Tasarımcı markalar sanat eseri değildir, ticarileşebilir

Güncelleme Tarihi:

Tasarımcı markalar sanat eseri değildir, ticarileşebilir
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 19, 2008 00:00

Arzu Kaprol markasıyla lisans anlaşması yaparak Türkiye’de bir ilke imza atan Altınyıldız’ın Marka Mağazacılık Direktörü Eren Çamurdan, şu anda 2 mağazası olan markanın 2010 sonuna kadar 10 mağaza daha açacağını, cirosunu ise 7 kat artırarak 10 milyon dolara çıkaracaklarını söyledi.

YURTDIŞINDA pekçok örneği olmasına rağmen Türkiye’de ilk kez Altınyıldız, bir tasarımcı markası olan Arzu Kaprol ile lisans anlaşması yaparak, tasarımcı bir markayı ticarileştirme kararı aldı. Altınyıldız Marka Mağazacılık Direktörü Eren Çamurdan, bünyelerinde bulunan Network, Fabrika ve Que markalarının yanı sıra Arzu Kaprol markasının da mağazalarını açacaklarını, Arzu Kaprol markasının şu anda 2 olan mağaza sayısına 2010 yılı sonuna kadar 10 mağaza daha ekleyeceklerini söyledi. Eren Çamurdan, yüzde 40-45 ihracat olmak üzere 1.5 milyon dolar cirosu olan Arzu Kaprol markasının 2010 yılı sonunda 7 kat büyüyerek 10 milyon dolar ciroyu görmesini beklediklerini de açıkladı. Yurtdışında da ismi duyulan Arzu Kaprol ise, "Türkiye’de ilk kez bir tasarımcı marka böylesi bir çapta ticarileşiyor. Sanat eseri muamelesi görmemeliler, tasarımcı markalar da ticari olabilir. Önemli olan doğru ilişkiler kurmak" dedi.

Operasyonu üstlenecek

Eren Çamurdan "Tasarım markaların sıkıntısı maddiden çok operasyonel. Ürünü son perakendeciye ulaştırmak zor bir süreç" derken, Arzu Kaprol, markanın hem içeride hem de ihracat yaparken onu yönetecek organizasyonun, ekibin önemine işaret ederek, Altınyıldız kanatları altında uçmaktan memnun olduğunu söyledi. Kaprol, "Bütün satış operasyonunu Altınyıldız yönetecek. Artık alışveriş merkezleri de tasarımcı markalara yer vermeye başladı. Biz de oralarda olacağız. Anlaşmamız 5 artı 5 yıllık" diye konuştu.

Marka bilinirliği yüksek

Çamurdan, Arzu Kaprol’ün marka bilinirliğinin çok yüksek olduğunu ancak ürünlerle ilişkinin pek olmadığını anımsatarak, çok ünlü insanların markası gibi muamele gören Arzu Kaprol’ün mağazalarını açarak, önemli bir atılım yapacaklarını söyledi. Çamurdan "Arzu Kaprol markasının yurtdışı operasyonlarında ise Dubai bölgesine yoğunlaşmak istiyoruz. Arzu Kaprol’ün bazı showroom’ları da var. Altınyıldız’ın İtalya ve Almanya’da 2 ofisi bulunuyor. Bu ofisler yurtdışı mağazaların açılmasını organize edecek. Arzu Kaprol’ün de yurtdışı girişimleri var. Bu işbirliği hepsini hızlandıracak. Yurtiçinde Network ve Fabrika kadar Arzu Kaprol ve Que geniş alanlara hitap eden markalar değil."

Yaygın olmak egoma iyi geldi

2003 yılından buyana Arzu Kaprol Network markası için bir yılı aşkın zamandır da Que markası için tasarım yapan Arzu Kaprol, tasarımcı tarafında pek bilinmeyen organizasyon bilgisini ve bir organizasyonun parçası olmayı Altınyıldız’da öğrendiğini söyledi. Kaprol "Bir tasarımcı markası olan Arzu Kaprol daha sınırlı sayıda insana ulaşıyor. Etrafta tasarladığım ürünleri daha yaygın olarak görmek egoma iyi geldi. Bu yaygınlık sizin tasarımlarınızı da tasarım markanıza ilgiyi de etkiliyor" dedi.

2010’da 164 mağazaya ulaşacak

AYTINYILDIZ’ın şu anda 3’ü yurtdışında 56 Fabrika, 2’si yurtdışında 50 Network, 1 Que ve 2 Arzu Kaprol mağazası bulunuyor. 2007 yılını 224 milyon YTL civarında ciro ile kapatan Altınyıldız, 2010 sonunda toplamda 164 mağaza sayısına ulaşmak istiyor. 2010 yılı sonu için belirlenen hedefler şöyle: Fabrika 6’sı yurtdışında 86 mağaza, Network 3’ü yurtdışında 68 mağaza, Que 10 mağaza ve Arzu Kaprol 10 mağaza.

Kaprol’ün Network ve Que tasarımı devam edecek

EREN Çamurdan, Altınyıldız’ın uzun süredir tasarım kültürüne önem veren bir şirket olduğunu,hem Network hem Fabrika markalarının tasarımı ön planda tuttuğunu belirterek şunları söyledi: "Piyasada ayrışırken tasarımı çok önemsedik. Önemli olan markanın nasıl olacağıydı. 2003 yılından buyana Arzu Kaprol Network markası için bir yılı aşkın zamandır da Que markası için tasarım yapıyordu. Arzu Kaprol bize ne kattı? Kendi markasını yaptığı için geniş bir tasarım gücüne sahip. Bizim yaratmaya çalıştığımız tasarım disiplini, tasarım kültürüne önemli bir katkı sağladı. Bir isim olarak gelip bize değer kattı. İki taraf da birbirine saygı duydu. Arzu Kaprol markası bizi hiçbir zaman rahatsız etmedi. Kaprol’ün Network ve Que için tasarımları devam edecek."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!