Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2004 00:00
Uluslararası Patent Birliği (UPB), Bursa'da, bir örneği Paris'te bulunan ve patentli orijinal ürünlerle taklitlerinin aynı anda sergileneceği “Taklit Müzesi” kurma konusunda çalışma başlattı. Müzenin kuruluş amacı Türk insanında marka bilincini oluşturmak olarak açıklandı.UPB Konsey Başkanı Kemal Yamankaradeniz, birlik yönetimi olarak Paris'teki Union Des Fabricants'a (Üreticiler Birliği) geçekleştirdikleri ziyarette, orijinal ürünlerle taklitlerinin bir arada sergilendiği “Taklit Müzesi”ni gezdiklerini söyledi. Bursa'nın merkez Osmangazi İlçe Belediye Başkanı Recep Altepe'ye, ilçe sınırları içinde böyle bir müze kurmak istediklerini söylediklerini ve Altepe'den de olumlu yanıt aldıklarını belirten Yamankaradeniz, “Paris'teki orijinal ürünlerle taklitlerinin yan yana yer aldığı müze, oldukça ilginç ve dikkat çekiciydi. Taklit Müzesi sayesinde, insan zihnine taklitçiğin komikliği kazınıyor. Bu nedenle, biz de Türk insanında marka bilinci oluşturmak amacıyla Taklit Müzesi kurmak istiyoruz” dedi. Yamankaradeniz, Türkiye'de ilk kez oluşturulacak müze için ayrıntılı bir rapor hazırladıklarını da ifade ederek, kurulacak olan ”Taklit Müzesi” bünyesinde, görevliler tarafından ziyaretçilere taklitçiliğin başta ülke ekonomisine olmak üzere yol açtığı zararların anlatılacağını bildirdi. MARKA VE PATENT BİLİNCİBatılı ülkelerde markaya yapılan yatırımların günümüz ticari dengelerini oluşturduğunu vurgulayan Yamankaradeniz, şöyle konuştu: “Biz, dünyaya mal olan markaların başlangıcının o markaya yapılan yatırımlardan geçtiğini anlatmak için çabalıyoruz. AB'ye girildiğinde marka ve patent konusunda özellikle KOBİ düzeyindeki işletmelerimiz büyük sıkıntılar çekecekler. Markası ve patenti olmayan işletmeleri uyarmak istiyoruz. Günümüzde ülkelerin ekonomisini markalarının çokluğu ve ettiği değerle doğru orantılıdır. Günümüzde bazı markalar bazı ülkelerin bir yıllık bütçesinden daha çok para ediyorlar. Artık ekonomik yönden güçlü olmanın, dünyada ticaret yapabilmenin yolu marka sahibi olmaktan geçiyor. Bu arada patenti olmayan ürünler ise kolayca taklit ediliyorlar.” Yamankaradeniz, dünyada patent çalışmalarının yüz yıl önce başladığını bu nedenle yabancı markaların çok değerli olduğunu anlatarak, Türkiye'nin AB sürecinde kendi markalarını oluşturmadığı ve dünyaya tanıtamadığı takdirde gelecekte büyük sıkıntılar çekeceğini sözlerine ekledi.
button