Tiffany altın ve gümüÅŸü birleÅŸtirdi

Güncelleme Tarihi:

Tiffany altın ve gümüşü birleştirdi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 08, 2012 00:00

Estetiği ve lüksüyle kitaplara, filmlere konu edilmiş ABD'nin ünlü mücevher markası Tiffany & CO. 175 yaşında. Efsane marka 175’inci yıldönümü için altın, gümüş ve bakırdan yeni bir alaşım üretti: Bu yılki mücevherlerin çoğu Rubedo adlı bu alaşımla yapıldı.

Haberin Devamı

Dünyada zevk, zarafet ve seçkinliğin belirleyicisi Tiffany'nin özel yıldönümü anısına bir arayışa giren firmanın metalurji uzmanları, iki yılı aşkın bir süre farklı oranlarla deneyler yaptı. Geçen yılın son aylarında da elde edilen sonuçlar açıklandı. Açıklamada bu benzersiz alaşımın hem hafif hem de güçlü ve dayanıklı bir yapıya sahip olduğu belirtildi. Daha sonra bu alaşım, tasarım ekiplerinin elinde mücevherlere dönüştürüldü. Yeni metalin istenen göz alıcı renge ulaşması için, gece gündüz çalışıldı. Ortaya çıkan yeni alaşımın adına da Ortaçağ'da simyacı felsefesine göre ruhla maddenin bir araya geldiği en yüksek seviyeye atıfla 'Rubedo' denildi.

Rubedo, altın ve gümüş arasında bir metal. Adeta mücevheratın üçüncü yolu. Fiyatlar da altından üretilmiş aksesuvarlara göre daha ucuz. 1837 Rubedo isimli koleksiyondaki küpe, bilezik ve kolyelerin her birinin üzerinde de 175'inci yıldönümü anısına markanın kurucusu Charles Lewis Tiffany'nin imzasını da taşıyor.

Haberin Devamı

Peki Türkiye'de satılacak mı? Evet, iki ay sonra. Yoğun ilgiden dolayı Tiffany'nin İstanbul Nişantaşı'ndaki butiğinde şimdiden bir bekleme listesi oluşturuldu. Yüzük, kolye, küpe ve bileziklerin fiyatları; 250 ile 10 bin dolar arasında değişiyor.

175'NCÄ° YILINDA EFSANE

 1830’lu yıllar New York'ta yaşayanlar için dinamik büyümenin, abartılı zevklerin ve altın fırsatların çağıydı. New Yorklu 25 yaşındaki Charles Lewis Tiffany ve akranı John B. Young da 1837'de, bu yolu seçti: Tiffany’nin babasından alınan 1000 dolar avansla bir kırtasiye ve fantezi eşya mağazası açtılar. Adını da Tiffany & Co. koydular.

Şık hanımlar mağazada, Avrupa’nın tasarım estetiğinden farklı, yeni bir 'Amerikan tarzı' keşfetti. Bunlar Tiffany tasarımının önce gümüş mutfak ve çatal bıçak takımlarında, sonra da mücevheratta görülen ayırıcı özelliğiydi. Tiffany saf gümüşte 925/1000 standardını kullanan ilk Amerikan firmasıydı. Charles Lewis Tiffany’nin çabalarıyla, bu oran ABD Meclisi tarafından Amerikan som gümüş standardı kabul edildi. 1870'de Tiffany & Co. Amerika’da mücevher ve saatlerin yanı sıra lüks masa, ev ya da insan aksesuvarlarının başlıca satıcısı haline geldi. 20. yüzyıldaysa Amerikan toplumunun en seçkin üyeleri Tiffany müşterisiydi. J. P. Morgan altın ve gümüş eşyalar sipariş etti; Lillian Russell som bir gümüş bisiklet istedi; Jacqueline Kennedy Onassis, Babe Paley ve Diana Vreeland gibi çekici kadınların şık kıyafetlerini tamamladı.

Haberin Devamı

KUTULARI NEDEN MAVÄ°Â

 1837'de New York’ta ilk mağazasını açan Charles Louis Tiffany sadece kendi markasına özdeşleşen ikonik mavi kutunun rengini tescil ettirdi. O günden sonra Pantone renk kataloğunda 1837 koduyla yer alan mavi ton 'Tiffany Blue' olarak da geçmeye başladı ve Tiffany & Co. marka rengi tescil ettiren ilk mücevher markası oldu. O günden sonra Tiffany'de her şey aynı büyülü mavi kutunun içinde sunuluyor. Bugün de dünyanın her yerinde hediye verilen 'mavi kutu' satın alanın kalbinin daha hızlı atmasına yol açıyor. Çünkü kapak açıldığında içinden gümüş bir aksesuvar mı, yoksa pırlantalarla süslü olağanüstü bir mücevher mi çıkacağı kestirilemiyor.

Haberin Devamı

Ünlü markanın ilkleri

 * Tektaş nişan yüzüğü: Klasik nişan yüzüğü denince akla 100 yılı aşkın süredir var olan, altı tırnaklı montüre yerleştirilmiş tek taş pırlanta geliyor. Bu yüzüğün hikâyesi 1886’da Charles Lewis Tiffany’nin ikonik bir tek taş yüzük tasarlamasıyla başladı. 'Tiffany Setting' isimli, altı tırnaklı montür, günümüzün popüler nişan yüzüğü özelliğini taşıyor.

* Ürünlere fiyat etiketi konulması: Tiffany’nin kurulduğu dönemde mücevher mağazalarında ürünlerin üzerinde fiyat etiketi yoktu. Ancak Tiffany tüm ürünleri fiyat etiketiyle sergileyerek bu yöndeki uygulamayı başlattı, fiyat üzerinden pazarlık kabul etmemek stratejisini kullanan ilk mücevher markası oldu.

Haberin Devamı

Muhammed Ali anısına 120 bin dolarlık saat ve kitap

İsviçreli saat üreticisi IWC Schaffhausen, spor tarihinin en önemli simalarından Amerikalı boksör Muhammed Ali'nin adını taşıyan saat ve sporcunun yaşamını anlatan bir kitap hazırladı. Bir adet üretilen bu eşsiz saat ve kitap için Arizona'daki Celebrity Fight Night’ta açık artırma düzenlendi. Beyaz altından yapılmış 'IWC Big Pilot’s Watch Edition Muhammad Ali' saatiyle kitap 60'ar bin dolarlık etkileyici bir rakamla satıldı. IWC’nin CEO’su Georges Kern gecenin açılış konuşmasında, “Bu saat ve kitap hem Muhammed Ali’nin 70’inci doğum gününde hem de ‘Yüzyılın Sporcusu’ seçilmesi nedeniyle yapıldı" dedi. Açık artırmadan elde edilen gelirin tamamı Muhammed Ali’nin ideallerini korumak; saygınlık, umut ve hoşgörü aşılamak ve dünyanın her yerindeki yetişkinlere ve çocuklara muhteşem olmaları yolunda ilham vermek misyonundaki Kentucky’daki Muhammad Ali Center’a aktarıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!