OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 15, 2004 00:00
Ä°ngiliz perakende devi Tesco, yaklaşık bir yıl önce Ege Bölgesi’ndeki 5 maÄŸazasıyla faaliyet gösteren Kipa’yı satın alarak Türkiye pazarına girmiÅŸti.Türkiye’deki ilk yıllarını deÄŸerlendiren Tesco-Kipa’nın CEO’su Steve Hammett, ‘Bu bir yıl bize bu pazara girme kararımızın ne kadar doÄŸru olduÄŸunu gösterdi, pazara giriÅŸ dönemini de baÅŸarıyla atlattığımızı düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde daha zorlu bir dönem bizi bekliyor, diÄŸer perakende devleri de Türkiye’ye yatırım yapacak ve çok daha sıkı bir rekabet ortamı oluÅŸacak’ dedi. Hammett, Türkiye’yi geliÅŸen ekonomisi, büyük bir nüfusu ve istikrarlı bir demokrasisi olduÄŸu için seçtiklerini kaydederek, uzun vadeli düşündüklerini belirtti. 2006’DA BÃœYÃœYEBÄ°LÄ°RÄ°ZAmaçlarının kısa sürede agresif büyüme olmadığına, doÄŸru analiz ve zamanlamayla kontrollü bir büyüme olduÄŸuna dikkat çeken Hammett, ‘Türkiye’ye zaten altyapısı bulunan ve tüketicinin de güvenini kazanmış olan Kipa’yla girdik. Pazara güveniyoruz ve pazarın geleceÄŸinden de umutluyuz’ diye konuÅŸtu. Hammett, uzun vadeli büyüme stratejileri hakkındaki detayların 1 yıl içerisinde belirleneceÄŸine iÅŸaret ederek, büyük ÅŸehirlerde yeni maÄŸazalar açabileceklerini, ancak deÄŸerlendirme aÅŸamasının devam ettiÄŸini, kesin açıklamalar yapmak için erken olduÄŸunu ifade etti. Hammett ayrıca, enflasyon oranlarının düşmesiyle birlikte perakendeciler üzerinde baskı oluÅŸtuÄŸuna ve daha sıkı çalışılması gerektiÄŸine dikkat çekti. Düşen enflasyonla hareketlenen Türkiye pazarında uluslararası markalı ürünlerin tercih edildiÄŸini belirten Hammett, ‘Aslında bütün dünyada tüketiciler az çok aynı ÅŸeyleri bekler, ancak Türkiye’de farklı olarak tüketicilerin uluslararası markalı ürünleri alma eÄŸiliminin daha güçlü olduÄŸunu söyleyebilirim’ diye konuÅŸtu. Â
button