THY’de yeni dönem

Güncelleme Tarihi:

THY’de yeni dönem
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2005 00:00

Türk Hava Yolları’nda yapılan olaÄŸan genel kurulla yönetim yeniden ÅŸekillendi. Dr. Candan Karlıtekin yeniden Yönetim Kurulu BaÅŸkanı olurken, Yönetim Kurulu üyeliÄŸine ise Teknik’ten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Temel Kotil seçildi.Abdurrahman GündoÄŸdu’nun yıllık izinden dönmesinden sonra tekrar toplanacak Yönetim Kurulu, görevden ayrılacak GündoÄŸdu’nun yerine vekalet eden Kotil’i genel müdür olarak atayacak. Yönetim Kurulu’nun GündoÄŸdu ve Kotil dışındaki üyeleri ise Mehmet BüyükekÅŸi, OÄŸuz Borat, Hüseyin Atilla Öksüz, Cemal Åžanlı ve Hamdi Topçu’dan oluÅŸurken, Denetleme Kurulu üyeliklerine de, Ä°smail Gerçek, Hasan Gül ve AteÅŸ Vuran seçildi. YoÄŸun yaz sezonuna yönetim olarak da güçlü girmeyi hedefleyen THY, tüm hazırlıklarını tamamladı. Filosunu kasım ayından itibaren teslim edilecek yeni uçakları öncesinde kiralık uçaklarla güçlendiren THY, hazırladığı filo planını yeniden revize ediyor. Karlıtekin ve Kotil’in önünde öncelikli projelerin başında uzun ve orta menzilli filo çalışmalarının yanı sıra hareketlenen iç hat pazarında THY’nin çapraz uçuÅŸlara baÅŸlatacak bölgesel uçaklar da bulunuyor. Kabin ve ikram konseptini Cemil Ä°pekçi’nin tasarımıyla yenilecek THY özelleÅŸtirme çalışmalarına önümüzdeki dönemde de devam ettirmeyi hedefliyor.DOÇ. DR. TEMEL KOTÄ°LÄ°TÃœ Uçak MühendisliÄŸi bölümünden 1983’te mezun olan Kotil 1986’da ABD’de Michigan Ãœniversitesi’nde master, aynı üniversitede 1987’de Makine MühendisliÄŸi dalında ikinci master ile 1991’de de Makine MühendisliÄŸi dalında doktorasını tamamladı. Ä°TÜ’ye geri dönen Kotil 1991-93 arasında Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nde Havacılık ve Ä°leri Kompozit Laboratuvarları’nın kuruculuÄŸunu ve yöneticiliÄŸini yaptı. 1993-94 yıllarında aynı fakültede dekan yardımcılığında bulundu. Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediyesi APK BaÅŸkanlığı’na getirilen Kotil, 1997’ye kadar bu görevde kaldı. APK Görevi sonrasında tekrar üniversiteye dönen Kotil, 2001’de ABD’de Illinois Ãœniversitesi’nde misafir profesörlük ve New York’ta AIT Inc’te AraÅŸtırma ve Mühendislik Bölüm BaÅŸkanlığı’nı da yürüttü. Mart 2003’te THY Teknik Genel Müdürlük Yardımcılığı’na getirilen Kotil, yönetim kuruluna atanmadan önce bu görevi sürdürüyordu. Evli olan Doç.Dr. Temel Kotil, 3 çocuk babası.DR. CANDAN KARLITEKÄ°NBoÄŸaziçi Ãœniversitesi Ekonomi Bölümü’nü 1983 yılında bitiren Karlıtekin, 1984’te ABD’de State University of New York’ta ‘Uluslararası Ticaret ve Finans’ dalında master, yine aynı okulda öğretim görevlisi olarak 1988’de ‘Uluslararası Ticaret, Finans ve Makroekonomik Modelleme’ dalında da doktorasını tamamladı. Türkiye’ye döndükten sonra 1988-90 yıllarında Devlet Planlama TeÅŸkilatı’nda uzman, 1990-93 yılları arasında Türkiye Ä°hracat Kredi Bankası A.Åž.’de AraÅŸtırma Müdürü, 1994-96 yılları arasında da Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediyesi Kaynak GeliÅŸtirme ve Ä°ÅŸtirakler Daire BaÅŸkanı olarak çalıştı. 1996-97 yıllarında Türkiye Kalkınma Bankası’nda Yönetim Kurulu BaÅŸkanlığı yapan Karlıtekin, daha sonra özel sektörde çalışmalarını sürdürdü. 2003’te THY Yönetim Kurulu’na giren Karlıtekin, geçen yıl Yönetim Kurulu BaÅŸkanlığı’na getirilmiÅŸti. Evli olan Dr. Candan Karlıtekin’in dört çocuÄŸu bulunuyor.Kaplanlar Balıkesir’de buluÅŸuyorNATO bünyesinde Hava Kuvvetleri’nde kaplan amblemine sahip filoların geleneksel hale gelen buluÅŸmalarında bu yıl Balıkesir 9’uncu Ana Jet Ãœs Komutanlığı’ndaki 192 Filo ev sahipliÄŸi yapıyor. 28 Nisan’dan itibaren Balıkesir’e gelmeye baÅŸlayacak Avusturya, Belçika, Çek, Fransa, Almanya, Polonya, Slovakya, Ä°sviçre, Ä°ngiltere, NATO ve Türk Hava Kuvvetleri’ne ait filolar 8 Mayıs’a kadar eÄŸitim uçuÅŸlarını sürdürecek. NATO içinde farklı hava kuvvetlerinin aralarındaki iliÅŸkilerin artırılması ve ortak eÄŸitim amacıyla 42 yıl önce kurulan ve ‘Tiger Meet’ olarak adlandırılan amblemi kaplan olan filoların buluÅŸması her yıl farklı bir ülkede gerçekleÅŸtiriliyor. Türkiye’de tek kaplan amblemine sahip filo olan 192’nci filo, 1980’den bu yana üye olduÄŸu organizasyona ilk defa ev sahipliÄŸi yapıyor. Tiger Meet, havacılık meraklıları tarafından da yakından takip ediliyor. Organizasyonda en çok ilgiyi normalde askeri kamuflaj renklerine sahip uçakların kaplan desenlerine boyanmış görünümleri çekiyor. Bu yıl Balıkesir’de gerçekleÅŸtirilecek Tiger Meet, 30 Nisan günü kapılarını halka açıyor. Sabah saat 10.30’dan itibaren meraklılar statik park sahasındaki uçakları ziyaret edebilecek. Tiger Meet’e Türkiye’nin yanı sıra yurtdışından da çok sayıda meraklının gelmesinin bekleniyor. Tolga ÖZBEKYamaç paraşütünü THK denetleyecekSon yıllarda özellikle Fethiye’de artan ölümlü yamaç paraşütü kazalarından sonra UlaÅŸtırma Bakanlığı ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Türk Hava Kurumu’na (THK) denetleme yetkisi vermek üzere harekete geçti. UçuÅŸ emniyetinin artırılmasını hedefleyen çalışmada THK, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) adına yamaç paraşütü hizmet veren ÅŸirketleri pilotları ve kullanılan malzemenin kontrolünü gerçekleÅŸtirilecek. THK Yamaç Paraşütü Öğretmeni Orhan ÖzgülbaÅŸ tarafından hazırlanan çalışmada son yıllarda popüler sportif havacılık dalı yamaç paraşütçülüğünde özellikle ülkemizde çok sayıda kazanın meydana geldiÄŸini ortaya koyuyor. Raporda son 14 yılda Türkiye’de meydan gelen yamaç paraşütü kazalarında 28 kiÅŸi hayatını kaybederken bu kazaların nedenleri arasında yüzde 63.5 insan faktörü, yüzde 33.4’ü kusurlu öğretim ve deneyimsizlik, yüzde 2.4’ü de malzeme hatalarından meydana geldi. THK Genel BaÅŸkanı Yusuf Güngör, dünyada 1990’dan bu yana toplam 326 kazanın olduÄŸunu ve 44 kiÅŸinin hayatını kaybettiÄŸine dikkat çekerek ‘ Türk turizminde yamaç paraşütünün yeri her geçen gün artıyor. Ancak dünyada ölümlü kazaların yarıdan fazlasının Türkiye’de meydana gelmesi soru iÅŸaretlerini de yanında getiriyor. Amacımız yamaç paraşütü için hızla yasal mevzuat oluÅŸturmak ve SHGM ile birlikte hazırladığımız Çok Hafif Hava Araçları YönetmeliÄŸini bir an önce hayata geçirmek’ diye konuÅŸtu. Kazalarla ilgili çalışmaları en kısa zamanda kitapçık haline getirecek THK ayrıca bilgileri kurumun web sitesinde (www.thk.org.tr) yayınlayacak.Transit yolcu eziyeti bitiyorÄ°stanbul Atatürk Havalimanı’nda geçen ay baÅŸlatılan ve yolcu ÅŸikayetlerine neden olan transit yolcu uygulaması kaldırılıyor. İçiÅŸleri, UlaÅŸtırma ve Gümrük Bakanlıklarının yanı sıra sektör temsilcilerinin katıldığı toplantıda ele alınan sorunda uygulamada yaÅŸanılan aksaklıklar masaya yatırıldı. TrafiÄŸin yazın artmasıyla sorunun hızla büyüyeceÄŸine dikkat çeken uzmanlar uygulamanın önümüzdeki ay içinde kaldırılmasının beklendiÄŸini söylediler.Halen yürürlükte olan ve 27 Mart’ta uygulanmaya baÅŸlanan kuralda, Ä°stanbul’u transit noktası olarak kullanan yani iç hat farklı bir noktadan gelip yurtdışına giden veya gelen yolcular, Atatürk Havalimanı’nda tüm pasaport ve bagaj iÅŸlemlerini yapmak zorunda kalıyor. ÖrneÄŸin Ä°zmir’den New York’a gidecek yolcu, transit olarak doÄŸrudan yolcu salonuna geçmek yerine uçaktan indikten sonra İç Hatlar Terminali’nde bavulunu alıyor ve tekrar Dış Hatlar Terminali’ne giderek pasaport iÅŸlemlerini yaptırıyor. En az yarım saat süren bu iÅŸlem havalimanın yoÄŸun olduÄŸu günlerde bir saati aÅŸabiliyor. Bu nedenle çok sayıda yolcu uçuÅŸ saati yakın olan seferlerde uçağını kaçırabiliyor. Sabiha Gökçen’den iç hat uçuÅŸlarıTürk Hava Yolları, 30 Nisan’dan itibaren Ä°stanbul’un ikinci havalimanı Sabiha Gökçen’den Ä°zmir, Trabzon, Adana ve Antalya’ya günlük karşılıklı uçuÅŸlara baÅŸlıyor. Seferleri özendirmek amacıyla THY tek yön 89 YTL’den baÅŸlayan fiyatlar sunuyor. Yolcular isterlerse uçuÅŸun bir bacağını ücret farkını ödeyerek Atatürk Havalimanı’na da alabiliyor. Yolcuların otoparktan ücretsiz yararlanabilecekleri Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ayrıca Taksim ve Kadıköy’den otobüs seferleri uçuÅŸ saatlerine göre düzenleniyor. Yap-iÅŸlet-devret 1 milyar dolara ulaÅŸtıTBMM Genel Kurulu’ndan havalimanlarının özelleÅŸtirilmesiyle ilgili yasa CumhurbaÅŸkanı Sezer’in vetosundan sonra deÄŸiÅŸiklikle ikinci kez geçerken Devlet Hava Meydanları Ä°ÅŸletmesi (DHMÄ°) tarafından yapılan yap- iÅŸlet-devret modelinin en son halkası Antalya’da hizmete girdi. Hızla büyüyen bölge turizmine rahatlama saÄŸlayacak Çelebi-IC İçtaÅŸ ortaklığında yapılan Antalya Havalimanı’nın ikinci terminali ile Türkiye’deki havalimanı yap-iÅŸlet-devret projelerinin toplam deÄŸeri 1 milyar dolara ulaÅŸtı. Halen iÅŸletimde olan Atatürk Havalimanı, Antalya 1 ve 2’inci terminallerin yanı sıra EsenboÄŸa, Dalaman’da da inÅŸaatlar baÅŸladı. AnlaÅŸması imzalanan Ä°zmir Adnan Menderes’ten sonra önümüzdeki aylarda Bodrum-Milas için de ihaleye çıkılacak.SkyJet Türkiye’deKanadalı uçak imalatçısı Bombardier’in özel uçak programı SkyJet, Türk pazarına giriyor. Bombardier’in sunduÄŸu hizmette, iÅŸadamları 25 saat ve katlarından baÅŸlayarak ÅŸirketin orta menzilli Learjet 60, orta-uzun Challenger 604 ile ultra uzun menzilli Global Express uçaklarından hizmet alabiliyor. 24 saat öncesinden uçak talebini bildiren iÅŸadamı Avrupa veya OrtadoÄŸu’ya yapacağı uçuÅŸlarda sabit bir fiyat ödüyor.Bombardier bu hizmeti ortalama yaşı 3 olan ve anlaÅŸmalı ÅŸirketlerin portföyündeki 900 uçakla veriyor. Ödemeler iÅŸadamının tercihi doÄŸrultusunda saatlik veya yıllık yapılabiliyor. Ä°ÅŸ adamları uçuÅŸlarının tipine göre farklı menzil veya kabin özelliklerine sahip uçakları seçebiliyor. SkyJet’in temsilciliÄŸi aynı zamanda Bombardier uçaklarının Türkiye temsilcisi olan Kontinental Havacılık tarafından yapılıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!