Tazminat parasıyla okul yaptıracağız

Güncelleme Tarihi:

Tazminat parasıyla okul yaptıracağız
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 06, 2004 00:00

Kartal'daki tanker faiasında can veren emekli çiftin çocukları ÅŸirketin teklif ettiÄŸi 100 milyarlık tazminatı "para istemeyiz okul yaptırın" diye reddettiler.HabaÅŸ ÅŸirketi, Atilla ve Yıldız Gürsel çiftinin 3 çocuÄŸunun 16 derslik okul yaptırmalarını istemesi üzerine konuyu inceleyip "Ä°stediÄŸiniz okul 1.5 trilyona mal oluyor bunu yapamayız" dediler.Kartal'daki tanker faciasında ölen emekli Binbaşı Atilla Gürsel ve eÅŸi emekli öğretmen Yıldız Gürsel'in çocukları tankerin baÄŸlı olduÄŸu ÅŸirkete dava açıyor.  HabaÅŸ ÅŸirketinin 100 milyarlık teklifini kabul etmeyen Gürseller'in oÄŸulları Kamil Cem, Selçuk Korhan ve Åžamil Burç, okul yaptırılmasını istedi. Ancak ÅŸirket reddedince, kardeÅŸler dava açıp, alacakları parayla 16 derslikli bir okul yaptırmaya karar verdi. Selçuk Korhan Gürsel, olayı şöyle anlattı:Babanızla aynı zamanda iÅŸ ortağıydınız.Babam sivil hayata geçmek istediÄŸi için 40 yaşında ordudan emekli oldu. Ordonat subayı olarak görev yaptığından makineler, araçlar hakkında uzmandı. Sigorta eksperi olarak iÅŸe baÅŸladı. KardeÅŸlerimle onun yanında yetiÅŸtik. Kaza sırasında arabanın parçalandığını ilk fark eden sizin oÄŸlunuzmuÅŸ.Evet, oÄŸlum Atilla Can pazar günlerini dedesiyle geçirirdi. Okuma yazmayı yeni söküyordu ama dedesi sayesinde tüm araba markalarını ezbere bilir. Atilla Can, televizyon seyrederken birden ‘dedemin arabası ezilmiş’ diye bağırmış. Arabayı jantından tanımış.Bir sigorta eksperi olarak kazayı nasıl deÄŸerlendiriyorsunuz?Araba üzerinde yaptığımız incelemede sürücünün sadece kendini koruduÄŸunu tespit ettik. Åžoför, frenlerin Kartal köprüsünde boÅŸaldığını öne sürdü. Öyleyse neden aracını, güzergahta bulanan çok sayıda boÅŸ araziden birine sürmedi. Bence bu tam inandırıcı deÄŸil. Tanker araçlara çarpmadan önce sürücünün araçtan atladığını görenler var. Aracın muayeneleri yapılmamış. Allah'tan tanker mazot doluydu. Benzin ya da gaz olsaydı Kartal'ın o bölgesi olduÄŸu gibi havaya uçardı. Ayrıca böylesi büyük tankerlerde ÅŸoförün üstünde asılı duran bir el freni manivelası var. Sürücü el frenini de kullanmamış. 100 MÄ°LYAR TEKLÄ°FÄ°Tanker firmasından sizi aradılar mı?Evet, HabaÅŸ'ın genel müdürü, bir akrabamız vasıtasıyla evimizi aramış ve eÅŸiyle beraber baÅŸsaÄŸlığına gelmeyi düşündüklerini söylemiÅŸ. Kazanın ardından ÅŸirketin avukatı aÄŸabeyimi aramış ve ‘‘100 milyar lira verelim dava açmayın’’ demiÅŸ. O da, ‘‘Bizim paraya ihtiyacımız yok. Böyle bir felaketten para kazanmayı düşünmeyiz’’ cevabını vermiÅŸ. Ama bir ÅŸart koÅŸmuÅŸ. Biliyorsunuz annem emekli öğretmen. Hep bir hayali vardı. Birgün çok paramız olursa 16 derslikli bir okul inÅŸa ettirmeyi düşünürdü. Hatta planını çizmiÅŸ, bahçe düzenlemesini bile tasarlamıştı. AÄŸabeyim, ‘‘Biz para istemiyoruz. Sadece annemin ölümüne sebebiyet vererek ideallerini de yok ettiniz. Hayal ettiÄŸi ÅŸekilde bir okul yaparsanız size dava açmayız’’ demiÅŸ. Avukat birkaç gün sonra arayıp ‘‘istediÄŸiniz okul 1.5 trilyona mal oluyor, bunu yapamayız’’ diye kestirip atmış. Åžimdi dava açacağız ve kazandığımız tazminatla annemin ve babamın anısına böyle bir okul yaptıracağız.GATA'YA ALMADILARBabanız subay emeklisi olduÄŸu halde anneniz neden GATA'ya kabul edilmedi?Bu büyük bir trajedi. Annemi önce SSK'ya götürmüşler. Doktorlar ağır yanık vakkası olduÄŸu için Anadolu Yakası'ndaki tek yanık merkezine sahip olan GATA Hastanesi'ne sevketmiÅŸler. Annemin subay eÅŸi olduÄŸunu gösteren kimlikleri kaza yerinde kaldığı için GATA'dan geri çevrilmiÅŸ. Böyle birÅŸey olmaz. Biz de hem asker hem de sivil halk adına, Genelkurmay'a bir dilekçe vererek sorumluların cezalandırılmasını isteyeceÄŸiz. Yıldız Gürsel’e bakmayan GATA yetkililerine iÅŸlemGENELKURMAY BaÅŸkanlığı Genel SekreterliÄŸi, Kartal'daki tanker kazasında yaralanan Yıldız Gürsel’in GATA HaydarpaÅŸa EÄŸitim Hastanesi'ne alınmadığına iliÅŸkin yapılan idari araÅŸtırma neticesinde, sorumlu oldukları deÄŸerlendirilen personel hakkında yasal iÅŸlemin baÅŸlatıldığını bildirdi. Yazılı açıklamada, ‘‘Konuya iliÅŸkin yapılan idari araÅŸtırma neticesinde, sorumlu oldukları deÄŸerlendirilen personel hakkında gerekli yasal iÅŸlem baÅŸlatılmıştır’’ denildi.Kartal Kaymakamı Dursun Ali Åžahin'in de hastane yetkilileri hakkında Genelkurmay BaÅŸkanlığı'na baÅŸvuruda bulunduÄŸu kaza sonrasında, yanık yaralısı Yıldız Gürsel ve eÅŸi emekli Binbaşı Atilla Gürsel hayatlarını kaybetmiÅŸti.DehÅŸet tankeriKARTAL'da 24 Åžubat Salı günü saat 15.15'de 34 NRL 85 plakalı, Cavit KarakaÅŸ yönetimindeki 20 ton mazot yüklü tanker, Özel Ahmet ÅžimÅŸek Lisesi önündeki kavÅŸakta, yeÅŸil ışığın yanmasını bekleyen araçların arasına dalmıştı. Tankerin ilk çarptığı LPG'li taksi infilak etti. Taksinin sürücüsü 33 yaşındaki Halil Latif öldü. Tankerin önünde yaklaşık 150 metre sürüklenen taksiyi saran alevler çevredeki araçlara da sıçrayınca, kaza yeri can pazarına dönüşmüştü. Tanker, önünde parçalayarak sürüklediÄŸi taksiyle bir ara refüjü aşıp karşı ÅŸeride geçmiÅŸti. Bir yolcu otobüsüne, ardından otomobile çarpan tanker, toplam 26 aracı biçmiÅŸti. Ön tarafı parçalanan tanker, altına aldığı lacivert bir otomobili sürükleyerek, meydandaki göbeÄŸi aÅŸtıktan sonra, yüzlerce yolcunun ve minibüsün beklediÄŸi duraklara 2 metre kala, kaldırıma çarparak durmuÅŸtu. Olayda 9 kiÅŸi ölürken 40'a yakın kiÅŸi de yaralanmıştı.Çarpma hızı 100 km ÅŸoför 8/8 kusurlu KARTAL'da meydana gelen ve 9 kiÅŸinin ölümü, çok sayıda kiÅŸinin yaralanmasına neden olan tanker faciasıyla ilgili raporunu tamamlayan bilirkiÅŸi, tanker sürücüsü Cavit Karakaş’ı 8/8 oranında kusurlu buldu. Raporda, aracın balata ve frenlerinin saÄŸlam olduÄŸu, hava boÅŸalmasının söz konusu olmadığı, ancak son çarpma noktasında imdat frenlerinden birinin kilitlendiÄŸi ve son çarpma noktasına kadar fren kullanılmadığı belirtildi. Kaza raporunda ise kazanın 22 saniyede meydana geldiÄŸi, sürücünün Kartal Köprüsü'nden aÅŸağı iniÅŸi sırasında trafik ışıklarında kırmızıya yaklanmamak için gaza bastığı, bu sırada önündeki bir araca arkadan çarptığı ve bu çarpma hızının da 100 kilometre olduÄŸunun tespit edildiÄŸi belirtildi. 2 makine mühendisi ile bir trafik baÅŸkomiserince düzenlenen teknik raporda, 1992 model tankerin ÅŸanzumanından difransiyele giden ÅŸaftın kopuk olduÄŸu, ÅŸanzuman çıkış mili elle döndürüldüğünde milin rahatça döndüğünün tesbit edildiÄŸi vurgulandı. Bunun, ‘aracın durduÄŸu zaman vitesin boÅŸta olduÄŸunu gösterdiÄŸi’ belirtilen raporda, ancak vitesin darbe esnasında kendiliÄŸinden boÅŸa çıkma ihtimali bulunduÄŸu da belirtildi. Raporda, akaryakıt tankerinde yapılan incelemeye göre fren köklerinin saÄŸlam ve çalışır durumda olduÄŸu, aracın fren sisteminde, tankeri durduramayacak kadar önemli bir fren sistemi teknik arızası olduÄŸu kanaatinin oluÅŸmadığı vurgulandı. Raporda, çarpma sonucu tankerin orta refüje çıktığı, buradan kurtulup, hızlanarak yoluna devam ettiÄŸi ve bu sırada ikinci araca çarptığı, bu çarpma hızının ise 120-125 kilometre olduÄŸu vurgulandı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!