Televizyon reklamlarına ‘kanal değiştir’ darbesi

Güncelleme Tarihi:

Televizyon reklamlarına ‘kanal değiştir’ darbesi
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 03, 2004 00:00

Almanya'da Yargıtay, reklamları filtre edip televizyonu kapatan ya da baÅŸka kanala geçiÅŸi saÄŸlayan cihazın satışının yasaklanması talebini reddetti. 3.8 milyar Euro’luk reklam pastasının 1.2 milyar Euro’luk bölümünü alan RTL, cihazı üreten TC Unterhaltungs Elektronik’le beÅŸ yılır mücadele ediyordu.ALMANYA’da yılda yaklaşık 3.8 milyar Euro’luk reklam pastasının olduÄŸu televizyon sektöründe, reklamları filtre edici cihazın satışının yasaklanmasını talep eden dava baÅŸvurusu Yargıtay’dan döndü. Alman Yargıtay’ı (BGH), televizyonda reklamları filtre ederek izlenmemesini saÄŸlayan cihazların üretim ve satışının yasaklanamayacağına karar verdi.3.8 milyarlık reklam pastasından 1.2 milyarlık bölümünü tek başına alan özel televizyon kanalı RTL, reklam filtre cihazlarını üreten firma TC Unterhaltungs Elektronik AG’ye karşı açtığı davayı kaybetti. RTL tarafından 1999 yılında açılan ve çeÅŸitli aÅŸamalardan sonra 2001 yılında Berlin Mahkemesi’nin RTL’e verdiÄŸi red kararının ardından Yargıtay hakimleri de kararı bir kez daha onaylamış oldu.REKABET YASASI AYKIRI DEĞİLAlman Yargıtay’ı televizyonda reklamların gösterilmesi halinde baÅŸka bir kanala otomatik olarak geçen veya televizyonu tamamen kapatan cihazın hem Rekabet Yasası’na aykırı olmadığına hem de televizyonların program özgürlüğünü kısıtlamadığına karar verdi.Kararda reklam filtresinin, finansmanını reklamlardan saÄŸlayan özel televizyon kanallarının kazancında bir düşüklüğe yol açabileceÄŸi, ancak bu durumun belirleyici olmadığı kaydedildi. Reklam filtresini ‘teknik yardım saÄŸlayan yardımcı cihaz’ olarak tanımlayan Yargıtay, bunu kullanıp kullanmama kararının da sahibine ait olduÄŸuna dikkat çekti. TV’de ‘reklamdan kaçış’ cihazı 99 Euro’ya satılacakALMANYA Yargıtayı’nda görülen davada RTL’yi savunan avukat Herbert Messer, bu cihazla özel televizyon kanallarının yaÅŸam damarının kesileceÄŸini öne sürdü. Reklam filtresini üreten firma TC Unterhaltungs Elektronik AG, BGH’nın kararından memnuniyetini ifade etti. Ayda 3 bin adet reklam filtresi üretmeyi planlayan ÅŸirket, ‘Tivion’ adlı cihazı 99 Euro’ya satacağını açıkladı.TC Unterhaltungselektronik AG Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Petra Bauersachs, firmaya karşı açılan dava dalgasının durmayacağını söyledi. Birçok özel televizyon kanalının milyonlarca Euro’luk kazanç kaybı davası açacağını ileri süren Petra Bauersachs, RTL, Vox ve Sat.1 kanallarıyla yaÅŸanan mahkeme sürecinin firmaya 500 bin Euro’ya mal olduÄŸunu bildirdi.Türkiye’de 62 dakikalık diziye 52 dakika reklamTÃœRKÄ°YE’de önceki günden itibaren Radyo ve Televizyon Ãœst Kurulu (RTÃœK) tarafından televizyon kanallarındaki yayınlardaki reklam sürelerine kısıtlama getirildi. Radyo ve Televizyon Ãœst Kurulu (RTÃœK) verilerine göre, ratingi yüksek yerli dizilerde reklam yayını süresi yer yer yapım süresine yaklaşıyordu. RTÃœK yetkilileri, son rakamlar ellerinde bulunmamakla birlikte dizilerde reklam yayını süresi rekorunun ise ‘Kurtlar Vadisi’ ve ‘Bir Ä°stanbul Masalı’ dizilerinde olduÄŸunu belirttiler.Ãœst Kurul verilerine göre bazı dizilerin yapım ve reklam süreleri şöyle belirlenmiÅŸti:Zerda: 62 dakika dizi, 52 dakika reklam.Melekler Adası: 67 dakika dizi, 53 dakika reklam.KurÅŸun Yarası: 81 dakika dizi, 45 dakika reklam.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!