Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2006 00:00
Alman üretici BMW’nin orta sınıftaki başarılı temsilcisi 3 Serisi’nin geçtiğimiz günlerde satışa sunulan sportif Coupe versiyonu bu haftaki test konuğumuzdu. 3 Serisi Coupe, sedan versiyondan tamamen farklı tasarımı ve yepyeni çift turbolu 306 beygir gücündeki motoru ile adeta asfaltı kazıyor. Ailenin en sportif üyesi olan M3’e kafa tutan BMW 335i Coupe’nin başlangıç fiyatı ise 89 bin 549 Euro.
BMW’nin yıllardır sportif imajını en çok vurgulayan modellerden biri olan 3 Serisi Coupe, yepyeni yüzü ve son teknoloji ürünü motorları ile kendisini gösterdi. Sedan kardeşi ile benzerlik gösterse de aracın tamamen farklı çizgilere sahip olduğunu sportif arka tasarım ile anlamak mümkün. Teknik açıdan serinin diğer üyeleri ile benzerlikler taşıyan araç, her açıdan gerçek bir BMW olduğunu çevresine hissettiriyor. Otomobile yandan bakıldığında uzun burun büyük kısmı ve kısa bagaj kısmı sportif görünümü pekiştiriyor. Karakterli bir omuz çizgisine sahip olan aracın kapıları ve bu kapıların alt kısmındaki eşiklerin arkaya doğru genişleyen yapısı dinamik görünümü destekliyor. Ön bölümdeki klasik BMW böbrekleri şeklindeki hava ızgaraları ve farlarla birlikte motor kaputunun çizgileri Coupe’ye sportif bir görünüm kazandırıyor. İkili yuvarlak farlar ise motor kaputu ile çok iyi bir uyum sağlayarak bu sportif Coupe’nin kalbinde yatan gücü vurguluyor. Arka bölümdeki çift egzoz çıkışı, aracın gücü hakkındaki ilk ipuçlarını veriyor. Stop lambalarının iki bölüm halinde bagaj kapağının üzerine kadar uzanması da yine farklı bir tasarım anlayışının ürünü.
KEMER TAKMAYA TEŞVİK EDİYOR
Aracın iç mekanına geçildiğinde ilk olarak konfor özellikleri dikkat çekiyor. Sürücüye dönük tasarlanan ön konsol BMW’nin yıllardır sahip olduğu özelliklerden biri. Coupe olmasına rağmen aracın arka diz mesafesi geniş olmasıyla dikkat çekiyor. Yani uzun boylu yolcular dahi aracın arka kısmında dizlerini katlamak zorunda kalmadan rahatlıkla seyahat edebilirler. Aracın arka kısmına geçebilmek için ise ön koltukların omuz bölümüne yerleştirilen elektrik kumandalarına basmak yeterli. İç mekanda bir diğer ilginç özellik ise sürücüyü emniyet kemeri takmaya teşvik edecek cinsten. Coupe araçların B sütunu olmadığı için emniyet kemerlerini takmak sürücü ve ön yolcu için büyük sıkıntı yaratır. Çünkü kemer ön koltukların gerisinde kaldığı için ulaşmak çok zordur. BMW mühendisleri bu sorunu, emniyet kemerini sürücüye yaklaştıran elektrikli bir kol ile çözmeyi başarmışlar. 430 litre hacmindeki bagaj hacmi bir Coupe için gerçekten etkileyici bir değer.
MOTOR GAZA GETİRİYOR
BMW 335i Coupe’nin kuşkusuz en önemli özelliği ise kaputunun altında gizli. Markanın Formula 1 teknolojisinden esinlenerek yarattığı motor, gerek sesi gerekse sağladığı performansla sürücüsünü kolaylıkla ’gaza getirebiliyor’. Sıralı altı silindirli motorun dünyanın ilk çift turbo-şarjlı altı silindirli makinesi olması ise 335i Coupe için bir diğer ayrıcalık. 3.0 litre hacmindeki motor 5800 d/d’de 306 beygir güç, 1300 ile 5000 d/d arasında ise 400 Nm’lik tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5.8 saniyede gerçekleştiren 335i’nin, maksimum hızı ise 250 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılmış. Araç ürettiği gücü 6 ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklerine aktarıyor. Bu şanzıman direksiyona yerleştirilmiş düğmelerle manuel olarak da kumanda edilebiliyor.