Güncelleme Tarihi:
Kokpit.aero’nun haberine göre İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Tiran’a 2 Mayıs 2015 tarihinde uçacak THY’nin TK1077 sefer sayılı uçağı, kalkış için hazırlıklarını yapıyordu. Pilotlar kokpitte kontrollerini tamamladı. Tüm yolcu ve kargonun alınmasının ardından uçağın kapısı kapatıldı. Motor çalıştırmak için geri itme (push back) işlemi başlayacağı sırada uçağın altından bir ses gelmeye başladı.
Pilotlar dikkatle sesi dinlerken gürültünün uçağın altında bulunan kargo bölümünden geldiğini fark ettiler. Hemen işlemler durduruldu ve yer ekiplerine haber verildi. Kargo kapağı açıldığında bir işçinin orada unutulduğu ve üzerine kapının kilitlendiği ortaya çıktı.
KAPTAN PİLOT’UN DİKKATİ VE E-POSTASI
Olay Kaptan Pilotun diğer pilot arkadaşlarıyla yaşananı e-posta yoluyla paylaşması sayesinde ortaya çıktı. Kaptan Pilot, e-posta ile şunları yazdı:
"Kargo kapısı açıldığında içinden korkudan perişan olmuş kıpkırmızı renk almış bir personel indi ve birkaç dakika kendine gelemedi. Bunun üzerine endişe ettiğim ve aşağıda görev yapanlara güvenimi kaybettiğim için ’Kargoları açın, içeri seslenin, içeride kalan kimse var mı, bir daha bakın’ diye kapıları yeniden açtırdım...
Bu da olabiliyormuş diyerek bu olayı sizinle paylaşıyorum. Demek ki onca şeyin içinde kargo kapıları kapandıktan sonra kargodan gelebilecek sesleri de dinlememiz gerekecek. Tabii oradaki kişi duvarlara ve tavana kuvvetlice vurup da kendini duyurabilirse"
KARGODAKİ ISI
Yolcu uçakları havalandığında kargo bölümündeki ısı çok fazla düşebiliyor. Burada unutulup hayatını kaybeden işçiler bulunuyor. Normalde bir yolcu uçağı 10 bin metrede uçarken dış sıcaklık -55 ila -64 santigrat derece arasında değişiyor. Uçağın yüzeyi ise sürtünme ile oluşan sıcaklık nedeniyle sadece 15 ila 20 derece yani -35 ila -30 santigrat derece arasında.
Kargo bölümündeki sıcaklık ise +8 santigrat derece. İstenirse bu ısı, +12 santigrat dereceye kadar çıkartılabiliyor. Ancak soğuk tutulması gereken bir kargo varsa, kokpitten ayarlanarak ısı +2 santigrat dereceye kadar düşürülüyor. Uzmanlar bir insanın uzun süre bu sıcaklığa dayanamayacağına dikkat çekiyor. Kargo bölümündeki basınç ise yolcuların oturduğu kabin ile aynı. Ortalama 6 ila 8 psi basınç değeri tutturuluyor.
En son olay, geçtiğimiz ay Alaska Havayolları’nda meydana gelmişti. Uçak Seattle’dan kargo bölümünde unutulan işçi ile havalanmış, havada gelen sesler üzerine pilotlar geri dönmüştü.