Ezgi BAŞARAN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 24, 2004 00:23
Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin 2004 Atina Olimpiyatları için ‘Celebrate Humantiy-İnsanlığı Kutla’ başlıklı reklam kampanyasını Saatchi&Saatchi reklam ajansı hazırladı. Kampanya umut, hayal, ilham, neşe, zafer, centilmenlik, dostluk ve eşitlik gibi olimpiyatın simgelediği değerler üstüne kurulmuş. Ünlüler olimpiyatlar hakkındaki görüşlerini, tarihi görüntüler eşliğinde anlatıyor.
Kalbimizin şampiyonu
Amerikalı aktör Christopher Reeve 1995’te katıldığı bir yarışta attan düşerek felç oldu. Hayatını tekerlekli sandalyede geçiriyor. İçsel gücün ve azmin simgesi olarak kampanyada yer alıyor. Ona göre finişe ulaşamasalar da bütün sporcular kalplerimize ulaşıyor. Olimpiyatların gücü de burada.
En güçlü kas kalp
Çocukluğunda geçirdiği bir kaza sonucu kör olan İtalyan tenor Andrea Bocelli mesajında şöyle diyor: Herkül’ün kol gücüne sahip olabilirsiniz, bacaklarınız rüzgardan hızlı olabilir ya da bir kedi kadar çeviksinizdir. Ama eğer insan bedeninin en güçlü kasının kalp olduğunu keşfedemediyseniz, eksik kalmışsınızdır. Bocelli, kampanyada fiziksel yetersizliklerine rağmen kazandığı başarılar nedeniyle hayal ve ilham gücünü temsil ediyor.
Dostluğun 17 günü
27 yıl boyunca hapis yatan, insan hakları savunucusu, eski Güney Afrika Devlet Başkanı Nelson Mandela, ülkesinin demokrasiye geçişinde rol oynadı. 1993’te Nobel Barış Ödülü’ne layık görüldü. Ona göre sporcular 17 gün boyunca oda arkadaşları, ruh ikizi haline geliyor. Mandela bu kampanyada barış, umut ve eşitliği temsil ediyor.
Önemli olan çaba
Kanadalı Avril Lavigne 20 yaşına rağmen çıkardığı ilk albümü Let Go ile dört dalda Grammy’ye aday gösterildi. Müzik dergisi Rolling Stone onu 2002’nin en iyi kadın rock şarkıcısı seçti. Avril Lavigne mesajında ‘Nereden ve hangi aileden geldiğinin, nasıl giyindiğinin ya da ne kadar büyük olduğunun önemi yok. Önemli olan kazanmak için elinden gelenin en iyisini yapmak’ diyor. Avril Lavigne kampanyada gençliği ve dinamizmi temsil ediyor.