Size ‘yılanın kuyruğunu nasıl yediğini' anlatacağım

Güncelleme Tarihi:

Size ‘yılanın kuyruğunu nasıl yediğini anlatacağım
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2003 00:00

Marka Konferansı'nı bu yıl da yönetecek olan ‘marka dahisi' BJ Cunningham, yarattığı ‘Nothing' (HiçbirÅŸey) markasının öyküsünü anlatacak. Cunningham, ‘‘Konferansa gelenlere yılanın kuyruÄŸunu nasıl yediÄŸine benzer olaylar anlatacağım’’ dedi.MARKA dahisi olarak kabul edilen ve sıradışı fikirlerin yaratıcısı olan BJ Cunningham, geçtiÄŸimiz yıl olduÄŸu gibi bu yılki Marka Konferansı'nın da yöneticiliÄŸini üstlendi. Yeniden Ä°stanbul'a gelip BoÄŸaz'ı seyretmek için sabırsızlandığını kaydededen Cunningham, konferansta ‘Nothing' (HiçbirÅŸey) isimli ilginç bir sunum yapacak.DeÄŸiÅŸimin bir fırsat olduÄŸunu ve Türkiye'de bu tip konferansların deÄŸiÅŸim için önemli bir yer olduÄŸunu kaydeden Cunningham şöyle konuÅŸtu: ‘‘DeÄŸiÅŸime inanıyorum. HerÅŸeyin düşünce veya fikirle baÅŸladığına dair basit bir görüşüm var. Bunun ardından söz ve son olarak eylem gelir. EÄŸer bir ÅŸeyi doÄŸru düşünce, doÄŸru söz ve doÄŸru eylemle yaparsak daha iyi bir yerde oluruz. Düşünceye imkan veren ve insanların biraraya toplayan her alan iyi bir gelecek için önemli bir adımdır. Ve inanıyorum ki iÅŸ dünyası geleceÄŸin dünyasında doÄŸru bir liderdir. Büyük düşünürler ve yaratıcı beyinlerin olduÄŸu bir yerde elde edilen pozitif enerji iÅŸ potansiyelini artırır. MarkalaÅŸma da piyasadaki enerji ve potansiyelin son ÅŸeklidir. Marka, insanların iletiÅŸimini saÄŸlayan tüm verilen sözlerin ve insanların bu sözlerdeki etkisini birleÅŸtiren konseptlerdir. MarkalaÅŸma piyasayla harekete geçer.’’‘‘MarkalaÅŸma size ürünün neden var olduÄŸunu ve ne beklediÄŸinizi söyler. MarkalaÅŸma tüketiciyle yaÅŸanan bir gecelik iliÅŸki deÄŸil evliliktir’’ diye konuÅŸan Cunningham, ‘‘Şimdi markalaÅŸma konusunda Türkiye'deki herkesin böyle düşünmesini saÄŸlayabilirmiyim? Tabiki hayır. Açık olmak gerekirse bir çok insan markayı logo ve isim olarak algılar. EÄŸer bir anket yaparsanız insanlar markanın bu kadar da önemli olduÄŸunu düşünmez. Ama bu demek deÄŸilki önemsizdir. MarkalaÅŸma iÅŸ dünyasının sınırlarını belirler ve bir çok ÅŸirket rekabet edecek bu sınırda olmak ister’’ diye konuÅŸtu.HİÇBÄ°RÅžEY'Ä° ANLATACAÄžIMBu yılki marka konferansında ‘Nothing' (HiçbirÅŸey) hakkında konuÅŸacağını kaydeden Cunningham, ‘‘Markanın bir logo veya isim olmadığını size ‘HiçbirÅŸey'in önemli olmadığını söyleyerek anlatacağım. Gerçek bir vaka çalışmasıyla ‘HiçbirÅŸey'i nasıl çözdüğümü ve ‘HiçbirÅŸey'in nasıl olduÄŸunu göstereceÄŸim. Ters markalaÅŸmanın nasıl markalaÅŸtığına, yılanın kuyruÄŸunu nasıl yediÄŸini, nasıl ‘cool' kelimesinin kendiniz olmak ve kimsenin size gerçekten kim olduÄŸunuzu söylemeye izin vermemek olduÄŸuna bakacağım. Yer deÄŸiÅŸtirerek logoların deÄŸerine bakacağım. Bütün bunların doÄŸrultusunda korkuya dikkat çekeceÄŸim’’ dedi.Cunningham, markanın söz vermenin diÄŸer bir yolu olduÄŸunu belirterek, ‘‘Marka nasıl ve ne yapacağınızın sebebidir. Markanın ne demek olduÄŸunun iki yanıtı vardır. Birincisi, ‘‘Yönünüz nedir?’’, ikincisi ise ‘‘Niye umrumda olsun?’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!