Güncelleme Tarihi:
Sayın Kemal Sunal, bilet ve bagaj işlemlerinin ikmali için Atatürk Havalimanı İç Hatlar kontuarına geldiğinde personelimize (çok terledim) şeklinde bir ifadede bulunmuştur. Sabah saat 06.45’te bu denli terlemenin bir şeylerin habercisi olduğu değerli yolcumuzun vefatını takiben düşünülebilmektedir.
Boarding kapısındaki şef yardımcısı personelimizin, sayın Sunal’a (çok kötü görünüyorsunuz) şeklindeki ifadesi ve aldığı (hiç gitmek istemiyorum) şeklindeki cevabın bir çok şeyi açıkladığını düşünüyoruz.
Sayın Sunal’ın uçak korkusunun olduğu hepimiz tarafından olayı takiben öğrenilmiştir. Bu husus ve son 15 senedir uçağa binmediklerine ilişkin bilgiler basında yer almıştır. Bu gerginliğin ve bundan kaynaklanan aşırı stresin bu oluşumda ne denli büyük payının olacağını tıp otoriteleri mutlaka kabul edeceklerdir.
Dünyanın en gelişmiş ülkelerinde bile toplu taşımacılık araçlarında doktor bulunmamaktadır. Ülkemizin böyle bir potansiyele sahip olmadığı da açıktır.
Londra Heatrow Havalimanı’nda hastalanan yolcuya müdahale etmek üzere davet edilen sağlık ekibi, uçağa 15-20 dakika içinde gelebilmektedir. Almanya’nın Frankfurt Havalimanı hariç diğer havalimanlarında da görüntü aynıdır. Frankfurt Havalimanında ise FAG’nin tam teşekküllü bir sağlık ünitesi mevcut olup, uçağa erişebilme müddeti 4-5 dakika olmaktadır.
Sefer kaptanının kalkış için çalıştırma müsadesini kuleden isteme saati 07.28’dir. Bagaj sorunu nedeniyle motor çalıştırmanın iptaline yönelik talep saat 07.30’da kuleye iletilmiştir. Yeniden motor çalıştırma isteği 07.33’de yapılmış ve 07.36’da acil durum nedeniyle park yerine geri dönüş izni istenilmiştir. Görüleceği üzere izin ile iptal işlemi arasında 3 dakikalık bir zaman dilimi mevcuttur. Bu noktadan hareketle uçağın park noktasına dönüp kapı açışının saat 07.38 ila 07.40 arasında olacağı kabulü zorunlu olan bir gerçektir. Sefer kaptanının uçakta acil durum bulunduğuna ilişkin ikaz saati ise 07.37’dir. Personelimiz acilen durumu Med-Line’a, takiben aynı anda DHMİ hekimliğine bildirmiştir. Sağlık ekibinin uçağı ulaşma saati ise 07.50 civarında olmuştur. DHMİ ambulans ve doktorunun uçağa geliş saati ise 07.57’dir. Türk Hava Yolları, bu tür konularda büyük hassasiyete sahiptir. Sorumluluktan kaçmaz ve sorumluluğu saklamaz. Özellikle olaylardan ders alarak tekerrürünü engelleyici tedbirler alır. Sayın Kemal Sunal’ın kaybı nedeniyle yaşanılan büyük acıyı Türk Hava Yolları olarak kalben paylaşıyoruz.