Güncelleme Tarihi:
Fen ve mühendislik uygulamaları konu alanı altında tüm sınıf düzeylerinin sonunda, uygulamalı bilim ünitesi kazanımları eklendi. Biyoçeşitlilik konusu ve kazanımları 7’nci sınıftan 6’ncı sınıfa, güneş, dünya ve ay ünitesi konu ve kazanımları ise 6’ncı sınıftan 5’inci sınıfa alındı. Böylelikle öğrencilerin mühendislik ve tasarım becerilerini geliştirmek amacıyla bir dinamometre, bir teleskop modeli tasarlamaları istenecek. Öğrencilere algoritma ve programlama eğitimi yazılım dersiyle verilecek.
ORGAN NAKLİ ANLATILACAK
Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü dersinin ‘Sağlık bilgisi’ ünitesinde öğrencilere ‘Sağlıklı yaşam için hijyenin önemi’ anlatılacak. Ders kapsamında sağlık açısından risk oluşturabilecek davranışlar, ‘dövme yaptırma, kulak ve burun deldirme vb.’ örenekleriyle anlatılacak. ‘Trafik adabı’ da müfredata girdi. Buna göre artık trafikte sabır, sorumluluk, saygı, nezaket, yardımlaşma, fedakarlık, empati kurma gibi kavramlara vurgu yapılacak. Madde bağımlılığı, dopingin zararları öğretilecek. Müfredata alınan ‘Organ nakli’ ise, binlerce organ bekleyen hastalardan örnekler verilerek anlatılacak.
İSLAM DÜNYASI BİLİM ADAMLARI
YENİLENEN müfredata göre biyoloji, felsefe, fizik derslerine İslam dünyası bilim insanlarının da çalışmaları anlatılacak. Biyolojide, tarihsel gelişim sürecine katkı sağlayan bilim insanları tanıtılırken İbn-i Heysem, İbn-i Sina, İbn-i Miskeveyh, İbn-i Nefs’in biyolojiyle ilgili çalışmalarının araştırılıp, paylaşılması sağlanacak. Nobel Ödüllü bilim adamı Aziz Sancar’ın biyolojiyle ilgili çalışmaları da derste işlenecek.
Felsefe dersinde Farabi, Gazali, İbn-i Rüşd’ün eserlerinden derlenen bir metinden hareketle filozofların görüşleri irdelenecek.
‘VARLIK’ DARALTILDI
MüfredattaKİ yeniliklere göre felsefe dersinde ünitelerin isimleri değiştirildi. Varlık felsefesinin içeriği daraltılarak, varlığın ‘kısaca’ anlatılması istendi. Eski müfredatta başlı başına birer ünite olan ‘Varlık felsefesi’, ‘Bilgi felsefesi’, ‘Ahlak felsefesi’, ‘Sanat felsefesi’, ‘Siyaset felsefesi’, ‘Bilim felsefesi’ ve ‘Din felsefesi’ üniteleri kaldırıldı. Tüm bu başlıklar 10’uncu sınıfın 3’üncü ünitesi olan ‘Felsefenin konuları ve soruları’ başlığı altında 7 kazanım sayısıyla sınırlandırıldı. Varlık felsefesi ünitesinde, öğrenciler Varlık felsefesinin ‘Varlık nedir? Varlığın özü nedir?’, ‘Varlık bir midir çok mudur?’ gibi sorularla başladığını, var olanın temel yapısını, türlerini ve biçimlerini araştırdığı ele alınıyordu. Yeni müfredata göre, ‘Gerçekten bir şey var mıdır?’, ‘Varlığın mahiyeti nedir?’, ‘Evrende amaçlılık var mıdır?’ sorularından hareketle varlık felsefesinin konusu kısaca açıklanacak.