Güncelleme Tarihi:
Karaman, yaptığı açıklamada, Kütahya yakınlarında meydana gelen tren kazasının nedeninin ray kırılması olduğunu belirterek, “Ray 37 parça olmuş. İlk defa bu kadar parçalanan bir ray görüyoruz. Ray kırılmış ve tren raydan çıkmış. Biz şimdi şunu arıyoruz, ray niye kırıldı? Onu araştırıyoruz. Biz, ray malzemesinde bir bozukluk olup olmadığı üzerinde duruyoruz” dedi.
“CTC olsaydı bu kaza olmazdı” şeklinde iddialar olduğunu anlatan Karaman, CTS'nin trafik yönetim sistemi olduğunu belirtti. “Rayın tren geçerken kırıldığını” ifade eden Karaman, “CTS, eğer bir ray kırılıp parçalanırsa oradan elektrik geçmeyeceği için CTS merkezinde burada bir tehlike var diye gösterir ama o arada tren kaza yapmış olur” diye konuştu.
SAVCILIĞA BAŞVURU
Cumhuriyet Savcılığının kırılan rayları İstanbul Teknik Üniversitesine incelemeye göndereceğini anlatan Karaman, “TCDD olarak bir dilekçe ile savcılığa, delillerin bir an evvel incelenmek üzere üniversiteye iletilmesi için başvurduk. Çünkü ray parçalarının paslanmasından korkuyoruz. Paslanırsa ne olduğunu bilemeyiz, delillerle ilgili sıkıntı olur” dedi.
TRENLERE EMNİYET KEMERİ
Karaman, TCDD Cer Dairesinin 3 aydır trenlere emniyet kemeri konulup konulamayacağı yönünde araştırma yaptığını ifade ederek, “Uluslararası Demiryolları Birliği'ne 'niye trenlerde emniyet kemeri olmadığını' yazı ile sorduk. Aslında koymamız lazım. Trenlerde emniyet kemeri olmasının bu kazada çok yararı olabilirdi. Ama dünyada böyle bir uygulama yok” diye konuştu.
5200 KİLOMETRE DEMİRYOLU YENİLENDİ
Güney demiryolu hattında 100 yıldır el değilmemiş bölümler bulunduğunu anlatan Karaman, bu bölgede yolcu taşımacılığı yapılmadığını söyledi. Trenlerin bu yolda 40 kilometre hız ile sadece yük taşıdığını belirten Karaman, şunları kaydetti:
“Yolunuz kötüyse hızınızı azaltarak bu yolda tren işletmeciliği yapabilirsiniz. Biz yaklaşık 10 bin kilometre demiryolunun 5200 kilometrelik kısmını yeniledik. Diğerlerinde eksikliklerimiz var. Artık Türkiye'de ray üretiliyor. 2008'de 50 bin ton ray alacağız. 2011 yılına kadar bütün hatlarımızı yenileceğiz.”
Karaman, demiryolunda her 10 kilometre için 1 yol çavuşu ve 5 işçi görevlendirildiğini söyledi. Karaman, kazanın ardından demiryolu yolcu sayısında herhangi bir düşüş yaşanmadığını da kaydetti.