Güncelleme Tarihi:
Kılavuz yaptığı açıklamada, geçen yıl ocak ayı itibariyle ray ve profil haddahanesi yatırımına başlandığını hatırlattı. Kılavuz, 14 ay için de 40 bin metreküpün üzerinde beton dökülerek, yüzde 85'inin üretimi Kardemir'de yapılan 10 bin tonun üzerinde de makine tesisat imal edilip montajının yapıldığını anlattı.
10 GÜN İÇİNDE ÜRETİM BAŞLAYACAK
Ray ve profil haddanesinde 72 boya kadar her türlü rayın üretileceğini belirten Kılavuz, normal ve hızlı trenlerin üzerinde gittiği rayların üretiminin gerçekleştirileceğini kaydetti. Kılavuz, 10 gün içinde de ray üretime başlanacağını vurguladı. Kılavuz, yeni haddahanede üretilecek büyük boy profillerin ise Türkiye'de ve çevre ülkelerde üretilmediğine de işaret etti.
TCDD'nin ray ihalelerini uluslararası ihaleler aracılığıyla karşıladığını hatırlatan Kılavuz, bundan sonraki TCDD’nin tüm ray ihalelerine katılacaklarını, yerli üretici olmalarından ötürü bu ihalelerde büyük şansa sahip olduklarını belirtti. Kılavuz, TCDD’nin ray ihtiyacını karşılayabilecekleri gibi yurt dışı ray taleplerini de bu haddehanede hiç problemsiz üretilebileceğini ifade etti. Kılavuz, TCDD’nin son 10 bin tonluk ray ihalesinde yüzde 15 fiyat farkının yerli üretici lehine kullanılması yaklaşımını ise olumlu bulduğunu ifade etti.
YILLIK 100 TON RAYA İHTİYAÇ VAR
Türkiye'nin tükettiği bütün rayların Kardemir'de üretiminin gerçekleştirileceğini belirten Kılavuz, Türkiye'nin yıllık ray ihtiyacının 100 bin ton olduğuna işaret etti. Kılavuz, bunun parasal değerinin belirlenmesinin ise gelinen aşamada net olmadığını kaydetti.
Kılavuz, TCDD’nin ve uluslararası ray tüketicilerinin ray taleplerinin yanı sıra yeni haddahanede büyük boy profiller ile büyük boy köşebentler ve büyük boy yuvarlak kaliteli çeliklerinde üretileceğini anlattı. Profil üretimine son 15 günlük dönemde başlandığını hatırlatan Kılavuz, şu ana kadar üretimi gerçekleştirilen 2 ürününde (HEB 260 mm ve IPE 450 mm) Türkiye'de ilk defa üretildiğini vurguladı. Kılavuz, bu profillerin bina, makine, fabrika, köprü, tünel, büyük depoların yapımında da kullanıldığını ve Türkiye'de de sadece Kardemir'in ürettiğini söyledi.
YARINDAN İTİBAREN PAZARA GİRECEK
Yeni haddahanedeki deneme üretiminin devam ettiğini kaydeden Kılavuz, yarından itibaren de üretilen büyük boy profillerin pazara sunulacağını bildirdi. Yatırım tutarının 70 milyon Euro seviyesinde olduğunu kaydeden Kılavuz, böylece ürün çeşitliliği sağladığını ve demir çelik sektöründe Kardemir’in rekabet yönünün arttığına dikkat çekti.
Kılavuz, “Her ne kadar, Kardemir’in ülkemiz demir çelik sektörü içindeki payı yüzde 4.5 olsa da, Kardemir’in hem ülke ekonomisine hem de demir çelik sektörüne önemli katkıları vardır. Devlet Demir Yolları'nın yenilenmesi için geliştirilen projeler kapsamında, TCDD'nin ray ihtiyacı devam edecek ve Kardemir’in de uzun yıllar en büyük müşterisi olacaktır. Gerektiğinde çevremizdeki ülkeler dahil olmak üzere Avrupa, Amerika ve Uzak Doğu pazarlarına girerek, ray satabilecek durumdayız” dedi.
2 MİLYON TONLUK KAPASİTE HEDEFİ
Kardemir'in üretim kapasitesinin şu an itibariyle yıllık 1 milyon ton olduğunu belirten Kılavuz, yeni dördüncü yüksek fırın yatırımı konusunda da karar alındığını belirtti. 4'üncü yüksek fırın yatırımının tamamlanmasının ardından sıvı ham demir üretim kapasitesinin 2 milyon tona kadar çıkacağını vurgulayan Kılavuz, yatırımın gelecek yıl haziran ayından önce tamamlanmasının beklendiğini söyledi.
20 MİLYON EURO'LUK ÇEVRE YATIRIMI
Kardemir'in çevre yatırımlarıyla ilgili olarak Kılavuz, eski standartlara göre dizayn edilerek uygulanan sistemlerinin, yeni çevre standartlarına göre modernize edileceğini, bu amaçla da 2 yıl içinde yaklaşık 20 milyon Euro çevre yatırımı yapılacağını belirtti.