Demet CENGİZ/Evren ALANLI
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2005 01:59
Federasyon Başkanı Levent Bıçakcı Türkiye-Yunanistan maçını izleyen 26 bin seyircinin sadece 2 bin 182’sinin sponsor firmaların davetlisi olduğunu söyledi.
Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakcı Türkiye-Yunanistan maçında, milli takımın berabere kalmasının ardından sponsorların stada getirdiği izleyicilerin acemi olarak nitelendirilmesine karşı çıktı.
ORAN YÜZDE 8:
Bıçakcı izleyici profiline yönelik eleştirilere şöyle cevap verdi: ‘Maçın oynandığı stadyumun kapasitesi 30 bin 900 kişidir ancak UEFA kuralları gereği 26 bin seyirci alındı. Milli Takım sponsoru 11 şirketin stadyuma getirdiği izleyici sayısı sadece 2 bin 182. Oran yüzde 8 yani. Sponsorların sözleşmeleri gereği belli rezervleri vardır. O doğrultuda izleyici getirirler. Yapılan eleştirileri haksız buluyoruz. Mantıklı değil. Yaklaşık 24 bin seyirci bilet alarak geldi. Oyunun ikinci yarısında maçın hareketlenmesiyle tezahüratlar da arttı. Demek ki oyunun kalitesiyle seyircinin çoşkusu paralel.’
SPONSORLA KÜFÜRÜ YENİYORUZ:
Levent Bıçakcı maçlara sponsorların izleyici getirmesi yönündeki stratejiyi devam ettireceklerini belirterek, ‘Bunu sadece milli maçlarda değil, lig maçlarında da yapacağız. Bu sayede seyirciyi çeşitlendiriyoruz. Seyirci çeşitlenince küfür ve şiddetin üstesinden geliyoruz. Eskiden sponsorların getirdiği izleyici sayısı daha düşüktü. Bu sayıyı giderek artırmayı planlıyoruz. Çünkü bunun olumlu etkilerini görüyoruz. Avrupa’da ve tüm dünyada sponsorlar maçlara izleyici götürür. Hatta bu oran Türkiye’dekinden çok yüksektir’ dedi.
THY: THY’den yapılan açıklamada THY’nin sponsorluk karşılığında 400 bilet aldığı ve biletlerin tamamının kurum içinde dağıtıldığı bildirildi.
İŞ BANKASI:
2002 yılından bu yana Milli Takım ana sponsorlarından olan İş Bankası ise cumartesi günü oynanan maça 275 davetli götürdü. Bankadan yapılan açıklamaya göre bahsi geçen biletlerin 100 adedi kapalı, 100 adedi açık ve 75 adedi numaralı tirübündendi. Sponsorluk karşılığı temin edilen ücretsiz 275 adet biletin dışında başka bilet alınmadığını bildiren İş Bankası yetkilileri, biletleri 20 kişilik davetli gazeteci ekibinin dışında kurum içinde dağıttıklarını kaydetti.
MERCEDES-BENZ:
Mercedes-Benz yaptığı sponsorluk anlaşması gereği temin ettiği 100 ücretsiz bileti iş ortakları, müşterileri ve çalışanları arasında dağıttı. Ayrıca satın alınan 25 adet bilet ise bayii ve pazarlama yöneticilerine verildi.
PETROL OFİSİ:
Milli Takım’ın ana sponsorlarından Petrol Ofisi (PO) ise sponsorluk sözleşmesi karşılığında aldığı 132 biletin yanında 2 bin 743 bileti ise satın aldı. Toplamda 2 bin 875 kişiyi maça götüren PO, akar yakıt istasyonlarında yaptığı kampanya çerçevesinde 60 YTL üzerinde akar yakıt alan müşterilerine çekilişle bilet kazanma şansı verdi. Böylece 2 bin 700 kişi kampanyadan bile kazanmış oldu.
Sponsorlar spora renk getirdi
TURKCELL Kurumsal İletişim Müdürü Zuhal Şeker sponsorlar sayesinde sporun renklendiğini ve daha çok kişiye ulaştığını belirterek şunları söyledi: ‘Ben Cumartesi günü oynanan maçta hem stad dışında hem de stad içindeki atmosferden çok etkilendim. Maç öncesinde konserler, danslar yapıldı. İnanılmaz bir çoşku ve keyif vardı. Sporsor firmaların kaç kişiyi davet ettiğini bilmeden eleştiriler yapmak doğru değil. Maça bayiler, müşteri ve aboneler yanında kurumsal müşteri, basından davetlileri ve 100 tane genç Turkcell’cileri götürdük.’
Stadı Hintlilerle doldurmadık
SPONSOR firmalardan birinin yetkilisi ise eleştirileri yersiz bulduğunu belirterek, ‘Biz o seyirciyi Hindistan’dan getirmedik. Kaliteli izleyici istiyorlardı, kaliteli izleyici getirdik. İzleyicinin yeterince destek vermediğini söylüyorlar. Sahadaki futbol seyirciyi, seyirci de sahadaki futbolu çoşturur. Sponsorların getirdiği davetli 5 bin’i geçmez’ diye konuştu.
Hangi sponsor kaç bilet dağıttı
Kurum Ücretsiz bilet Satın alınan bilet
Petrol Ofisi 132 2743
Mercedes-Benz 100 25
THY 400 -
İş Bankası 275 -
Turkcell 500*
Coca-Cola 450*
* Ücretli ve ücretsiz biletlerin toplam sayısı
2005’te Milli Takım’a kim ne destek verecek
Kurum Miktar
İş Bankası 2.0
Coca-Cola 2.0
Turkcell 1.5
Petrol Ofisi 1.0
Mercedes-Benz 1.0
THY 1.0