Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2005 00:00
BiliÅŸimcilerin sorup biliÅŸimcilerin yanıtladığı röportajlar dizimize devam ediyoruz. Bu sayımızın röportajcısı Marcom Pazarlama Ä°letiÅŸimi yöneticilerinden Güven YeÅŸilovalar; soruları yanıtlayan kiÅŸi ise Teknoloji Holding Yönetim Kurulu EÅŸ BaÅŸkanı Emin Hitay.Türkiye’de pek alışık olmadık bir ÅŸekilde, genç bir yaÅŸtayken CEO atadınız ve geri plana çekilmeyi tercih etmenizin nedenleri neler? Ne tür tepkiler aldınız? 6 ayın sonunda bu kararınızı nasıl deÄŸerlendiriyorsunuz?- Teknoloji Holding, 2002’den bu yana büyük atılım gerçekleÅŸtirdi. Kurumsal kimliÄŸimizi ve organizasyonumuzu tamamen deÄŸiÅŸtirdik. Bugün, Türkiye’de teknoloji üreten ve dış pazarlara kendi ürün/çözümlerini satan bir grup haline geldik. Teknoloji Holding sürekli geliÅŸen ve deÄŸiÅŸen hızlı bir organizmaya benzetilebilir. Bizi hedeflerimize taşıyacak profesyonel bir CEO ile yaratacağımız sinerjinin hızımızı artıracağını düşündük. CEO’muz bizim için ortaklar ve yöneticilerimiz arasında merkez bir nokta oldu. Nitekim, çalışanlarımız ve çevremizden çok olumlu tepkiler aldık. 6 ayın sonunda, hızını, eÅŸgüdümünü ve iç-dış iletiÅŸimini daha da artırmış bir grup haline geldiÄŸimizi söyleyebilirim. Teknoloji Holding’in sloganı ‘Teknoloji deÄŸiÅŸir, aslolan insandır’. Son dönemde de entelektüel sermayeye yaptığınız yatırımlarla bu sloganı yaÅŸama geçirdiÄŸiniz gözleniyor. Bir teknoloji ÅŸirketinde insan unsuru hangi açılardan önemli?- Teknoloji sektörünün en büyük sermayesinin insan olduÄŸunu düşünüyorum. Bugün bir ürünü dünyanın neresinde olursa olsun üretebilirsiniz. Ancak ‘fikir üretmek/ürettirmek’ bu kadar kolay deÄŸil. Bizim alanımızda her ürün ve çözüm, önce fikirden ortaya çıkıyor. Ortamı ve teknolojiyi çok iyi takip edip, gereksinimle teknolojiyi biraraya getiren fikirler üretilmesi gerekiyor. Bu nedenle Teknoloji Holding, geleceÄŸini entelektüel sermayesine baÄŸlıyor ve çalışanların fikirlerini çok önemsiyor.Türkiye’nin teknoloji ihraç edebilmesi önemli; ancak siz bunda katma deÄŸerin üzerinde duruyorsunuz, neden? - Türkiye’nin büyük ihracat hedefleri var. Ancak, ihraç ettiÄŸimiz ürün/hizmetleri üretirken ne kadar ithalat yaptığımız da önemli. Yani, ihraç ettiÄŸimiz ürünlere kattığımız deÄŸeri artırmalıyız ki kazandığımız para bu topraklarda kalsın. Dolayısıyla bilgi ve teknolojinin yoÄŸun olduÄŸu ürünler geliÅŸtirmeliyiz. Türkiye’de bir teknoloji ÅŸirketini yönetirken dikkat edilmesi gerekenler nedir? Teknoloji ÅŸirketi yöneticileri ÅŸirketlerinin geleceÄŸini oluÅŸtururken nasıl bakmalı? - Teknoloji ÅŸirketlerinin en fazla üzerinde durması gerekenin, katma deÄŸer yaratmak olduÄŸunu yeniden vurgulamak istiyorum. Åžirket yöneticisinin öncelikle vizyoner olması gerekiyor. Teknolojinin, gereksinimlerin ve yaÅŸam ÅŸekillerinin nereye doÄŸru gittiÄŸini görebilmesi gerekli; yalnızca ÅŸu anki arz ve talebi bilmek, yeterli deÄŸil. Ä°nsan kaynaklarımızı çok iyi kullanmalı, dış pazarlardaki boÅŸlukları takip etmeliyiz. Ben teknoloji ÅŸirketlerinin yöneticilerine, çalışanlarının yeni fikirlerini deÄŸerlendirmelerini öneriyorum. Teknoloji Holding, kendi bünyesinde bir ‘yaratıcılık indeksi’ çalışması gerçekleÅŸtiriyor. Bu, o yıl içinde elde ettiÄŸimiz gelirin ne kadarının yeni ürünlerden olduÄŸunu ortaya koyan bir oran. Bir teknoloji ÅŸirketinde bu oranın yüksek olması gerekiyor. Bunun için saÄŸlıklı AR-GE yatırımları yapılması gerekiyor.Â
button