H. Cihan Salim csalim@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2006 00:00
Kurumsal veri ambarı çözümleri sunan Teradata’nın yıllık Teradata Universe Konferansı’nın on birincisi, 2-5 Nisan tarihlerinde Madrid’de yapıldı. Bu yıl teması "olasılıkları keşfetmek" olan etkinlikte, gittikçe artan veri miktarının bilgiye nasıl dönüştürülebileceği sorusuna yanıt arandı.
Artan rekabet ve gelişen teknolojik araçlar sayesinde artık müşterilerin sadece bir kısmına hitap etme lüksü kalmadığı, özellikle son dönemde sıklıkla dile getiriliyor.
"Uzun kuyruk" kavramıyla açıklanan yeni iş yapma metodu, 80/20 kuralının artık doğru olmadığını düşündürüyor. Yani gelirlerin yüzde 80’inin müşteri tabanının yüzde 20’sinden elde edildiği, bu nedenle birbirine benzer özellikler taşıyan ve yaklaşık olarak aynı ürünü talep eden bu gruba hizmet vermenin daha karlı olduğu söylemi gücünü yitiriyor. Gelişen teknoloji sayesinde eskiden önem verilmeyen, her biri farklı özelliklerde olan diğer kullanıcı gruplarına, yani "uzun kuyruğa" düşük maliyetlerle hizmet verilebiliyor.
Teradata da ileri seviye veri kileri, veri ambarı uygulamaları, müşteri ilişkileri yönetim (MİY) araçları ve tedarik zinciri çözümleriyle firmalara söz konusu yeni olanakları değerlendirebilmelerini sağlamayı hedefliyor. Teradata Warehouse 8.1, Teradata Relationship Manager 6, Teradata on Linux gibi yazılımlarıyla veri tabanı yönetim araçları ve uygulamalarında Oracle ve IBM’in hizmetlerine çok ciddi ve başarılı alternatifler sergilediği, etkinliğe katılan Teradata müşterileri tarafından yapılan sunumlarda dile getirildi.
Toplantının ilk gününde iş ortakları, müşteriler, potansiyel müşteriler ve uzmanlardan oluşan yaklaşık bin katılımcı kurumsal analitik, müşteri, finans ve değer zinciri yönetimi konulu panellerde tecrübelerini paylaştı.
İkinci gün ise sektörel oturumlarda imalat, taşımacılık, finans, perakende ve iletişim alanında artan veri miktarı ve rekabet karşısında nasıl çözümler bulunabileceği tartışıldı. Konferans katılımcıları arasında Türkiye’den Migros, Paro, Telsim ve Turkcell gibi geniş müşteri tabanına sahip şirketlerin temsilcileri de yer alıyordu.
Teradata Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkan Yardımcısı Hermann Wimmer etkinlik sonunda RFID gibi teknolojilerle veri akışının farklılaşacağını, veri ambarlarının şimdiden buna uygun tasarlandığını belirtti ve sadece büyük, çok müşterili firmaları hedeflemediklerini vurguladı.