Güncelleme Tarihi:
Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 3 kişi hakkında hazırlanan iddianamede, Avcılar'da 3 Eylül 2014 günü atık çamur yüklü TIR'ın damperinin, Avcılar metrobüs durağını geçtikten sonra yaya üst geçidine yaklaştığında açıldığı belirtildi. İddianamede, önce yol işaret levhalarına çarpan TIR sürücüsünün, bu çarpmaya rağmen yoluna devam ettiği, devamında da yaya üst geçidine çarptığı anlatıldı.
Çarpma sonucu tamamen çelikten oluşan yaya üst geçidinin karayolunun üzerine düştüğü belirtilen iddianamede, tam o sırada yoldan geçmekte olan ve maktul Yusuf Kaya'nın içinde yer aldığı minibüs ile şüphelinin kullandığı tankerin üst geçidin altında kaldığı belirtildi. Yusuf Kaya'nın (39) hayatını kaybettiği ifade edilen iddianamede, olay anında üst geçidi kullanan Şenol Zerey ve Sami Yıldızgil'in de yaralandıkları belirtildi.
Olayla ilgili inşaat mühendisi ve makine mühendisinden ayrı ayrı bilirkişi raporları alındığı belirtilen iddianamede, her iki raporda da TIR sürücüsü Ekrem Cebeci ve üst geçidin projelerini çizen Emay Mühendislik Ltd., üst geçidin imalatını gerçekleştiren Nas İnşaat Tic. A.Ş., Özyurt Maden İnşaat A.Ş. konsorsiyum asli kusurlu bulundu. İşveren İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de asli kusurlu bulundu.
İBB'NİN DOSYASI AYRILDI
İddianamede, İBB Başkanlığı yetkilileri hakkındaki soruşturma dosyası, “4483 sayılı yasa uyarınca ayrı bir soruşturmaya tabi olduğu anlaşıldığından" ayrıldığı belirtildi.
İddianamede, kazadan sonra tutuklanan TIR şoförü Ekrem Cebeci'nin aracın damperinin kalkmış olarak ilerlediği, üst geçide çarpmadan evvel yol kenarındaki levhalara çarpmasına rağmen aracı durdurmayarak ilerlemeye devam ettiği bu şekilde öngörebileceği neticeyi istememesine karşın, neticenin meydana gelmesi nedeniyle bilinçli taksirle hareket ettiği kanaatine varıldığı ifade edildi.
Köprü bağlantı bulonları iyi bağlanmamış
KÖPRÜ ÖNGÖRÜLEN TEKNİK ÖZELLİKLERE GÖRE İMAL EDİLMEDİ İDDİASI
İddianame sonunda şunlar belirtildi: “Deprem ve doğal afetlere göre betonarme yapılara göre beş ila on kat daha hafif, güvenli ve konforlu olduğu için dünya üzerinde tercih edilen bir yapı sitemi olmasına karşın, çarpma anında çelik köprünün yalnızca üst tabyenin ve köprü çelik kirişlerinin olduğu gibi bir bütün halinde düştüğü, köprünün projesinde öngörülen teknik özelliklere ve stabil olan çelik yapılardaki özelliklere uyulmayarak imal edildiği, köprü bağlantı bulonlarının zayıf ve iyi bağlanmadığını gösterdiği bu itibarla diğer şüphelilerin de eylemlerinin de aynı mahiyette bilinçli taksir olarak değerlendirilmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır"
22 YIL 6 AY HAPİS İSTEMİYLE YARGILANACAKLAR
İddanamede, TIR şoförü Ekrem Cebeci, Emay Mühendislik A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Kaba, mühendis Bülent Demirca, üst geçidi imal eden şefi Turan Özyurt için, 'Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne veya yaralanmasına neden olma' suçundan 4 yıldan 22.5 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmaları istendi.