Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2009 20:42
Japon otomotiv devi Toyota’nın 1997 yılında dünyanın ilk seri üretim hibrid modeli olan Prius’u pazara sunmasıyla tanıştığımız hibrid teknolojisi gelecekte benzinin yerini alması en muhtemel aday olarak gösteriliyor. Tamamen elektrikle çalışan araçlara geçiş dönemi için oldukça önemli olan hibrid otomobiller, büyük firmalar için de artık çıkış yolu olarak görülüyor. Yüksek sayıda otomobil üretimi gerçekleştiren markalar, hibrid modellerin geliştirilmesi ve üretilmesi ile ilgili artık yeterli bilgiye sahipler.
Fiyatlarıyla orantılı olarak yılda sadece 7 bin adet üretim yapan lüks spor markalarda hibrid dönemi için tüm hızıyla hazırlıklarını sürdürüyor.. FERRARI’DEN 4X4 HİBRİDKırmızı denildiğinde birçok insanın aklına ilk gelen ünlü İtalyan spor otomobil üreticisi Ferrari, hem daha çevreci hem de daha ekonomik olmak için çalışan spor otomobil üreticileri arasında ilk sıralarda yer alıyor. Formula 1’de edindiği tecrübeyi ürettiği otomobillere aktararak performans konusunda kusursuza yakın modelleri yollara çıkaran firma, kısa vadede küçük hacimli ve turbo aşırı besleme sistemi ile donatılmış, direkt enjeksiyonlu motorlarla karşımıza çıkacak. Ayrıca Ferrari’nin son modeli California’nin motor kontrol ünitesinin şimdiden ’E85’ yani bioetanol ile çalışmaya müsade etmesi de gelecek dönemdeki Ferrari’lerin de buna uyacağını gösteriyor. Birkaç yıl sürecek bu dönemden sonra ise hibrid çağına geçiş gerçekleşecek. Ferrari’nin ’4x4 Hibrid’ sistemi için telif hakkı başvurusu sonucunda ortaya çıkan gizli proje geçtiğimiz hafta markanın CEO’su Amedeo Felisa tarafından da doğrulandı. Sistemin nasıl işleyeceği hakkında bilgi vermeyen mühendisler, aracın 4x4 sistemine sahip olacağının altını çiziyorlar. Bu da ön akstaki tekerleklerin elektrikli motora sahip olabileceğine işaret ediyor. Bu sistem ile donatılmış bir konseptin de Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtılması bekleniyor.LAMBORGHINI’DEN 8 SİLİNDİRLİ HİBRİDÜretim adedini her geçen yıl artıran bir diğer lüks spor otomobil üreticisi ise Lamborghini. Gelecekte daha çevreci ve daha ekonomik otomobilleri üretim bandından indirmeyi planlayan İtalyan boğası da hibrid motor geliştirmek için çalışmalara başladı. Geçtiğimiz yıl Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve Lamborghini’nin 4 kapılı spor otomobil geleceğine ışık tutan Estoque, 8 silindirli hibrid motora sahipti. Lamborghini’nin hibrid ile olan yakınlaşması fuarda da ses getirmişti. Aradan geçen birkaç ayın ardından İtalyan üretici de hibrid motor geliştirdiğini açıkladı. 2015’teki emisyon kurallar gereği karbondioksit salımını yüzde 35 oranında düşürmeyi hedefleyen Lamborghini, hibrid motorun dışında start-stop teknolojisini ve bioyakıta uygun araçlar geliştirmeyi planlıyor. HİBRİD CAYENNE VE PANAMERA GELİYORİki yıl öncesine kadar markanın karakterine aykırı olduğunu gerekçe göstererek hiç bir zaman dizel motorlu bir model üretmeyeceğini açıklayan Porsche, 2009 yılı başında dizel motorlu Cayenne modelini tüm dünyada satışa sundu. Cayenne Diesel’in pazara sunulması, Porsche’nin yakıt tüketimini azaltmak amacıyla gerçekleştirdiği çalışmaların hızlı bir şekilde sürdüğünün bir örneği. Bilindiği üzere, 2007 yılında Cayenne serisinin yeni nesli, gerçek sürüş koşullarında yüzde 15’e varan oranda daha az yakıt tüketen doğrudan püskürtmeli, benzinli motorlarla donatılmıştı. Porsche halen, 100 kilometrede 9 litreden daha az yakıt harcayacak ve 2010 yılının sonunda pazardaki yerini alacak olan hibrid motor ile donatılmış bir başka Cayenne versiyonu üzerinde çalışıyor. Bu hibrid motorun daha sonra Panamera’ya da uygulanması planlanıyor.