Son saniye yetmedi

Güncelleme Tarihi:

Son saniye yetmedi
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 05, 2005 00:00

Hava Pilot Yüzbaşı Fatih Devravut ile Hava Pilot ÃœsteÄŸmen Fatih Keskin’in, F-16’larını kurtarmak için kendilerini feda ettikleri anlaşıldı. Åžehit pilotlar, son saniyede atlamak yerine, 3 saniye önce fırlatma koltuklarının düğmesine bassalardı, ÅŸimdi hayattaydılar. KARABÃœK yakınlarında önceki gün eÄŸitim uçuÅŸu sırasında düşen Türk Hava Kuvvetleri’ne ait F-16D tipi savaÅŸ uçağının sık çam aÄŸaçlarıyla kaplı daÄŸlık bölgedeki enkazına, kazadan tam 16 saat sonra ulaşıldı. Paraşütle atlayan pilotlar 35 yaşındaki Hava Yüzbaşı Fatih Devravut ile 27 yaşındaki Hava Pilot ÃœsteÄŸmen Fatih Keskin’in ÅŸehit oldukları belirlendi. Pilotların, 3 saniye önce atlayıp hayatta kalma ÅŸansları varken, uçağı kurtarmak için büyük çaba harcadıkları, son saniyede atladıklarında ise paraşütlerinin yüksek ve sık çam aÄŸaçlarına takılıp düşmeleri nedeniyle ÅŸehit oldukları ortaya çıktı.MAK TÄ°MÄ°NÄ°N GÖZYAÅžI Dün sabahın ilk ışıklarıyla birlikte, Ankara ve EskiÅŸehir’den bölgeye sevkedilen Sikorsky Black Hawk tipi helikopterler, saat 06.30’da uçağın düştüğü noktayı havadan belirledi. Uçağın düşerken yüzlerce çam aÄŸacını biçtiÄŸi Burunsuz Köyü DaÄŸtarla Mevkii’ne helikopterle Muharebe Arama Kurtarma (MAK) timleri indirildi. Kaza yerine inen MAK timi, önce 25-30 metre yükseklikteki çam aÄŸaçlarında sallanan paraşüt parçalarını gördü. Hemen 10 metre ilerdeki enkazın yakınında aÄŸaç dallarına savrulan ÅŸehit pilotlar Yüzbaşı Devravut ve ÃœsteÄŸmen Keskin’in parçalanmış naaÅŸlarıyla karşılaÅŸan MAK timindeki silah arkadaÅŸları gözyaÅŸlarını tutamadı. Åžehit pilotların naaÅŸları toplanarak, helikopterle götürüldü.4 METRELÄ°K ÇUKURKaradan bölgeye hareket eden askeri birliklerin yanı sıra orman bölge müdürlüğü ekipleri, orman köylüleri, sivil savunma ekipleri, yol makinalarıyla saat 10.00’da enkazın bulunduÄŸu yere ulaÅŸabildi. Uçağın düştüğü yerde geniÅŸ bir alanda 25-30 metre yükseklikteki neredeyse asırlık çam aÄŸaçlarının yıkıldığı ve uçağın çakıldığı noktada 4 metrelik bir çukur oluÅŸtuÄŸu görüldü. Büyük bir hızla yere çakılırken parçalanan uçağın enkazının 500 metre çapında bir alana dağıldığı, en büyük parçanın 30 santimi geçmediÄŸi görüldü. Uçağın çakıldığı yerde mermilerin bazılarının patladığı dikkati çekti. Uçağın düştüğü yer askeri birliklerce kordon altına alınırken, Hava Kuvvetleri’ne baÄŸlı teknik ekip, kazayla ilgili soruÅŸturma baÅŸlattı. Uçağın uçuÅŸ bilgilerini kaydeden cihaz enkazdan çıkarılarak incelenmek üzere Ankara’ya götürüldü.Kurmay olacaktıDÜŞEN F-16 D uçağının öğretmen pilotu Yüzbaşı Fatih Devravut’un bir süre önce kurmaylık sınavını baÅŸarıyla vererek Harp Akademisi’ni kazandığı ortaya çıktı. Yüzbaşı Devravut’un 1999 yılında NATO’nun Yugoslavya’ya düzenlediÄŸi operasyona da katılarak son derece baÅŸarılı gözcü ve bombalama uçuÅŸları yaptığı bildirildi. Hava Kuvvetleri’nin baÅŸarılı pilotlarından olan Devravut daha önce ABD’de bir yıl süreyle eÄŸitim gördü. Bu eÄŸitiminden sonra havadan erken uyarı uçağı AWACS’larda görev yapmak için sınava giren Devravut, sınavda baÅŸarı göstermesine raÄŸmen AWACS’larda görev almaktan vazgeçti. Devravut evli ve bir çocuk babasıydı. Hava Pilot ÃœsteÄŸmen Fatih Keskin ise 25 Åžubat 1978 tarihinde Artvin’de dünyaya geldi. 30 AÄŸustos 2001 tarihinde Hava Harp okulu’ndan mezun oldu. ÃœsteÄŸmen Keskin bekardı. 30 santimlik parçalara ayrıldıSık çam aÄŸaçlarıyla kaplı ormanlık alana çakılan uçaktan geriye, en büyüğü 30 santim boyunca parçalar kaldı. Son saniyede atlayan ÅŸehit pilotların açılmadan aÄŸaç dallarına takılan paraşütleri ise böyle sallanıyordu (solda). Kaza yerine ilk ulaÅŸan Muharebe Arama Kurtarma (MAK) timleri, silah arkadaÅŸlarının ‘check- list’ olarak adlandırılan uçuÅŸ notlarını bulunca gözyaÅŸlarını tutamadı. UÄŸur ERGAN / ANKARA Ãœmit KOZAN - Mustafa ÖZDEMÄ°R Ali Faik ATAY - Aydın ARSLAN YILMAZ Barış DOÄžAN KARABÃœK, DHAÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!