Sözüm firmalara: Bu araçları bize makam şoförüyle gönderin

Güncelleme Tarihi:

Sözüm firmalara: Bu araçları bize makam şoförüyle gönderin
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2006 00:00

Tasarımıyla bir coupe'yi andıran fakat sunduğu konfor ile piyasadaki diğer makam otomobillerini aratmayan C6, bu ay başında gerçekleşen Autoshow Fuarı'nın ardından Türkiye'de satışa sunuldu. Performansının yanı sıra düşük yakıt tüketimi ile dikkat çeken 6 silindirli dizel bir motor ile donatılan C6, 89 bin Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip.

C6 testi boyunca arkada oturan test danışmanlarımın (eşim ve kızım) bana makam şoförü muamelesi yapması ise pek hoşuma giden birşey değildi. Çünkü havaya giren danışmanlarım olur olmaz her türlü isteklerini emir kipiyle söylemeye başladılar. Bu yüzden sözüm firmalara: "Bu sınıftaki araçları makam şoförüyle bize gönderin ki gerçek test yapalım."

Citroen, Türkiye’de Almanların hakim olduğu lüks daha doğrusu makam otomobili pazarına, bu ay başında C6’yla giriş yaptı. Citroen'in prestij modeli olarak nitelediği C6, dikkat çeken coupe görünümlü tasarımını konforlu bir makam otomobili ile birleştiriyor.

FARKLILIK ARAYANLARA ÖZEL

C6, sahip olduğu teknoloji ile şu anda Fransız markanın amiral gemisi pozisyonunda. Araç gerek dış tasarımı gerekse iç mekanıyla, bence farklılık arayan patronları hedefliyor. Çünkü mevcut makam otomobillerine benzer çizgileri yok. Uzun motor kaputu üçgen formlu ön farlar ile başlıyor. Geniş ve sivri burun araca ağır bir görünüm kazandırıyor. Aracın yanına geçildiğinde ise uzun dingil mesafesi aracın üst sınıfa ait olduğu izlenimini veriyor. Basık ve geriye doğru alçalan uzun tavan sayesinde bir coupe gibi görünen araç olgunluğu ile sportifliğini dengeliyor. Coupe otomobillerde görmeye alışık olduğumuz çerçevesiz camlar da C6'da kullanılıyor. Araca arkadan bakıldığında ise bombeli bagaj kapağı dikkatlerden kaçmıyor. Köşelere yerleştirilmiş stop grubu tasarımdaki bütünlüğün sağlanmasında önemli katkı sağlarken; aracın D sütunlarının içinde kalan kavisli arka camı da farklı tasarımın bir örneği.

Arka tasarımdan bahsetmişken bagajı da es geçmemek lazım. Çünkü farklı tasarım yapacağız diye bagajı oldukça küçük tutmuşlar. Ama tabi ’patron adam ne yapsın bagajı’ da diyebilirsiniz. Ben de boynumu eğerim.

HIZ GÖSTERGESİ ÖN CAMDA

İç mekana geçildiğinde ise ferah atmosfer ve konfor odaklı tasarlanmış koltuklar yolcuları karşılıyor. Geniş açılan arka kapı, aracın aslında arka koltukta oturanlar için tasarlandığının bir göstergesi. Arka koltuklarda sunulan geniş diz mesafesi de uzun yolculuklada büyük rahatlık sağlıyor. Aracın hızı ve navigasyon bilgilerini ön cama yansıtarak sürücünün gözünü yoldan ayırmadan istediği bilgilere ulaşmasını sağlayan 'Head-up display' teknolojisi, istem dışı şerit değişiminde devreye giren uyarı sistemi (Lane Departure Warning System) gibi birçok teknolojik yenilik C6’da yer alıyor.

’Akıllı Süspansiyon Sistemi' ise aracın yol tutuşunu önemli ölçüde artırırken, tabiri caizse 'uçan halı' üzerinde seyahat ediyormuşsunuz gibi konforlu bir yolculuk sağlıyor. Değişken amortisör sertliğine sahip bu aktif süspansiyon sistemi, otomatik olarak yol şartlarını algılayarak, 16 farklı amortisör ayarından uygun olanı devreye sokuyor. Ayrıca bagaj kapağındaki aktif spoyler, 65 kilometre hıza ulaşınca otomatik olarak aktif hale geliyor.

ARKA KOLTUK TESTİ GEREKİR

Performansa geçmeden önce C6’yla geçirdiğim 2-3 günlük test maceramdan da bahsetmem lazım. Bu sınıftaki tüm araçlarda olduğu gibi C6’da da bana makam şoförü muamelesi yaptılar (ağlama efekti). Bir kez daha makam şoförlüğü yapan arkadaşların işinin ne denli zor olduğunu anladım valla.

C6 testi boyunca arkada oturan test danışmanlarımın (eşim ve kızım) bana şoför muamelesi yapması pek hoşuma giden birşey değildi ne yalan söyleyeyim. Çünkü havaya giren danışmanlarım olur olmaz her türlü isteklerini emir kipiyle söylemeye başladılar.

Bununla da kalmadı, her zaman arkada oturan test danışmanlarımın (eşim ve kızım) inip kapısını açarım. Ama C6’da bunu biraz gecikerek yapınca 3 yaşındaki kızım bile "ama hadi baba kapıyı çabuk açsana lütfen" deyince anladım ki bu tarz otomobiller şoför koltuğunda test edilmiyor. Sinir bozukluğundan konsantre olunamıyor. Sözüm firmalara: "Bizim gerçekten test yapmamızı istiyorsanız bu sınıftaki modellerinizi makam şoförüyle gönderin."

Şaka bir yana yurtdışında lüks sınıfta yer alan bazı modeller için basın mensuplarına arka koltuk testleri yapılıyor.

Yayaları da unutmamış

Nerde kalmıştık. Performansa geçmeden önce biraz da aracın güvenliğinden bahsetmeliyim. Sağlam görünen karoser yapısının yanı sıra 9 hava yastığı, ABS ve ESP gibi aktif ve pasif güvenlik ekipmanlarını standart olarak sunan C6, yayaları da unutmamış. Aktif kaput sistemi, yayaya çarpıldığında kaputun saniyenin yüzde 1'i gibi kısa bir sürede özel aktif menteşelerle 65 milimetre yukarı kaldırıyor. Böylece, çarpılan kişinin başının motor aksamına değmesi ve ölümcül yara alması engelleniyor.

100 kilometde 8.7 litre tüketiyor

İşte sonunda performansa geldik. C6'da 2.7 litre hacminde 6 silindirli HDI motor görev yapıyor. Bu motor 4000 d/d'de 208 beygir güç üretirken, 1900 d/d'de 440 Nm maksimum tork elde ediyor. 0'dan 100 km/s hıza 9.1 saniyede ulaşan aracın ortalama yakıt tüketimi ise 8.7 litre. Tabi bu fabrika değeri. Araç gücünü ise 6 ileri otomatik şanzıman ile ön tekerleklere aktarıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!