Aslı SÖZBİLİR/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2009 00:00
Ergenekon’un ikinci iddianamesinde, Türkiye siyasi tarihindeki suikastlerin bir kısmının ’trafik kazası’ gibi gösterildiği iddia edilerek, "Ergenekon terör örgütünün böyle bir girişimi henüz açığa çıkarılamamasına rağmen, bugüne kadar meydana gelen olayların arkasında örgütün bulunduğu yönünde tereddüt olduğu" yazıldı.
Yandaşlara tam destek
İddianamede, şu ifadeler yer aldı: "... Ergenekon Terör Örgütü kendisi gibi düşünmeyen, ya da örgütünün amaç ve hedefleri doğrultusunda çalışmayan siyasilerin ortadan kaldırması gerektiğini, bunun için de suikast ve dez-enformasyon yöntemlerinin kullanılması, suikast operasyonlarına gerek duyulmaması için de örgütün amaç ve hedefleri doğrultusunda çalışacak siyasilere her türlü desteği vererek parlamentoya girmelerinin sağlanması gerektiği belirtilmiştir.
’Kaza gibi gösterdiler’Ülkemizin yakın tarihine bakıldığında, çok defa siyasilere yönelik suikastlar düzenlendiği ya da bazı siyasilere yönelik yıpratma ve karalama kampanyalarının hazırlandığı görülmüştür. Düzenlenen suikastların bir kısmı
trafik kazası gibi lanse edilirken, bir kısmı da silahlı ya da bıçaklı saldırı girişimi şeklinde olmuştur. Soruşturma sırasında, örgütün siyasilere yönelik gerçekleştirdiği bir suikast ya da suikast girişimi olayı aydınlatılmış değildir, fakat Ergenekon dokümanındaki ifadelerden ülkemizde bu güne kadar meydana gelen bu olayların arkasında örgütün olduğu yönünde tereddütler oluşmuştur"
Türk siyasi tarihinin ’esrarengiz’ kazalarıAdnan Kahveci (Maliye eski Bakanı): 5 Şubat 1993’te, ailesiyle Bolu-Gerede’de geçirdiği kazada yaşamını yitirdi.
Recep Yazıcıoğlu (Denizli Valisi): 2 Eylül 2003’de, Ankara yakınlarında takla atan aracında can verdi.
Ertuğrul Berkman (Emekli MİT mensubu): 29 Ağustos 1997’de, Bozüyük yakınlarında, otomobiliyle ağaca çarparak öldü.
Akman Akyürek (TBMM Susurluk Araştırma Komisyonu Raportörü, hákim): 8 Aralık 1997’de trafik kazasında öldü.
Mehmet Bedri İncetahtacı (TBMM Susurluk Araştırma Komisyonu Başkanvekili, Fazilet Partisi eski milletvekili): 21 Kasım 1999’da, Esenboğa Havalimanı’na giderken orta refüjdeki ağaçlara çarparak yaşamını yitirdi.
Susurluk kazası: 3 Kasım 1996’da Susurluk’ta araçlarının kamyona çarpması sonucu Polis Müdürü Hüseyin Kocadağ, Mehmet Özbay sahte kimlikli Abdullah Çatlı ile Gonca Us öldü. DYP Şanlıurfa milletvekili Sedat Edip Bucak yaralı kurtuldu.
Geriye kalan tek yol suikastİDDİANAMEYE giren ’suikast şüphesine’ ele geçen Ergenekon dökümanındaki şu ifadeler neden oldu:
"Dünyada tüm sistemlerin, mevcut rejim ilkelerine aykırı ideolojilere ait siyasileri "suikast ve dez-enformasyon" yöntemleriyle engellediği, Türk insanının kültürel anlamda dünya görüşü gelişmediği için kolayca kandırılabildiğinden, kişisel çıkarlar adına siyasete yönelmiş siyasilerin engellenebilmesi için geriye kalan tek yolun suikast olduğunun, buna gerek kalmaması, ideallere uygun siyasilerin parlamentoda yer almasının sağlanmasının gerektiği..."
Yazıcıoğlu ne demişti
Bizimkiler kazada maharetliymişSON bir yılda üç trafik kazası geçiren, geçen hafta helikopter kazasında hayatını yitiren BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu, son röportajında, "Her istihbarat biriminin ustalık gösterdiği bir yöntem varmış. Bizimkiler de güya bu trafik kazalarında maharetliymiş" demişti. Yazıcıoğlu, 3-4 ay önce Aksiyon Dergisi’ne verdiği röportajda, Türk siyasi tarihindeki şaibeli kazaları şöyle değerlendirmişti: "Trafik kazaları dünyada çok geçerli bir yöntem. En ucuz, bazen en garantili, hiçbir riski olmayan suikast yöntemi. Yani ben de dikkatli olmalıyım..."