Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2008 00:00
NIELSEN’in her yıl gerçekleştirdiği "perakendeci sayıları tespit" çalışması ile güncelleştirdiği perakendeci sayılarına göre, 1998’de 2 bin 135 olan hiper, süper ve zincir market sayısı 2008 itibariyle 8 bin 252’ye ulaştı. Nielsen’in araştırmasına göre, Türkiye, 1990’lı yıllardan itibaren geleneksel perakendecilikten organize perakendeciliğe geçişin başlamasıyla birlikte (toptancılıktan-distribütörlüğe) hızlı bir süpermarketleşme sürecine girdi. Süpermarketlerin sayısı 10 yılda yaklaşık 4 kat arttı. Süpermarketlerin sigara hariç tüm hızlı tüketim ticaretinden aldığı pay 10 yılda yüzde 54’e yükselirken, geleneksel perakendecilerin sayıları ve ticaretten aldıkları pay da geriledi. Araştırmaya göre, 1998’de 2 bin 135 olan hiper, süper ve zincir market sayısı 2008 itibariyle 8 bin 252’ye ulaştı. Özellikle, Metro, Carrefour, Dia, Tesco gibi global zincirlerin Türkiye’ye yönelik yatırımları ile Migros, BİM, Tansaş gibi yerli zincirlerin sayılarının artırması bu rakamların yükselmesinde önemli rol oynadı. Aynı dönemde lokal zincirlerin sayılarında da kayda değer artışlar gözlendi.