Tansaş: YTL fiyatları artırmaz

Güncelleme Tarihi:

Tansaş: YTL fiyatları artırmaz
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2004 00:00

Geçen haftadan bu yana 200 marketinde birden çifte etiket uygulamasına geçen TansaÅŸ'ın Genel Müdürü Servet TopaloÄŸlu, "YTL ile sadece TansaÅŸ'ta deÄŸil diÄŸer organize gıda perakendecilerinde de fiyatların artmayacağını" savundu. YENÄ° Türk Lirası (YTL) ile tanışmak için geri sayım baÅŸlarken, organize perakendeciler hazırlıklarını tamamlayarak, ÅŸimdiden çift etiket uygulamasına geçmeye baÅŸladı. YTL ile birlikte tüketici açısından "fiyatlar artar mı" sorusu ön plana çıkarken, Migros'un ardından TansaÅŸ da yuvarlarlamaların kesinlikle yukarıya doÄŸru olmayacağını taahhüt etti. 23 Eylül itibariyle 200 marketinde birden çift etiket uygulamasına baÅŸlayan ve tüm kataloglarında da fiyatlarını hem TL, hem de YTL olarak duyuran TansaÅŸ'ın Genel Müdürü Servet TopaloÄŸluna göre, "Organize gıda perakendeciliÄŸinde yuvarlama konusunda bir problem olmaz." "Sadece TansaÅŸ'ın deÄŸil, diÄŸerlerinin de farklı bir uygulama yapacağını zannetmiyorum" diyen TopaloÄŸlu, bu konuda ÅŸunları söyledi:"Migros zaten açıkladı, Carrefour, Gima, Metro, Bim gibi organize perakendecilerin de farklı bir politika izleyeceÄŸini zannetmiyorum, bizim sektörde yuvarlama aÅŸağıya doÄŸru yapılacaktır. Zaten TansaÅŸ'ta bir yıllık enfflasyon sıfır, geçen yıl aynı ÅŸekilde doldurduÄŸunuz sepeti, bu yıl da aynı fiyata dolduruyorsunuz. Düşen enflasyonun ve artan rekabetin bir sonucu bu. Durum böyleyken fiyatlarımızda YTL'den kaynaklanan bir artış olmaz."YTL'nin organize perakendecilerin lehine olacağını savunan TopaloÄŸlu, "Enflasyon zaten düşüyor, YTL ile birlikte bunun görsel olarak düştüğü fiyatlara da yansıyacak" dedi. Bu durumun psikolojik olarak talebi artıracağını söyleyen TopaloÄŸlu, "En azından baÅŸlangıçta, sıfırların atılması ucuzluk baÅŸladı algılamasına neden olabilir, bu da talebi artırır" diye konuÅŸtu. Bu arada "Halk bir süre çarşı pazardan alışveriÅŸ yapmaktan çekinebilir" diyen TopaloÄŸlu, market alışveriÅŸlerinde buradan da kaynaklanan bir artış beklediÄŸini söyledi. MALÄ°YET ÖNEMLÄ° DEĞİLOrganize perakendecilerin YTL için gerekli yatırımları yapabildiklerini ancak, diÄŸerleri için bunun çok kolay olmadığını belirten TopaloÄŸlu, şöyle konuÅŸtu:"TansaÅŸ olarak bizim kasalarımız zaten uyumluydu, ilave çekmece yatırımı yaptık, bozuk para sayma makinesi aldık. EÄŸitim harcamalarımızı saymıyorum, bunların ikisinin maliyeti 200 bin dolar civarında. Ayrıca, otomatik bozuk para veren kasa sistemi yatırımı düşünüyoruz, tanesi bin dolar. Åžu anda TansaÅŸ'ın 200 marketi var, toplam kasa sayısı bin 800 civarında. 700 milyon dolarlık cirosu olan, yıllık 30-35 milyon dolarlık yatırım bütçesi olan bir ÅŸirket için çok büyük rakamlar deÄŸil. Ama bir bakkal için çok para. Bu yatırımların yanı sıra, her ne kadar YTL'yi göremesek de olası her duruma karşı çalışanlarımızı eÄŸitiyoruz, geleneksel pazarlar nasıl hazırlanacak? Bunlar önemli konular, o nedenle meslek odalarının, hatta Sanayi ve Ticaret Odası'nın ÅŸimdiden eÄŸitim vermeye baÅŸlaması lazım."'Tırnakçılar' sevinmesin güvenlik artıyorPEK çoÄŸumuz bilmese de marketçiler arasında 'tırnakçılık' diye adlandırılan bir çeÅŸit soygun türü var. Müşteri olduÄŸunu sandığınız biri kasiyeri meÅŸgul ederken, bir diÄŸer kiÅŸi açık olan kasadan parayı alıp gidiyor. ÇoÄŸu kez bu durum ancak kasa açık verdiÄŸinde farkediliyor. Avrupa'ya göre Türkiye'de tırnakçılık oranı çok düşük olsa da, marketler YTL'ye geçiÅŸ sırasında sahte para trafiÄŸinin artması kadar, tırnakçıların da fazla mesai yapacağını heseba katıyor. Servet TopaloÄŸlu, "Türkiye'de tırnakçılık vakaları onbindebir görülür" demekle birlikte, TansaÅŸ'ta çözüm, kasa önlerinde dolaÅŸan güvenlik görevlilerin sayısını artırmak olarak bulunmuÅŸ.21 çeÅŸit paraya çift kasaHALEN, 9 çeÅŸit Türk Lirası var, 1 Ocak 2005'ten ibaren 12 çeÅŸit paramız daha olacak. Bir yıl boyunca hem TL hem de YTL'nin yani 21 çeÅŸit paranın tedavülde olması tüketici kadar, kasiyerleri de zorlayacak. TansaÅŸ'ın buradaki formülü "çift kasa" uygulaması. Mevcut kasanın altına bir kasa daha eklenmiÅŸ. YTL'ler altta, TL'ler yukarıda duracak, böylece kasiyerlerin kafası karışmayacak.Bozuk paralar marketlerde harcanacakMERKEZ Bankası verilerine göre, Türkiye genelinde tüm alışveriÅŸlerin sadece yüzde 1'i bozuk para ile yapılıyor. Gıda perakendeciliÄŸinde bu oranın yüzde 5'lere çıktığını belirten TopaloÄŸlu'na göre, YTL ile birlikte marketlerde bozuk para kullanımı yüzde 25-30'ları bulacak. TopaloÄŸlu, diÄŸer ülke örneklerinde hareketle bozuk paranın en çok kullanıldığı yerlerin marketler olduÄŸunu söyledi.Bauhaus da YTL'ye geçtiYTL'ye geçiÅŸ hazırlıklarını tamamlayan organize perakende ÅŸirketlerinden biri de Bauhaus oldu. YTL’ye geçiÅŸe hazır olan Bauhaus’un Kozyatağı, Beylikdüzü ve BayrampaÅŸa marketlerinde ürün fiyat kartonları ve raf etiketlerinde her iki para birimi de yer alıyor. Bauhaus’un 15 günde bir yayınladığı ve 2 Ekimde dağıtılacak olan insert’ünde de iki para birimi bir arada yer alacak. Yılbaşından çok önce YTL ve YTL deÄŸerlerini aynı anda tüketicine sunan Bauhaus, ayrıca, kaliteli ürün-uygun fiyat garantisini de sürdürüyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!