Tavukçunun "Kara Eylül" de ramazan umudu

Güncelleme Tarihi:

Tavukçunun Kara Eylül de ramazan umudu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2007 12:31

Tüketici giderlerinin arttığı Eylül ayında satışlarının düşmesinden yakınan tavuk üreticileri, bu yıl Ramazan'ın Eylül'e denk gelmesiyle umutlandı.

Haberin Devamı

Adana'da üretim yapan Beyza Piliç Genel Koordinatörü Necmettin Çalışkan, sektörde her yıl, okulların açılması ve kira sözleşmelerinin yenilenmesiyle giderlerin arttığı Eylül ayı ile Kurban Bayramının sıkıntılı geçtiğini vurguladı.

Çalışkan, bu iki dönemde satışların yüzde 50'ye varan oranlarda gerilediğini, özellikle tavuk tüketimini daha çok tercih eden dar gelirli vatandaşların mutfak giderlerini azaltmaya yöneldiği Eylül ayını sektörde “kara eylül” olarak adlandırdıklarını belirtti.
Bu yıl Ramazan'ın Eylül ayına denk gelmesinin sektör temsilcilerini umutlandırdığını anlatan Çalışkan, şunları kaydetti:
“Özellikle düşük gelirli vatandaşların Ramazan'da tavuk etini sofralarında tercih etmesi bizi umutlandırıyor. Besin değeri yüksek, hazmı kolay ve daha az maliyetli olduğu için tavuğun tercih edilmesi, sıkıntı çektiğimiz bu dönemde ilaç gibi gelecek. Ramazan döneminde havaların sıcak geçmesi de tüketimin artmasına neden olur.”

Haberin Devamı

Çalışkan, tavuk etinin şu anda kilosu 6-9 YTL arasında alıcı bulduğunu belirterek, bir süredir istikrarı koruyan pazarda fiyat noktasında artış beklemediklerini söyledi.

Kuş gribi krizinin etkileriyle bu yıl başına kadar mücadele eden tavuk üreticilerinin vatandaşların da bilinçlenmesiyle rahata kavuştuğunu ifade eden Çalışkan, “Artık, kaliteli ve sağlıklı üretim yapan firmalar satışta zarar görmüyor. Çünkü, tüketici bilinçlenmeye başladı. Bunun sonucunda, markalı, ambalajlı ürünleri tercih ediyor” dedi.

ÜRÜN YELPAZESİ GENİŞLİYOR

Çalışkan, satışları artırabilmek için ürün yelpazelerini genişlettiklerini, böylece tüketicinin isteklerine cevap verdiklerini anlattı.
Çalışkan, pazara, hazmı kolay, besin değeri yüksek, maliyeti düşük ve pratik hazırlanan tavuk köfte, burger, sucuk, döner gibi pişirilmiş hazır ürünleri tüketiciye sunduklarını belirtti.

Bu ürünlerin hem iftar hem de sahur sofralarında rahatlıkla tüketilebileceğine değinen Çalışkan, “Bir ailenin rahatlıkla doyabileceği bir paket köfteyi, 2 YTL'den daha az bir fiyata satışa sunuyoruz. Böylece Ramazan sofralarının maliyetini de aşağıya çekiyoruz” diye konuştu.
Çalışkan, ortalama günlük 50 bin kesim yapıldığını, 100'ü aşkın perakende satış noktasında vatandaşlara sağlıklı tavuk eti sunmaya çalıştıklarını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!