Güncelleme Tarihi:
Adana'da üretim yapan Beyza Piliç Genel Müdürü Necmettin Çalışkan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurban Bayramı öncesi tüketicilerin beyaz et tüketimine ara verdiğini, sektörün ise ciddi sıkıntılar yaşadığını belirtti.
Talep azalması nedeniyle sektörde yüzde 50'lere varan kapasite düşüşü yaşandığını anlatan Çalışkan, “Ramazanda yoğunlaşan iftar davetleri nedeniyle, beyaz ete de ilgi artmıştı. Ancak sektör her yıl yaşadığı Kurban Bayramı sıkıntısını bu yıl daha erken yaşadı. Şimdiden talep yetersizliği nedeniyle bir rehavet var. Tavuk sektörü ciddi bir kriz içinde” dedi.
Satışların daralmasıyla piliç eti üreticilerinin stoklarındaki ürünleri bitirmek için sürekli olarak indirim yaptıklarını belirten Çalışkan, yaz aylarında 4, eylül-ekim aylarında 3 YTL olan beyaz etin perakende fiyatının ise 2,75 YTL'ye kadar gerilediğini kaydetti. Çalışkan, bayram nedeniyle yaşanan sıkıntının şubat ayı ortalarında yerini canlılığa bırakmasını beklediklerini ifade ederek, şöyle konuştu:
“Kurban Bayramı nedeniyle firmalar yüzde 25-30 civarında bir kapasite indirimine gitti. Tavuk etinin perakende fiyatı maliyetini dahi karşılamıyor. Kış ayları nedeniyle arz talep dengesinde yaşanan düzensizlik, bayramla iyice kendini hissettirdi. Her bayramda aynı sıkıntıları yaşıyoruz ancak, şubat ortalarına kadar bir düzelme olmazsa sektörde, işçi çıkarmaları, hatta firma kapanmaları bile yaşanabilir.”
Çalışkan, firma olarak günlük 45-50 bin adet tavuk kesimi yaptıklarını, ancak bu rakamın şimdiden yarı yarıya düştüğünü de sözlerine ekledi.
Garip Piliç Genel Müdürü Uğur Uzun ise Kurban Bayramı nedeniyle sektörde yaşanan sıkıntıları fazlasıyla hissettiklerini belirterek, önlemlerini ise bir aylık sürede hiç satış yapılamayacak şekilde aldıklarını söyledi.
Öncelikli olarak civciv üretimini durdurduklarını ve fiyat indirimi ile stokları eritme yoluna gittiklerini anlatan Uzun, günlük 50 ton civarında olan satışlarının bayram öncesi ve sonrasında yüzde 75 civarında düşmesini beklediklerini kaydetti.