OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 07, 2005 00:00
Federasyon BaÅŸkanı Levent Bıçakcı Türkiye-Yunanistan maçını izleyen 26 bin seyircinin sadece 2 bin 182’sinin sponsor firmaların davetlisi olduÄŸunu söyledi.Türkiye Futbol Federasyonu BaÅŸkanı Levent Bıçakcı Türkiye-Yunanistan maçında, milli takımın berabere kalmasının ardından sponsorların stada getirdiÄŸi izleyicilerin acemi olarak nitelendirilmesine karşı çıktı. ORAN YÃœZDE 8: Bıçakcı izleyici profiline yönelik eleÅŸtirilere şöyle cevap verdi: ‘Maçın oynandığı stadyumun kapasitesi 30 bin 900 kiÅŸidir ancak UEFA kuralları gereÄŸi 26 bin seyirci alındı. Milli Takım sponsoru 11 ÅŸirketin stadyuma getirdiÄŸi izleyici sayısı sadece 2 bin 182. Oran yüzde 8 yani. Sponsorların sözleÅŸmeleri gereÄŸi belli rezervleri vardır. O doÄŸrultuda izleyici getirirler. Yapılan eleÅŸtirileri haksız buluyoruz. Mantıklı deÄŸil. Yaklaşık 24 bin seyirci bilet alarak geldi. Oyunun ikinci yarısında maçın hareketlenmesiyle tezahüratlar da arttı. Demek ki oyunun kalitesiyle seyircinin çoÅŸkusu paralel.’SPONSORLA KÃœFÃœRÃœ YENÄ°YORUZ: Levent Bıçakcı maçlara sponsorların izleyici getirmesi yönündeki stratejiyi devam ettireceklerini belirterek, ‘Bunu sadece milli maçlarda deÄŸil, lig maçlarında da yapacağız. Bu sayede seyirciyi çeÅŸitlendiriyoruz. Seyirci çeÅŸitlenince küfür ve ÅŸiddetin üstesinden geliyoruz. Eskiden sponsorların getirdiÄŸi izleyici sayısı daha düşüktü. Bu sayıyı giderek artırmayı planlıyoruz. Çünkü bunun olumlu etkilerini görüyoruz. Avrupa’da ve tüm dünyada sponsorlar maçlara izleyici götürür. Hatta bu oran Türkiye’dekinden çok yüksektir’ dedi. THY: THY’den yapılan açıklamada THY’nin sponsorluk karşılığında 400 bilet aldığı ve biletlerin tamamının kurum içinde dağıtıldığı bildirildi. Ä°Åž BANKASI: 2002 yılından bu yana Milli Takım ana sponsorlarından olan Ä°ÅŸ Bankası ise cumartesi günü oynanan maça 275 davetli götürdü. Bankadan yapılan açıklamaya göre bahsi geçen biletlerin 100 adedi kapalı, 100 adedi açık ve 75 adedi numaralı tirübündendi. Sponsorluk karşılığı temin edilen ücretsiz 275 adet biletin dışında baÅŸka bilet alınmadığını bildiren Ä°ÅŸ Bankası yetkilileri, biletleri 20 kiÅŸilik davetli gazeteci ekibinin dışında kurum içinde dağıttıklarını kaydetti. MERCEDES-BENZ: Mercedes-Benz yaptığı sponsorluk anlaÅŸması gereÄŸi temin ettiÄŸi 100 ücretsiz bileti iÅŸ ortakları, müşterileri ve çalışanları arasında dağıttı. Ayrıca satın alınan 25 adet bilet ise bayii ve pazarlama yöneticilerine verildi. PETROL OFÄ°SÄ°: Milli Takım’ın ana sponsorlarından Petrol Ofisi (PO) ise sponsorluk sözleÅŸmesi karşılığında aldığı 132 biletin yanında 2 bin 743 bileti ise satın aldı. Toplamda 2 bin 875 kiÅŸiyi maça götüren PO, akar yakıt istasyonlarında yaptığı kampanya çerçevesinde 60 YTL üzerinde akar yakıt alan müşterilerine çekiliÅŸle bilet kazanma ÅŸansı verdi. Böylece 2 bin 700 kiÅŸi kampanyadan bile kazanmış oldu. Sponsorlar spora renk getirdiTURKCELL Kurumsal Ä°letiÅŸim Müdürü Zuhal Åžeker sponsorlar sayesinde sporun renklendiÄŸini ve daha çok kiÅŸiye ulaÅŸtığını belirterek ÅŸunları söyledi: ‘Ben Cumartesi günü oynanan maçta hem stad dışında hem de stad içindeki atmosferden çok etkilendim. Maç öncesinde konserler, danslar yapıldı. Ä°nanılmaz bir çoÅŸku ve keyif vardı. Sporsor firmaların kaç kiÅŸiyi davet ettiÄŸini bilmeden eleÅŸtiriler yapmak doÄŸru deÄŸil. Maça bayiler, müşteri ve aboneler yanında kurumsal müşteri, basından davetlileri ve 100 tane genç Turkcell’cileri götürdük.’Stadı Hintlilerle doldurmadıkSPONSOR firmalardan birinin yetkilisi ise eleÅŸtirileri yersiz bulduÄŸunu belirterek, ‘Biz o seyirciyi Hindistan’dan getirmedik. Kaliteli izleyici istiyorlardı, kaliteli izleyici getirdik. Ä°zleyicinin yeterince destek vermediÄŸini söylüyorlar. Sahadaki futbol seyirciyi, seyirci de sahadaki futbolu çoÅŸturur. Sponsorların getirdiÄŸi davetli 5 bin’i geçmez’ diye konuÅŸtu. Hangi sponsor kaç bilet dağıttıKurum Ãœcretsiz bilet Satın alınan bilet Petrol Ofisi 132 2743Mercedes-Benz 100 25THY 400 -Ä°ÅŸ Bankası 275 -Turkcell 500*Coca-Cola 450** Ãœcretli ve ücretsiz biletlerin toplam sayısı2005’te Milli Takım’a kim ne destek verecekKurum Miktar Ä°ÅŸ Bankası 2.0Coca-Cola 2.0 Turkcell 1.5Petrol Ofisi 1.0Mercedes-Benz 1.0THY 1.0Â
button