Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2004 00:00
Swiss International Airlines BaÅŸkan Yardımcısı Ruedi Schumacher, "Ä°ki yılda kárlı hale geldik. Åžimdi yeni iÅŸbirliÄŸi ve ortaklıklara açığız. Bu çerçevede THY ile iÅŸbirliÄŸi, ortaklık düşünebiliriz" dedi.2001'de 10 milyar dolarlık borcu yüzünden iflas eden Ä°sviçreli havayolu ÅŸirketi Swissair'in yerine 2002'de Crossair'in çatısı üstüne kurulan Swiss International Air Lines, iki yıl sonunda ilk kez kára geçerek Avrupa'da yeni iÅŸbirliklerine ve ortaklıklara açık olduÄŸu mesajını verdi. Swiss International Airlines BaÅŸkan Yardımcısı Ruedi Schumacher, uluslararası pazarda artık hiç bir ulusal havayolu ÅŸirketinin kendi çabasıyla büyüyemeyeceÄŸini belirterek, "Biz de, THY de eninde sonunda büyümek ve maliyetleri düşürmek için iÅŸbirliÄŸine veya birleÅŸme yoluna gidecek. Bu tip geliÅŸmelerin 2-3 yıl içinde gerçekleÅŸmesini bekliyoruz" dedi. KENDÄ°MÄ°ZÄ° Ä°SPATLADIKSwiss'in kendini ispatladığını ve yeniden güvenililir ve kárlı bir ÅŸirket haline dönüştüğü andan itibaren iÅŸbirliklerine ve evliliklere açık olduÄŸunu söyleyen Schumacher, "Bugün haritaya baktığınızda pazarda tek başına faaliyet gösteren sadece bir kaç havayolu ÅŸirketi bulunuyor. Bizim de dahil olduÄŸumuz bu ÅŸirketlerin bir çoÄŸu ekonomik olarak zor günler yaşıyor" dedi.THY'nin güçlü bir pozisyonu ve güçlü bir pazarı olduÄŸunu kaydeden Schumacher, bu nedenden dolayı hem kendilerinin hem de THY'nin iÅŸbirliklerini ve evlilikleri düşünüceÄŸini kaydetti.2002'de tamamen yeni bir ÅŸirket olarak faaliyetyerine baÅŸladıklarını hatırlatan Ruedi Schmacher, şöyle konuÅŸtu: "Biz aslında çok kötü bir zamanda faaliyetlere baÅŸladık. Çünkü hem Avrupa ekonomik durgunluk yaÅŸanıyordu hem de Irak'ta savaÅŸ baÅŸlamıştı. Ä°lk yıl 950 milyon Ä°sviçre Frangı (612 milyon Euro) zararımız oldu. Åžirketi yeniden ÅŸekillendirip maliyetleri düşürdük. 2003'te zarar 450 milyon franga (300 milyon Euro) indi."2004'ün Mayıs ayına kadar çok iyi bir yolda ilerlediklerini hatırlatan Schumacher, "Ancak mayıs ayından itibaren petrol fiyatlarından yaÅŸanan yükselme yeniden yoldan sapmamıza neden oldu. Buna raÄŸmen ilk kez üçüncü çeyrekte 20 milyon frankla ilk kez kár açıkladık. Dünya çapında bir baÅŸarı elde ettik ve bu kár ÅŸirkete yeniden güven duyulduÄŸunu göstergesiydi" dedi.Ä°lk hedeflerinin kár eden bir ÅŸirket haline gelmek olduÄŸunu söyleyen Schumacher, "Ä°kinci hedefimiz diÄŸer havayolları ÅŸirketleri ile iÅŸbirliÄŸi yapmak. Üçüncü olarak da evlilik yapmak yani birleÅŸmeler. Bu kaçınılmaz" dedi. Swiss'in hissedarlarının bir çoÄŸunun hisselerini satmayı düşündüğünü söyleyen Schumacher, "Avrupa'da sektörde her an herÅŸey olabilir. Önümüzdeki 3-4 yıl içinde bir kaç ÅŸirketin yok olduÄŸunu bir çoÄŸunu sahibinin deÄŸiÅŸtiÄŸini göreceÄŸiz" dedi. Swiss için Türkiye'nin zaten Avrupa pazarı olduÄŸunu söyleyen Schumacher ÅŸunları söyledi: "Türkiye'nin AB'ye girmesi farklı bir durum yaratmayacak. İç pazarda büyük rekabet olur. Avrupa'dan Türkiye'ye talep artar. Yatırımcılar Türkiye'de yer bakıyor. Bundan ekonomi olumlu etkilenir ve bu da Türk halkının gelirini artırır, havayoluna talep artar."Seksi olmak için ucuz bilet satıyorlar2004 yılında tüm havayolu ÅŸirketlerinin petrol fiyatlarından dolayı aynı zararı görüp, para kaybettiÄŸini söyleyen Swiss International Airlines BaÅŸkan Yardımcısı Ruedi Schumacher, şöyle konuÅŸtu: "Avrupa'da tüm havayolu ÅŸirketleri bütçelerini kıstı ve ciddi tasarruflara gitti. Avrupa'da yaÅŸanan diÄŸer bir problem ise düşük maliyetli havayolu firmalarının çoÄŸalması. Çok ucuza uçak bileti satan bu ÅŸirketlerin çoÄŸalmasının en önemli sebebi, küçük bütçelere sahip yatırımcılarının piyasada bu ÅŸekilde dikkat çekmek ve seksi gözükmek istemesinden kaynaklandı. Bu yüzden bir çok ÅŸirket ÅŸu anda zararına çalışıyor. Bu tip ÅŸirketlerle rekabet etmek çok zor. Ama iki üç yıl içinde sadece iki üç düşük maliyetle uçan ÅŸirketler ayakta kalabilecek." Seyahat acentesinin yerini internet alıyorHAVAYOLU taşımacılığının artık yeni bir yapıya kavuÅŸacağını söyleyen Ruedi Schumacher, "Seyahat acentalarının da durumu deÄŸiÅŸecek. Çünkü artık internetten girip istediÄŸiniz fiyata istediÄŸiniz havayolunu çok rahatlıkla seçme imkanınız var. Seyahat ajentalarının artık özellikle tek nokta uçuÅŸlarda size verecekleri ekstra bir deÄŸer kalmayacak" dedi. Schmacher, acentaların öneminin zorlu ve uzun seyahatlerde ortaya çıkacağını belirtti.Â
button