Soma'daki madenci yakınlarına GSM şirketlerinden destek

Güncelleme Tarihi:

Somadaki madenci yakınlarına GSM şirketlerinden destek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2014 19:06

Türkiye'de faaliyet gösteren GSM operatörlerinden Vodafone ve Turkcell, Manisa'nın Soma ilçesindeki maden ocağında meydana gelen faciaya duyarsız kalmadı.

Haberin Devamı

Vodafone Türkiye'den AA muhabirine verilen bilgiye göre, şirket facia haberinin duyulduğu andan itibaren çalışmalara başladı, gerekli tüm tedbirleri aldı. Hem İstanbul merkezde hem de bölgede kriz masası oluşturan Vodafone Türkiye, bölgede kesintisiz iletişim sağlanması için 6 adet mobil baz istasyonunu bölgeye yönlendirdi. Bölgedeki iletişim ağı kapasitesini hem konuşma hem internet kullanımı olarak artıran şirket, tam donanımlı 22 kişilik teknik ekibi de bölgeye gönderdi.

Şu anda bölgedeki iletişim ağı durumunu anlık olarak izlemeye ve gerekli ek tedbirleri almaya devam eden Vodafone Türkiye, Soma'da arama-kurtarma çalışmalarını yürüten tüm yetkili mercilerle irtibat halinde olduklarını ve onlara da her türlü desteğin verildiğini bildirdi. Facianın mağdurları ve çalışma yürüten yetkililerin yanı sıra Soma'da gönüllü yardım kuruluşlarına da altyapı hizmeti veren Vodafone, organizasyonları sağlıklı şekilde yürümesi için destek vermeye hazır olduklarını da duyurdu.

Vodafone Türkiye, bölgedeki çalışmaların sağlıklı yürütülebilmesi için iletişim ihtiyacının giderilmesi kapsamında, Soma maden bölgesindeki tüm abonelere ücretsiz 100 dakika konuşma yükledi. Şirket, çiftçilere yönelik eğitimler düzenlemek amacıyla hayata geçirdiği "Çiftçi Tırı"nı da "Ücretsiz İletişim İstasyonu" olarak yeniden organize ederek, bölgeye yönlendirdi. Bu tırla Vodafone, bölgede bulunan halk için ücretsiz telefon, SMS, internet ve şarj hizmeti sunacak.

Turkcell, Soma'da borçtan dolayı kapanan hatları iletişime açtı

Bir diğer operatör Turkcell'den yapılan açıklamada da meydana gelen faciadan duyulan üzüntü dile getirildi, maden ocağında hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı dileğinde bulunuldu.

Bölgedeki müşterileri için 75 dakika, 75 MB internet paketi ve 75 SMS'i ücretsiz olarak tanımlayan şirket, bölgede borçtan dolayı kapanan tüm Turkcell hatlarını bu süreçte iletişime açtı. Turkcell, bölgeden ve sosyal medyadan gelebilecek yardım çağrıları için de önceliklendirme yaparak, kesintisiz iletişim için 2G ve 3G mobil iletişim istasyonları ile bölgede şebeke desteği sağladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!