Güncelleme Tarihi:
Taksim-4. Levent Metrosu'nun hizmete açılış tarihi 16 Eylül olarak belirlendi. Cumhurbaşkanı açılışa katılacak. Şu anda deneme seferlerini yapan metroya bindik. İşte son durum:
İstanbul Metrosu, 30 Ağustos'ta işletmeye hazır hale gelecek. Hizmete açılış günü olarak 16 Eylül tarihi düşünülüyor. Açılışı Cumhurbaşkanı yapacak.
Şu anda deneme seferleri devam ediyor. Pis su, temiz su, yangın söndürme sistemleri, yürüyen merdivenler, aydınlatma, havalandırma, anons, güvenlik kameraları gibi birçok test sürüyor.
İstasyonların iç düzenlemesi bitmiş. İstasyon girişlerinin kaldırım düzenlemesi, aydınlatması, tavan duvarlarının pano ile kapatılması, giriş kapılarına kepenk takılması gibi işler üzerinde çalışılıyor.
Tuvaletler de bitmiş, ancak sabunluk yerleri, aynaları ve kapı kolları henüz takılmamış.
İstasyon girişlerinin çevre düzenlemesi için Büyükşehir Park ve Bahçeler Müdürlüğü ve Yol Bakım Müdürlüğü birlikte çalışıyor. Yakında yaya yolları ve peyzaj düzenlemelerine başlayacaklar. Tüm istasyonların çevre düzenlemelerinin 25 Ağustos'ta bitirilmesi hedefleniyor.
Girişlerin aydınlatılması için satın alma işlemleri devam ediyor. İstasyon girişlerinde metronun yerini belirten logo direkleri imalatı da devam eden işler arasında.
Özürlü ve yaşlıların kullanacağı asansörlerin de sadece çağırma düğmelerinin montajı işi kalmış.
Akbil’le çalışacak
Gayrettepe ve Levent İstasyonları'ndaki dükkanların kaba inşaatı bitmiş. Kiracıya dükkanlar bu şekilde teslim edilecek.
Turnikeler Akbil ile çalışacak. Ancak yolcu metrodan çıkmak için de Akbil'ini kullanmak durumunda. Ancak metrodan çıkmak için de para ödenecek anlamına gelmiyor. Amaç yolcunun metroda ne kadar sürede kaldığını tespit edip ‘‘yolcu akış tablosu’’nu çıkarabilmek.
TAKSİM-LEVENT METROSU
Güzergah uzunluğu: 8439 metre (çift tünel)
Toplam tünel boyu: 18.500 metre
Tünel çapı: 6.250 metre
En büyük tüneli çapı: 13.7 metre
İki tünel arasındaki mesafe: 30 metre
İstasyon sayısı: 6
İstasyonlar: Taksim, Osmanbey, Şişli, Gayrettepe, Levent, 4.Levent.
Araçlar: 8 dizi x 4 vagon: 32 vagon
Taksim-4. Levent arası seyahat süresi: 12 dakika
Tek yönde yolcu taşıma kapasitesi: 70 bin yolcu/saat
Tek yönde maksimum yolcu taşıma kapasitesi: 22.500 yolcu/saat
Maksimum hız: 80 km/saat
4'lü trenin yolcu kapasitesi: Oturarak 228, ayakta 944 yolcu (toplam 1172)
8'li trenin yolcu kapasitesi: 2344 yolcu
İnşaat+Mühendislik+Araç maliyeti: 400 milyon dolar (Tamamı öz kaynak).
Elektromekanik maliyet: 231 milyon dolar (Kredi).
Toplam maliyet: 631 milyon dolar (405 trilyon lira).
Metroya bindik
Ayten Görgün ve Senih Gürmen'den oluşan Hürriyet İstanbul ekibi yolcuların adım atmadığı Taksim-Levent Metrosu'ndan bildiriyor.
Oniki aydır devam eden deneme serferlerinden birine özel izinle katıldık.
Yolcuların henüz ayak basmadığı vagonlar pırıl pırıldı.
Trenler günde 12-18 saat ray üzerinde gidip geliyor.
Günde 300'den fazla sefer yapıyorlar.
Trenler bugüne kadar 10 bin kilometre yaptı.
Her istasyonda 52 ayrı senaryo gerçekleştirildi.
nŞu anda 246 personel görev yapıyor.
Her istasyonda 50 temizlikçi çalışıyor.
Halen hepsi erkek olan 36 makinist var. Metro hizmete başlayınca kadın makinistler de çalışıyor olacak.
İstasyonlardan her bir buçuk dakikada bir tren geçecek.
Aylık enerji gideri 100-120 milyar lira. Yıllık 1.5 trilyona ulaşacak.
Metrodan yılda 35-40 milyon dolarlık gelir bekleniyor.
Metro sabah 6'dan 24'e kadar hizmet verecek. Haberi sayfa 4'te
İstasyonlarda son durum
TAKSİM:
Turnikeler henüz takılmadı. Bilet satış yerleri hazır. Yönlendirme levhalarının tamamı takıldı. İstasyon girişinde çevre düzenlemesi yapılacak.
OSMANBEY:
Turnikeler takıldı. İstasyon girişinde çevre düzenlemesi yapılacak. İşletmeyi gerçekleştirecek personel yerlerine geçti.
ŞİŞLİ:
İstasyon girişindeki çevre düzenlemesi yapılacak. İşletme personeli çalışmaya başladı.
GAYRETTEPE:
Asma tavanları takılıyor. İstasyon girişinde çevre düzenlemesi yapılıyor. Merdiven kaplamaları ve korkuluklar monte ediliyor. Cumartesi günü yönlendirme levhaları takılmaya başlandı.
LEVENT:
Asma tavanların son bölümleri yapılıyor. Merdiven kaplamaları takılıyor. İstasyon girişindeki alan büyük olduğu için çevre düzenlemesi diğer istasyonlara göre daha uzun zaman alacak.
Her istasyonun rengi başka
Taksim: Kırmızı
Şişli: Gri
Osmanbey: Sarı
Gayrettepe: Yeşil
Levent: Mavi
4. Levent: Turuncu
Turnikeler akbil ile çalışacak. Yolcular metrodan çıkarken de akbil kullanacaklar. Ancak çıkışta kullanılan akbil para yazmayacak, sadece yolcu istatistikleri için.
İstasyonlarda aydınlatma, tavanların pano ile kapatılması, giriş kapılarına kepenk takılması dışında işler bitmiş görünüyor. Her istasyon için farklı hazırlanan duvar panolarının son rötuşları da tamamlandı.
Tuvaletler de bitmiş durumda. Sabunluk, ayna ve kapı kolları takılmamış o kadar. Ayrıca özürlü tuvaletleri var. Sadece özürlü ve yaşlıların kullanacağı asansörler de bitmek üzere.
Halen pis su, temiz su sistemleri, yangın söndürme sistemleri, yürüyen merdivenler, aydınlatma, havalandırma, anons sistemleri, güvenlik kameraları gibi birçok test de devam ediyor.