Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2007 00:00
İngiliz Vodafone, Telsim markasını artık tarihe karıştırdı. Telsim-Vodafone’u birlikte kullanan şirket 1 Nisan’dan itibaren sadece Vodafone’u kullanacak. Vodafone Türkiye CEO’su Attila Vitai, "Türkiye’de dünya standartlarına ulaştık, Vodafone markasını kullanmaya başlıyoruz. Bizden önce tek operatör pazarın çoğunu ele geçirmişti. Lideri biraz silkelemek amacıyla geldik" dedi.
TÜRKİYE’nin ikinci büyük cep telefonu operatörü Telsim’i geçen yıl mayıs ayında 4 milyar 550 milyon dolara satın alan dünya devi İngiliz cep telefonu operatörü Vodafone, 1 Nisan’dan itibaren pazarda artık kendi markasıyla yer alacak. 1994’ten beri telekomünikasyon piyasasında faaliyet gösteren Telsim markası, yeni süreçle beraber tarihe karışıyor. Bir süredir Telsim-Vodafone markasını kullanan şirket, abonelerinin telefonlarındaki operatör ismini ise bir önceki gün gece 24.00’dan itibaren Vodafone’a dönüştürdü. Vodafone, marka değişiminin duyurulması için konserler ve gösteriler düzenleyecek. Bu gösterilerin arasında Boğaziçi Köprüsü’nün ışıklarla kırmızıya boyanması da yer alıyor.
SİLKELEMEYE GELDİK: Vodafone Türkiye CEO’su Attila Vitai, Telsim’le 10 aylık geçiş sürecinde Türkiye’de Vodafone markasını dünya standartlarına ulaştırmayı başardıklarını belirterek, 1 Nisan’dan itibaren artık sadece Vodafone markasını kullanacaklarını açıkladı. Vitai, "Artık bu değişimi yapma zamanı gelmişti. Vodafone markası bir logodan çok daha fazla şey ifade ediyor. Logoyu değiştirmek kolaydır. Önemli olan bu logonun arkasında yatan deneyimdir" dedi. Türkiye’ye küresel deneyimlerinden yola çıkarak geldiklerini hatırlatan Vitai, sunulanın ötesinde tarifeler geliştirdiklerini ve Türkiye’de herkese meydan okuyan bir marka ortaya çıkardıklarını kaydetti. Vitai, "Vodafone artık burada. Bizim gelişimizden önce pazar muhafazakardı. Tek bir operatör pazarın çoğunu ele geçirmişti. Lideri biraz silkelemek amacıyla geldik. Vodafone bu pazara birçok açıdan yeni konsept getiriyor" diye konuştu.
ABONE 1 MİLYON ARTTI: Telsim’de geçen yılın son çeyreğinde abone sayılarını 1 milyon abone ekleyerek toplam 13.8 milyona çıkardıklarını kaydeden Vitai, iki yıl içinde Türkiye’de toplam 850 milyon dolar daha yatırım yapacaklarını da açıkladı. Attila Vitai, yılın ilk çeyreğinde yeni eklenen abone sayısının geçen yılın son çeyreğindekinin iki katı olduğunu belirterek, "Bu artış, Vodafone’un küresel standartlarını ve uzmanlığını Türk pazarına başarıyla getirdiğinin göstergesi. Müşteriler de bize katılarak buna cevap veriyor" dedi. Şebekelerinin altyapısı hakkında da bilgi veren Vitai, Vodafone’un, yüzde 0.75 olan çağrı kesilme hedefine ulaştığını, çağrı başlatma oranı hedefi olan yüzde 99.5’i de yakaladıklarını vurguladı. Vitai, müşteri memnuniyeti endeksi konusunda yaptıkları araştırmaya göre şubat ayında müşterilerinin rakiplere göre artık kendilerinden daha memnun olduklarını ifade ederek, Vodafone’un artık sözlerini yerine getirdiğine ve söz verdiği kaliteyi müşteriye sunduğuna dikkat çekti.
Dakikası 38 Ykr’lik yeni tarife bir yıl değişmeyecek
VODAFONE’un aboneleri için her şeyi kolaylaştırmak istediğini ve tarifelerde ne ödeyeceklerine yönelik net bilgiler verdiklerini dile getiren Attila Vitai, dakikası 38 Yeni Kuruş olan yeni tarifeleri konusunda ise "Şebeke içi, sabit hat ve diğer operatörleri aramanın dakika ücreti aynı olacak. KDV dahil olmak üzere her şey var içinde. İnsanlar fiyatları karşılaştırabilirler" bilgisini verdi. Vitai, Türkiye’de son beş yıl içinde yüksek enflasyon oranları olduğuna ancak son yıllarda bu rakamın düştüğüne değinerek, insanların enflasyona göre artış istemediğini, bu tarifenin fiyatının bir yıl boyunca enflasyondan etkilenmeyeceğini vurguladı.
Ne ’en iyi’, ne de ’en kötü’yüz, şebekeyi geliştirmeye devam ederiz
ATTİLA Vitai, altyapılarının dünyadaki Vodafone standartlarında olup olmadığı konusundaki soruyu, "Dünyadaki Vodafone’lar arasında en iyiler arasında değil ama en kötüler arasında da değil. Şebekemizi çok geliştirdik. Rakiplerimizin önceden söylediği gibi altyapımız kötü değil. Şebekemizi geliştirmeye de devam edeceğiz" şeklinde cevapladı.
Boğaz’ı kırmızıya boyayacağız
VODAFONE Türkiye CEO’su Attila Vitai, Vodafone logo ve markasına geçişi abonelerle kutlamak istediklerini dile getirerek, birçok yeni tanıtım ve etkinlik yapacaklarını, harcadıkları rakamın çok üzerinde bütçeyi de ileriki dönemlerde haracayaklarını belirtti. Vitai, Vodafone markasının tanıtımı ile ilgili yapılacak etkinlikler konusunda şu bilgileri verdi: "Bu hafta sonu gerçekleştirilecek etkinliklerimizde yeni bir bebek doğuyor. Türkiye’deki en büyük çadırı kurdurarak vereceğimiz Red Partisi’ne 7 bin kişi katılacak. Sanatçıların olacağı etkinliği 7 televizyon kanalı canlı yayınlayacak. Taksim Meydanı’nda ’Walk Down’ gösterisi yapılacak. Esma Sultan Yalısı’nda Boğaz şovu olacak. Boğazı kırmızıya boyayacağız. Türkiye’nin en büyük havai fişek gösterisini İstanbul’da yaptıracağız."
Piyasa lideri olacağız
SEKTÖRDE kimin lider olacağına müşterilerin karar vereceğini belirten Attila Vitai, "Biz piyasa lideri olacağız. Meydan okuma lider olmak için yapılanları ifade ediyor. Biz bu işi doğru yapacağız, müşterilerimiz bizi piyasa lideri kılacak. Abonelerimiz şimdiden Vodafone markasına alıştı. Bayilerimizde Telsim logosu yerine Vodafone’u koyduk. Marka bilinirliğinde Vodafone yüzde 60’a çıktı. Abonelerimiz bu markaya çok hızlı adapte olacaklar" dedi.
3G konusundaşartları görünce karar veririz
VODAFONE Türkiye CEO’su Attila Vitai, cepten görüntülü haberleşme gibi yenilikleri getirecek olan üçüncü nesil (3G) lisansıyla ilgili bir soruyu, "Hükümet henüz lisanslarla ilgili satış sürecini başlatmadı. Düzenlemeleri ve kuralları görmemiz lazım. Lisansla ilgili son durumu görmeden bir şey söyleyemeyiz. 3G’de araştırma geliştirme faaliyetleriyle istihdam da yaratmak istiyoruz. Bu çalışmalar için Oksijen’i satın aldık. Altyapımız da 3G’ye hazır. Bunun için yapılacak yatırım da çok zor değil. Türkiye’ye uzun vadeli geldik. 3G bizim için cep telefonu iletişimde atlama taşı olacak" diye konuştu.
Keşke Avea basına değil bize gelseydi
ATTİLA Vitai, Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan’ın daha önceden açıkladığı gibi altyapı paylaşımına ya da başka alanda işbirliğine gidip gitmeyecekleri konusunda ise, "Böyle bir şeyi basından okudum. Bunu gazeteciler yerine bizimle paylaşmaları iyi olurdu. Altyapı ihtiyacı için arz istiyorum. Genel politika her zaman bu" dedi.