Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2007 00:00
Dünyanın en çok satan şampanyalarından Mumm’ın ve Chivas Regal, Beefeater, Havana Club gibi içkilerin sahibi Fransız Pernod Ricard, bir süre önce gümrüklerde yaşadıkları sorunlara aldırmadan Türkiye’de büyük oyunculuğa soyundu.
Pernod Ricard’ın CEO’su Thierry Billot iki haneli büyüdüğü Türkiye’yi çok önemsediklerini söyledi.
PİYASA değeri 16.6 milyar Euro, 2006 cirosu ise 6.4 milyar Euro’yu aşan Fransız alkollü içki devi Pernod Ricard’ın Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Thierry Billot, Allied Domecq firmasını 2005’te satın aldıktan sonra Türkiye’de faaliyetlere başladıklarını söyledi. Türkiye’de ithal içkide gümrükle ilgili sorunlar yaşadıklarını hatırlatan Billot, "Uzun bir süre hiçbir ürün getiremedik, ancak genelde Türkiye pazarı için iki rakamlı büyüme öngörüyoruz. Son iki ayda yüzde 20 büyüme kaydettik" dedi. Billot, Doğu Avrupa ülkelerinde de benzer büyümeler yaşadıklarını vurguladı.
TÜRKİYE’DE İYİ DURUMDAYIZ: Türkiye’nin Pernod Ricard için önemli bir ülke olduğunu anlatan Thierry Billot şunları söyledi: "Çünkü çok iyi bir pazar. Eskiden bir Türk distribütörle çalışıyorduk. Pazar rakamsal olarak hálá küçük ama biz gelecekte bu pazarda ciddi büyümek istiyoruz. Türkiye’de gelişmekte olduğumuz diğer ülkelerden daha iyi durumdayız. Gelişmekte olan pazarlardan daha iyi bir durumda olduğuna inanıyoruz. Türkiye için pazar payı hedefimizi veremiyorum ancak her yıl çift haneli büyümeler yakalayacağız. Türkiye’de bir marka satın almadan kendi markalarımıza odaklanarak büyüme gerçekleştireceğiz."
YEREL MARKA YOK: Türkiye’de güçlü rakı tüketimini hatırlatıp, rakı ya da başka bir Türk markasını satın alıp almayacaklarını sormamız üzerine Billot "Açıkçası şu an böyle bir projemiz de yok. Evet dünyada bazı yerel içkileri alıyoruz. Bunu da o pazarda daha çok kanala girmek için yapıyoruz. Özellikle yanına yaklaşılabilir rekabet edilebilir fiyatlardaki ürünler için satın almalar yapıyoruz. Ama rakı gibi bir içkimiz yok. Eğer rakı markası almak istersek bunun üzerine ayrı ve güçlü bir strateji planı kurmamız lazım" diye konuştu. Rakının tadına baktığını belirten Billot, denemek için içtiği rakının tadını çok güzel bulduğunu da söyledi.
DOMECQ’İ ALIP BÜYÜDÜK: 2005’te Allied Domecq’i satın aldıktan sonra hızlı bir büyüme yaşadıklarını anlatan Billot "Bu satın alma sonrası Pernod Ricard olarak, dünyada ilk 100’e giren 17 markasıyla 9 litrelik 76 milyon kasa satışı ile ispirtolu içkilerde yani bira, şarap harici içki kategorisinde dünya ikincisi olduk" dedi. Billot şarap kategorisinde ise 23 milyon kasa ile en yüksek satış hacmi olan dördüncü şirket konumunda olduklarının altını çizdi.
İçkide yüksek vergiyi eleştirmek bize düşmez
THIERRY Billot alkollü içkilerde Türkiye’de Avrupa’nın en yüksek vergi oranlarının ödenmesiyle ilgili olarak şöyle konuştu: "Bizim dikkat ettiğimiz nokta yerel içkiler ile ithal içikiler arasında vergi açısından rekabet koşullarının aynı olması. Türkiye’de de bu konuda bir sorun yok. Dünya genelinde içkide yüksek vergi uygulayan başka ülkeler de var. Bu oranları eleştirmek bize düşmez, saygı duyarız."
Birleşmeye rağmen Fransa’da rekabet sürüyor
UZUN yıllar Fransa’da rekabet eden Pernod ve Ricard isimli şirketler 1975 yılında birleşerek yurtdışı pazarlarda büyümeyi hedefledi. Fransa’da Pernod ve Ricard şirketleri hálá birbirine rakip olarak faaliyetlerine devam ediyor. Yurtdışındaki işbirliği kapsamında ise ilk olarak Avrupa’daki varlıklarını güçlendirdiler. Bunu Asya ve daha sonra da Amerika pazarlarına ihracat izledi. İki şirketin anavatanı Fransa ayrı olarak faaliyet gösterdikleri tek pazar olma özelliğini koruyor. İki şirket arasındaki rekabet birleşmeye rağmen devam ediyor.