Güncelleme Tarihi:
En olumlu özellik olarak tercih listesinin sayısının azaltılması ve 25 okul seçilmesi olarak belirtildi. En çok eleştirilen nokta ise nakil döneminin kısa sürmesi ve hiçbir yere yerleşemeyen öğrencinin otomatik olarak açık öğretime zorunlu kaydedilmesi oldu. Özel okullara kayıt tarihlerinin öne çekilmesinin ise hem iyi hem de kötü yanlarının olduğu düşünülüyor. ‘2015-Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uygulaması Tercih ve Yerleştirme e-Kılavuzu’ taslağı 4 Şubat’ta paydaşların görüş ve önerilerine sunuldu. Süre 18 Şubat’ta dolacak. Gelecek öneri ve eleştirilere göre taslağın güncellenmesi bekleniyor.
ARTILAR
VELİ İSTEDİĞİ OKULDAN TERCİHLERİ ONAYLATACAK
Geçen yılki A ve B grubu tercih listeleri iptal edilerek, öğrencilerin tek listede 25 okul seçmesi isteniyor. Geçen yılki uygulamada B grubu tercih listesinde öğrenciler okul türü seçiyordu, okul tercih etme şansı yoktu.
Özel okula gidecek öğrenciler geçen yıl tercih yapmadığı için rastgele, genellikle de boş kalan uzak okullara yerleştirildiler. Öğrenciler daha sonra bu okullara giderek nakillerini almak zorunda kaldılar. Bu sene özel okula gidecekler tercih sistemine dahil edilmeyecek. 24 Haziran-10 Temmuz tarihleri arasında kayıt yaptıracaklar. Özel okula gitmeye kesin kararlı öğrenciler için olumlu bir uygulama. Nakil yaptırmak zorunda kalmayacaklar.
Özel okula gidecek olanlar önceden kayıt yaptıracağı için, devlet okullarında bu yıl daha az kontenjan açığı olacak.
Geçen yıl öğrenciler tercihlerini onaylatmak için kayıtlı oldukları okul müdürlüklerine gitmek zorunda kaldı. Bu sene öğrenci herhangi bir ortaokula giderek tercihini onaylatabilecek. Tercihler 6-16 Temmuz arasında yapılacağı için tatilde olan veliler, ikametlerinin bulunduğu şehre dönmek zorunda kalmayacak.
EKSİLER
Daha düşük puanlılar iyi devlet okullarına yerleşebilir
Özel okullara kayıt tarihlerinin öne alınması hem iyi hem kötü. Özellikle kararsız öğrenciler mağdur olacak. Çünkü aklında bir devlet lisesi olan öğrenci puanı yetmeyeceği düşüncesiyle tercih yapmayıp, özel okula kaydolacak. Ancak belki de o okula, tercih yapan, kendisinden daha düşük puanlı öğrenciler yerleşecek.
Nakil döneminde de sadece 5 okul seçilecek. Boş kontenjanlar geçen yıla göre daha az olacağı için yüksek puanlı öğrencilerin nakillerle istedikleri okula yerleşmeleri zor.
Nakillerde öncelik yerleşemeyen veya tercih yapmayan öğrencide olacağı için, puanla bir okula yerleşen öğrencinin nakil döneminde istediği okula gitmesi güç görünüyor.
Nakil dönemi 17-21 Ağustos. Ancak, bu süre kontenjan açıklarını kapatmak için yeterli değil.
Tercih yapmayan ya da nakil döneminde bile istediği okullardan birine yerleşemeyen öğrenciler otomatik olarak açık öğretim lisesine kaydedilecek.
Nakil döneminde Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonu’nca boş kalan kontenjanlar için öğrencilerden il-ilçe sınır-
ları içinde 5 tercih alınarak
YEP üstünlüğüne göre 24 Ağustos’a kadar merkezi yerleştirme yapılacak. Tercihleri öğrencilerin mi yoksa nakil komisyonlarının mı yapacağı ise belirsiz. Gönül KOCA
Okulda değerler eğitimi: Rabbin için sabret
BİNGÖL İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sosyal medyayı ahlakı yozlaştırmakla suçladığı değerler
eğitimi sunumunun ardından Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün de ayet ve surelerle 6 sayfalık bir eğitim içeriği hazırladığı öğrenildi. Şubat ayı konusu ‘sabır’ olarak belirlendi. İlk ve ortaokullarda verilen içerikte ‘Ve Rabbin için sabret’, ‘Allah sabredenleri sever’, ‘Allah sabredenlerle beraberdir’, ‘Kim sabırlı davranırsa Allah ona sabır verir’ ayetleri yer aldı. Müdürlük, eğitimin ardından da çocuklara “Sizce Allah için sabretmek ne demektir?”, “Yukarıdaki sureyi iman, amel ve sabır açısından değerlendiriniz” gibi sorular yöneltilmesini istedi.
Türkiye Pedagoji Derneği Başkanı Mehmet Teber, çocuklar için soyut kavramları anlamanın zor olduğunu belirterek, “Kutsal kitaplar yetişkinler için yazılmıştır. Dolayısıyla çocuk kavramları anlamadığı için kafası karışır. Bir değer aşılanmak isteniyorsa, çocuğa kendi hayatından örnekler verilmeli. ‘Oyuncak alabilmemiz önce para biriktirmemiz gerekiyor, çizgi film izlemek için birkaç saat sabretmen gerekiyor’ gibi ifadelerle soyutu somutlaştırmalıyız.”
Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir de okullarda değerler eğitimi adı altında din dersi verildiğini savundu. Gamze KOLCU / ANKARA