Tek numaradan acil çağrı Antalya'da başlayacak

Güncelleme Tarihi:

Tek numaradan acil çağrı Antalyada başlayacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2007 10:54

Tek numaradan acil çağrı uygulaması, Antalya'da başlayacak. İtfaiye, Hızır Acil, Polis ve Jandarma için acil çağrı hizmetinin “112 Acil Çağrı Merkezi”nde toplanacağı proje, Kasım ayında Antalya'da uygulamaya konulacak.

Haberin Devamı

İçişleri Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, 2005 yılı Haziran ayından itibaren İçişleri Bakanlığınca yürütülen proje kapsamında inşaatı devam eden Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi'nin yapımı, 15 Mayıs tarihinde tamamlanacak.
İlk olarak Kasım ayında pilot il seçilen Antalya'da uygulamaya konulacak projenin diğer illerde de uygulanması için Nisan ayından itibaren bilgilendirme ve eğitim çalışmalarına başlanacak. Proje kapsamında bütün illerdeki 112 Acil Çağrı Merkezleri, 3 yıl içerisinde faaliyete geçirilecek.

Projeye göre, çağrı merkezlerinde kullanılacak yazılım ve donanıma ilişkin teknik şartname de hazırlandı. Pilot il için hazırlanan yazılım, kaynakların etkin kullanımı ve tasarruf amaçlı olarak 81 ilde de kullanılacak.
112 Acil Çağrı Merkezlerinin kuruluş, çalışma usul ve esaslarını belirleyen ”112 Uygulama El Kitabı” hazırlanarak, baskıları tamamlandıktan sonra illere gönderilecek.

PERSONEL EĞİTİLİYOR

Proje kapsamında Antalya'daki çağrı merkezinde ilk etapta 22 personel görev yapacak. Personele “farklı durumlarda nasıl muamele edileceği”, “sosyal beceriler ve temel psikolojik beceriler, stresli koşullarda çağrı yönetimi”, “çeşitli teknik ekipmanın çalıştırılması ve küçük sıkıntıları halletme yeteneği” gibi konularda eğitim verilecek. Çağrı merkezleri binalarında tüm birimlerin aynı salon içerisinde yer alacağı “Gateway Karma Model”i kullanılacak. Özel olarak dizayn edilen bina, sadece 112 Acil Çağrı Merkezi'ne ev sahipliği yapmayacak. Aynı yerde bulunan acil servis kumanda ve kontrol merkezleri de çağrı Merkezinin bünyesinde yer alacak.

Haberin Devamı

Telekomünikasyon Kurumu'nun yapacağı çalışma sonucunda, sabit ve mobil şebekelerden başlatılacak acil çağrılar, öncelikle başlatıldığı ildeki Türk Telekom transit santraline ve Türk Telekom şebekesi üzerinden de 112 Acil Çağrı Merkezlerine ulaştırılacak.

KÖTÜYE KULLANIM ENGELLENECEK

Türkiye'de 112 aramalarının yaygın şekilde suistimal edildiğini ifade eden yetkililer, bu tür olaylara karşı bir dizi tedbirin de “acil” olarak alınacağını kaydettiler. Buna göre, 112 acil durum aramasının suistimal edilmesi, Kabahatler Kanunu'nda da suç olarak kabul edilecek. 112 Acil Çağrı Merkezi aramalarını suistimal ettiği tespit edilen telefon abonelerinin aramaları engellenecek. Aramanın cep telefonu ile yapılmış olması halinde kullanıcıya sesli mesaj gönderilecek. SIM kartsız aramalara ilişkin cihazların IMEI numarası anında tespit edilebilecek ve 112 Acil Çağrı Merkezi aramaları sürekli kayıt altına alınacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!