OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 07, 2005 00:00
Avrupa’nın önde gelen iletiÅŸim ÅŸirketlerinden Pleon’un CEO’su Rainer Zimmermann, AB ülkelerindeki eksik ve hatalı Türkiye imajını düzeltmek için en önemli silahın Türk ÅŸirketleri olacağını söyledi. Zimmermann, Türk ÅŸirketlerinin aşırı şüpheci davranmaları zaman kaybettiÄŸini belirtti. AVRUPA’nın önde gelen ve dünyanın 9’uncu büyük iletiÅŸim ÅŸirketi olan Pleon’un CEO’su Rainer Zimmermann, AB ülkelerindeki eksik ve hatalı Türkiye imajını düzeltmek için en önemli silahın Türk ÅŸirketleri olacağını söyledi. Zimmermann, ‘Türkiye’nin AB sürecinde dikkat etmesi gereken en önemli nokta, Avrupalılar’ın eksik ve hatalı Türkiye algısıdır, bu algının deÄŸiÅŸmesi için Türk ÅŸirketlerine büyük rol düşüyor. AB’ye iÅŸ yapmaya giden Türk ÅŸirketleri ve Türkiye’ye gelecek Avrupalı ÅŸirketler bu yanlış algıları düzeltmede kullanılacak en doÄŸru silahlar olacaktır’ dedi. Zimmermann, ayrıca Avrupa’da geniÅŸliÄŸi ve derinliÄŸi artan bir bütünleÅŸme sürecinin yaÅŸandığına dikkat çekerek, ‘Buna ‘Avrupa içi küreselleÅŸme’ de diyebiliriz. Türk ÅŸirketlerin de bu küreselleÅŸmenin bir parçası olmasını istiyoruz’ diye konuÅŸtu. TESTÄ° BIRAK HAREKETE GEÇ: ABD’li ÅŸirketlerin baÅŸarısının temelinde fikirleri hemen uygulamaya geçirebilme yeteneÄŸi olduÄŸunu belirten Zimmermann, şöyle konuÅŸtu: ‘Avrupalı ve Türk ÅŸirketlerinin çok daha iyi ve yaratıcı fikirleri olmasına raÄŸmen, uygulamaya geçerken aynı baÅŸarıyı gösteremiyorlar, çünkü aşırı şüpheci davranıp, fikri tekrar tekrar test etmek etmek istiyorlar ve bu süreçte zaman kaybediyorlar. Oysa biraz daha risk alarak hemen harekete geçseler ve fikri hemen ürüne çevirseler ABD’lilerden daha büyük baÅŸarı elde edecekler. Testkolik olmanın gereÄŸi yok, sadece harekete geçmek gerek. Bir reklam sloganında da dendiÄŸi gibi ‘Just Do It’.’DAMLA ETKÄ°SÄ°YLE YAYILIN: Zimmermann, hem Avrupalı hem de Türk ÅŸirketlerin dikkat etmesi gereken en önemli tehlikelerden birinin bilinçsiz büyüme ve yatırım olduÄŸunu kaydetti. Zimmermann, büyümek için en doÄŸru yöntemin damla etkisiyle yayılmak olacağını dile getirerek, şöyle konuÅŸtu: ‘Bir baÅŸka deyiÅŸle, ÅŸirketler önce kendi pazarlarında yerlerini saÄŸlamlaÅŸtırmalı, daha sonra komÅŸu pazarlarda fırsatlar kollamalı ve bu yöntemle giderek etki alanlarını geniÅŸletmeliler. En son aÅŸamada dünyada öne çıkan fırsatları deÄŸerlendirmeliler. ÖrneÄŸin, Çin ve Hindistan’da yatırım moda oldu diye hemen oraya gitmek yarar deÄŸil, zarar getirir.’ Zimmermann, ‘Avrupa’da hizmet veren ABD’li danışmanlık ÅŸirketleri Avrupalı ÅŸirketleri tam olarak anlayamaz, çünkü farklı bir ÅŸirket ve iÅŸ kültürleri var. BütünleÅŸen Avrupa’nın kendi içinden çıkan ve Anglo-Sakson olmayan bir danışmanlık ÅŸirketine ihtiyacı vardı. Biz bu eksiÄŸi dolduruyoruz’ dedi. Â
button