Sözlü sınav tarih oluyor

Güncelleme Tarihi:

Sözlü sınav tarih oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2013 02:01

Sözlü notu kalkıyor, yerine performans notu geliyor. Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Büyük imzasıyla Bakanlığın Bilgi İşlem bölümüne gönderildiği ortaya çıkan yazıya göre artık öğrencilere sözlü notu yerine performans notu verilecek.

Haberin Devamı

Bakanlık, öğrencilere derse katılım ile davranış ve okul içi tutumlarına göre performans notunu içeren çalışma için bir genelge yayınlanmaya hazırlıyor. MEB Müsteşar Yardımcısı Yusuf Büyük imzasıyla birim içi yazışma olarak bilgi işleme gönderilen yazıda “sözlü” notu yerine “performans çalışması” yapılacağı belirtiliyor. Müsteşar imzalı yazıda “Yönetmelik hükümleri doğrultusunda revize edilerek yazılı sınav notu için 6 alan, performans çalışmaları için 3 alan, uygulama notları için 3 alan, proje için 1 alan olacak şekilde düzenlenmiş, sözlü ve ödev alanları kaldırılmıştır” ifadeleri yer alıyor. Haber ilk olarak Vatan Gazetesi'nde Kıvanç El imzasıyla yer almıştı.

Uygulamayı değerlendiren uzmanlar ise eğitimde her sınavın bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi. Önemli olanın pilot uygulamalarla bilimsel olarak yapılması gerektiğini anlatan Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adnan Baki, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk şu değerlendirmelerde bulundu:

Haberin Devamı

Akşamdan sabaha yapılacak bir uygulama olmamalı
Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan (Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı)
Öğrencilerin başarısı sadece akademik başarı demek değil, iletişim, Türkçeyi doğru konuşmak, becerilere sahip olması gibi yetenekleri de kapsar. Aynı zamanda burada ders dışı etkinliklerde önemli. Sözlü olarak ders anlatılması, arkadaşları ile iletişimi de belli bir gösterge olabilir ancak sözlü ve yazılı notlar hepsi bir bütündür. Deneyerek ve bilimsel olarak bu kararlara verilmelidir. Daha önceden pilot uygulaması yapılmalıdır. Bunu kaldırdık, bunu ekledik şeklinde yaklaşımlar doğru değil. Bu akşamdan sabaha yapılacak bir uygulama olmamalı. Olumlu tarafları olumsuz yansıyabilir. Test, açık uçlu sınavında sözlünün de ayrı yeri var. Ödevlerin kaldırılması ise söz konusu olamaz. Önemli olan çocuğu araştırmaya teşviş edecek projeler ödevler verilmesi gerekir. Kararlar pilot çalışmalar dahilinde yapılmalı.

Haberin Devamı

Öğrenciyi en iyi tanıma yolu sözlü sınavdır
Prof. Dr. Adnan Baki (Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Dekanı)
Normal klasik ödevi dışında performans ödevinin olmasını daha önce çalışmalarımızda belirtmiştik. Performans katılımı sadece derse katılımla olmaz. Ödev olması gerekir. Ders içinde sorulara verilen yanıtlar önemli. Proje gibi ödevler olmalı. Dönem projeleri kalkmamalı. Sözlü de önemli bir sınavdır. Öğrenciye belli bir zaman bırakılırsa öğrenci de kendini sergileyebilir bu süreçte. Objektif yönü zayıf olsa da öğrencinin ne yaptığını gösteren önemli bir yöntemdir. Herkese aynı soru sorulmaması nedeniyle sıralamada objektif niteliği tartışılabilir. Ancak öğrenciyi en iyi yanıma yöntemidir. Değeri önemli bir yoklamadır. Kaldırılmamalı.

Haberin Devamı

Sözlü yerine performansa dayalı not doğru bir uygulama
İsmail Koncuk (Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı)
Daha önceki yıllarda da derse katılıma bakılıyordu. Bu çok yeni bir uygulama değil. Sözlü not yerine performans notu ifadesi yanlış olmaz. Sınıf içi derse katılım, öğrencilerin arkadaşlarına ilişkilerine bakılması doğrudur. Derse aktif katılım yönünden değerlendirme yapılmalı. Ödev alanları kaldırılmamalı. Okulda öğrenilenlerin okul dışında devam etmesi eğitim açısından önemli. Sosyal faaliyetlere katılmasını engelleyecek düzeyde ağır ödevler verilmemeli ancak proje ve ödevler tamamen kaldırılmamalı.

BAKMADAN GEÇME!