Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2006 00:00
Subaru’yu SUV sınıfında temsil eden modeli Forester, bu hafta karda test ettiğimiz ikinci araç oldu. Yenilenen yüzü ile birkaç ay önce Türkiye’de satışa sunulan Forester, heybetli SUV’lardan farklı olarak daha otomobilvari bir görünüme sahip. Motorsporlarında Subaru’ya birçok şampiyonluk kazandıran başarılı sürekli 4 çeker sistemine sahip Forester, kar lastiği de eklenince en zorlu kar şartlarının üstesinden başarıyla geliyor.
Geçmişte motorsporlarında kazandığı başarılarla adından sıkça söz ettiren bir marka olan Subaru, bu alanda edindiği tecrübeyi modellerine de yansıtan bir marka. Uzun yıllardan beri tüm modellerinde kullandığı simetrik 4X4 sistemini, markayı SUV sınıfında temsil eden Forester modelinde de kullanıyor. Bu sayede Forester, tüm yol koşullarında zorlanmadan ilerleyebiliyor.
Birkaç ay önce yenilenen yüzü ile piyasaya çıkan Forester’i İstanbul’da yoğun kar yağışı başladığında test için istedim. Hem karlı şartlarda bir 4X4 denemek istiyordum, hem de bunu görünümü otomobilvari olan Forester ile yapmak istedim. Yeni Forester’i piyasaya çıkmadan önce Bodrum’da test etmiş çok beğenmiştim. Ama açıkçası zorlu şartlardaki performansını merak ediyordum.
KARDA SERVİS YAPTIM
Kar lastiğine sahip aracı geçtiğimiz hafta test için aldığımda en zorlu yol koşullarını bile rahatlıkla aştım. Özellikle Çarşamba günü sabah işe gelirken, Ekonomi Müdürümüz Vahap Munyar ve Yazişleri Editörlerinden Arif Dizdaroğlu’nu mahsur kaldıkları evlerinden bu araçla çıkarmayı başardım. Gün içinde yine eşim ve gazetedeki çalışanları bu araçla alarak, bir nevi servis hizmeti gördüm. Sürekli dört çeker sistemine sahip araçla, bilerek en karlı ve buzlu yollara girmeme rağmen hepsini rahatlıkla aştım.
Yeni Forester’i bilmeyenler için biraz anlatmak gerekirse; öncelikli olarak daha çekici bir ön yüze kavuşmuş. Ön kısımdaki dikdörtgen formlu farlar ve geniş ızgara ise aracın daha heybetli görünmesini sağlıyor. Yan kısımda önceki modele göre bir farklılık bulunmazken, arka kısımda ise üçgen şeklindeki şeffaf stoplar dikkat çekiyor.
İÇ MEKANI GENİŞ SAYILIR
Yeni nesil tüm SUV araçlarda olduğu gibi Forester de çoğunlukla şehir içi kullanımı göz önüne alınarak tasarlanmış. Yüksek oturma pozisyonu sayesinde güven veren bir kullanıma sahip olan Forester, köşeli tasarımı sayesinde geniş sayılabilecek bir iç mekana sahip. Basit tasarlanan ön konsolda kullanımı zor bir kumanda bulunmazken, düğmelerin yerleşimi de ergonomik bir biçimde yapılmış. Forester’in arka koltukları yatırılarak 1629 litrelik bagaj hacmine ulaşmak mümkün.
Forester’de kullanılan sürekli simetrik dört çeker teknolojisi (Symmetrical AWD) araca her koşulda üstün bir yol tutuş sağlıyor. Test aracımızda 2.0 litre hacminde Boxer tipi bir motor görev yapıyordu. Bu motor 6400 d/d’de 158 beygir güç, 3200 d/d’de ise 190 Nm maksimum tork üretiyor. Ürettiği gücü 4 ileri otomatik şanzıman ile yola aktaran Forester’in maksimum hızı saatte 178 km/s. Şehir içinde 100 kilometrede 12.3 litre yakıt tüketen Forester’in şehir dışı tüketim değeri ise 7.6 litre. Testini gerçekleştirdiğimiz aracın anahtar teslim satış fiyatı da 67 bin 502 YTL.