını çok yakından tanıma faaliyeti yürütecek. Sigorta şirketi, anlaşmalı kurumun itibarını zedeleyecek bir olay gerçekleştiğinde yaşanan zararı da kriz dönemi iletişim stratejisiyle azaltmaya çalışacak.