Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika

Güncelleme Tarihi:

Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika
Oluşturulma Tarihi: Ocak 30, 2024 07:00

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son halkası olan Gayrettepe-Kâğıthane Metro Hattı dün Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle açıldı. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı arası 30 dakikaya, Taksim-İstanbul Havalimanı arası ise 41 dakikaya indi. 

Haberin Devamı

İstanbul’un kuzey hattında yer alan Hasdal, Kemerburgaz ve Göktürk’ü geçerek İstanbul Havalimanı’na ulaşan metro hattının son halkası olan Gayrettepe-Kâğıthane arası dün hizmete girdi. Tamamlanan proje ile Gayrettepe-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 30 dakikaya, Göktürk-Mahmutbey arası seyahat süresi 38 dakikaya, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 45 dakikaya, Taksim -İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 41 dakikaya, Taksim – Göktürk arası seyahat süresi  26 dakikaya ve 4. Levent - İstanbul Havalimanı arası ise 35 dakikaya indi. 

Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika

10 KÖSTEBEK BİRDEN ÇALIŞTI

İstanbul Havalimanı’nı metroyla buluşturmak için  Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 adet tünel delme makinası aynı anda kullanıldı. Tünel delme makineleri günde 64.5 metre, haftada 333 metre, ayda 1233 metre ile kazı rekoru kırdı. Saatte 120 kilometre hız ile Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hatta kullanıldı. Hattın sinyalizasyon sistemi ise ilk defa yerli ve milli imkânlarla ASELSAN ve işbirliği içinde bulunduğu TÜBİTAK tarafından geliştirildi.

Haberin Devamı

5.15 MİLYON YOLCU TAŞINDI

Toplam 37.5 kilometre uzunluğundaki ‘Gayrettepe- İstanbul Havalimanı Metrosu’nun 34 kilometre uzunluğundaki ‘Kâğıthane-İstanbul Havalimanı bölümü geçtiğimiz yıl açılmıştı. Günde 112 sefer ile 8 istasyonda hizmet veren hat toplamda 5.15 milyon yolcu taşıdı. Hattın en yoğun kullanılan istasyonları toplam yolcunun yüzde 43 ile Kâğıthane ve yüzde 30’la İstanbul Havalimanı istasyonları oldu.

Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika

HALKALI METROSU YAKINDA

Yapımı devam eden Halkalı-Kayaşehir-İstanbul Havalimanı Metro Hattı ise İstanbul Havalimanı’nı Yüksek Hızlı Tren’e (YHT) bağlayacak. Bu yıl açılması planlanan Halkalı-Kayaşehir-İstanbul Havalimanı Metrosu’nda Halkalı (YHT / Marmaray), Temapark, Olimpiyat, Kayaşehir Merkez, Arnavutköy 2, Arnavutköy 1 ve İstanbul Havalimanı istasyonları bulunacak.

Haberin Devamı

Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika

 

HEYECANIMLA 25 YAŞINDAYIM

Eskişehir’de düzenlenen Gençlik Buluşması’na da katılan Erdoğan burada özetle şunları söyledi:

- Gençlerimizle her bir araya gelişimizde kendimizi gençleşmiş hissediyoruz. Tecrübesiyle 70 yaşında, duyguları ve heyecanıyla 20-25 yaşında bir kardeşiniz olarak burada sizlerle birlikteyim.

- Ufukları kendi bireysel hırslarından ibaret olan ilk astronotumuz Alper Gezeravcı’nın yaptığı işe ne dediler? Turistik gezi. Ayıptır. Ne dediler? Bu kadar para harcanır mı? Evet devlet olursan, adam gibi adam olursan harcanır.

-Şu andaki muhalefetin geçmişteki muhalefetten en ufak bir farkı yok. Muhalefet gün geçtikçe daha da kötüye gidiyor. Zaten şu anda paramparça olmuş durumdalar... Bunlar yenile yenile doymazlar. Biz işimize bakalım. Bizim yapacak çok işimiz var.”

 

Haberin Devamı

Taksim-İstanbul Havalimanı 41 dakika

ERDOĞAN: SÖYLEDİK Mİ YAPARIZ

İstanbul Havalimanı-Gayrettepe arasındaki metro hattının son etap açılışı için Kâğıthane’de düzenlenen törende Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile birlikte İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Adayı Murat Kurum da eşlik etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan törendeki konuşmasında özetle şunları söyledi:

338 KM.’LİK RAY

“Bugün giderek ağırlaşan trafik sorunundan dolayı adeta omuzları çöken İstanbulumuzun yükünü hafifletecek bir projemizi daha hayata geçirmenin bahtiyarlığını yaşıyoruz. Bu hattımızın da hizmete alınmasıyla, İstanbul’da tamamlanan raylı sistem ağlarının uzunluğu 338.5 kilometreye çıkıyor. Biz söyledik mi yaparız. Ortada bırakmayız.

Haberin Devamı

Raylı sistem projelerinde en önemli, hassas, zor konulardan biri, hattın beyni diyebileceğimiz sinyalizasyon sistemidir. ASELSAN, TÜBİTAK işbirliğiyle artık bu alanda başkalarına bağımlı olmaktan kurtuluyoruz. ASELSAN, sinyalizasyon sistemi için gerekli araç üstündeki ekipmanları, hatlara konulacak sistemlerle istasyonlara konulacak akıllı sinyal sistemlerini TÜBİTAK geliştirdi. Biz yapıyoruz. Bu hatta kullanılacak 60 adet sürücüsüz metro aracı da Ankara-Sincan Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikada üretiliyor.

YERLİ İMKÂNLARLA

Gayrettepe-Havalimanı Metro Hattı’nın ilk etüt projesinden uygulamasına kadar tüm süreçlerini kendi yerli mühendislik ve tasarım birikimimizle gerçekleştirmekten gurur duyuyoruz. Bundan sonra hangi alanda olursa olsun hayata geçirdiğimiz her projede, yerli, milli teknolojilerin payının artırılmasına ağırlık vereceğiz. Savunma sanayisi başta olmak üzere teknolojiye dair her konuda tam bağımsız Türkiye hedefine ulaşıncaya kadar azimle çalışacağız.

Haberin Devamı

4 HAT İNŞA HALİNDE

Şu an İstanbul genelinde toplam uzunluğu yaklaşık 53 kilometre olan 4 metro hattının inşası sürüyor. Bakırköy-Bahçelievler Kirazlı Metro Hattı’nı, Halkalı, Başakşehir İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nı, Altunizade- Çamlıca Camii Bosna Bulvarı Metro Hattı’nı, Kazlıçeşme Sirkeci raylı sistemi ve yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesini de tamamlayıp İstanbulluların kullanımına açacağız. Bu yılın ilk çeyreğinde 4 ayrı proje kapsamındaki 34.2 kilometre raylı sistem hattımızın ve üzerindeki 18 istasyonun açılışını gerçekleştireceğiz. Fatih’in emaneti olan bu aziz şehri, inşaatına başlanmış metrolarını dahi yapamayan, kendi beceriksizliklerin günahını sıradan vatandaşa yükleyen zihniyetin insafına bırakmadık, bırakmayacağız. Çünkü biz bu şehre ve insanlarına tarifsiz bir aşkla sevgiyle, bağlıyız.” 

İSTANBULLU 288 SAATİ TRAFİKTE KAYBEDİYOR

- AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye başkan adayı Murat Kurum’un bir süre önce açıkladığı İstanbul projelerine değinen Erdoğan şöyle devam etti:

“Bu projelerden özellikle ulaştırma alanında öne çıkan bazı başlıkları kısaca sizlere hatırlatmak, paylaşmak istiyorum. İstanbullu kardeşlerimizin ömrünün önemli bir kısmı trafikte geçiyor. Yapılan hesaplamalara göre İstanbul’da her bir vatandaşımız yılda 288 saatini trafikte kaybediyor. 2019’da yüzde 47 olan trafik yoğunluğu bugün yüzde 64’e yükseldi. Şayet biz tüm engelleme çabalarına rağmen Marmaray’ı, Avrasya Tüneli’ni, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, şehir içindeki tünelleri yapmasaydık, emin olun İstanbul trafiği çok daha içinden çıkılmaz bir hal alırdı. Murat kardeşimizle birlikte önümüzdeki dönem için hedefimiz ortalama yolculuk süresini 64 dakikadan, 39 dakikaya düşürerek trafiği bir sorun olmaktan önemli ölçüde çıkarmaktır.” 

İKİ YAKAYA İKİ TÜNEL

- Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul hedeflerini anlatırken özetle şu bilgileri verdi:

- “Raylı sistemde 2029 yılına kadar toplam uzunluğu 650 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz. Bir sonraki aşamada bu uzunluğu 10004 kilometreye çıkarmak istiyoruz.

- Şu anda toplu ulaşımda karayolunun ağırlığı yüzde 72’ler, raylı sistemlerin payı ise yüzde 26 seviyesindedir. 

- Bizim niyetimiz ulaşımda 2029 yılına kadar karayolunun payını yüzde 60’a düşürmek, raylı sistemlerin payını yüzde 37’ye çıkarmaktır. Bir sonraki aşamada hedefimiz bu oranları yüzde 48’ler seviyesinde dengelemektir.

- Beylikdüzü’nden Avcılar’dan metroya binen bir İstanbullu’nun Boğaz’ın altından geçerek Söğütlüçeşme’ye kadar güvenle varmasını temin edeceğiz.

- Deniz ulaşımı payını 3 yeni hatla 2 kat artıracağız.

- İstanbul’un iki yakasına iki büyük tünel inşa ederek karayolu ulaşımını rahatlatacağız.

- İlk 5 yılda Avrupa Yakası’nda 15 kilometrelik Çayırbaşı Ayazağa Levazım Dolmabahçe Tüneli’yle 6.5 kilometrelik Kâğıthane-Bayrampaşa Hal Tüneli’ni açacağız.

- Anadolu Yakası’nda ise Yenisahra ile Bostancı’yı 6 kilometrelik tünelle bağlayacağız.

- İkinci 5 yılda, Bayrampaşa Hal Büyükçekmece arasında 28.5 kilometre karayolu tünelini tamamlayacağız.

- Harem, Çengelköy, Kavacık arasında 13.6 kilometrelik bir karayolu bağlantısı kurarak sahil yoluna alternatif güzergâh oluşturacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!