<B> Ayşe AYDIN</B>
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2001 15:14
Dünya genelinde 42 ülkede ofisi bulunan Tack Training Türkiye'de hizmet vermeye başladı. Firmaların hemen her her kademesindeki çalışanlara yönelik eğitimler veren şirketin Türkiye Temsilciliği'ni Aide Abdullah ve Dilara Kehale yürütüyor. İki ya da üç gün süren eğitimlerde çalışanlar simülasyon yöntemiyle şirket yönetiyor, yöneticilerin belli bir süre içinde işlerinin ne kadarını devrettiği değerlendiriliyor.
Merkezi İngiltere'de bulunan ve 1951'de kurulan Tack Training Nisan 2001'den bu yana Türkiye'de hizmet veriyor. Dünya genelinde 42 ülkede ofisi bulunan şirketin Türkiye temsilciliğini Aida Abdullah ve Dilara Kehale yürütüyor. Şirket, satış temsilcileri, satış yöneticileri, müdürler, orta ve üst kademe yöneticileri, telefonla satış veya hizmet elemanları, ofis elemanları ve bayilerle çalışan kişilere yönelik çeşitli eğitimleri içeriyor. Dünya genelinde Microsoft, Compaq, Unilever, Volvo, Reebok gibi şirketlerle çalışan Tack Training'in verdiği eğitimlerde ana ilkesi 'kısa ve öz eğitim'.
Aide Abdullah, Tack Training eğitimlerinin basit, pratik, geçerli ve hemen uygulamaya geçebilecek programlardan oluştuğunu belirtiyor: ‘‘Eğitim sürecinde anlatım bölümleri, tartışmalar, grup ve bireysel egzersizler, bilgisayar simülasyonları, kendi kendini değerlendirme amaçlı anket ve sunum gibi teknikler kullanıyoruz. Katılımcılara neleri farklı yapmaları gerektiğini söylemek yerine kendi kendilerini değerlendirmeleri için yüreklendiriyoruz.‘‘
Dilara Kehale eğitimlerin kısa süreli olmasının şirketler açısından büyük bir avantaj olduğunu düşünüyor. ‘‘Şirketler elemanlarını eğitirken ayırdıkları maddi kaynakların yanında çalışanların eğitim süresince işten uzaklaşmalarından rahatsız olurlar. Bu yüzden eğitimlerin kısa süreli ve etkin olmasını hedefliyoruz. Katılımcıların gerçek iş dünyasında yaşadıkları olayları bire bir eğitim ortamında yaşamalarını sağlıyoruz.‘‘
Motive eden liderlik eğitimi, büyük müşterilerin geliştirilmesi ve uygulamada stratejik pazarlama şirketin üç ana eğitim programı arasında yer alıyor. Bu eğitimler ortalama 2-3 gün sürüyor.
LİDERLERE MOTİVASYON
Yöneticilere yönelik düzenlenen motive eden liderlik eğitiminde aynı anda birçok görevi yerine getirmesi gereken bir yöneticinin zaman zaman sorumluluklarından bazılarını nasıl devretmesi gerektiği işleniyor. Dilara Kehale birçok yöneticinin teorik olarak işlerini delege etmenin önemini bildiğini ancak bu konudaki performansının iyi olmadığını, bu nedenle de çeşitli hatalar yapabildiğini düşünüyor: ‘‘Eğitimlerde katılımcılara gerçek yaşamda olduğu gibi bir çok görev ve zaman kısıtı getirerek görevlerinden bazılarını başkalarına delege etmelerini sağlıyoruz.‘‘
GELİŞTİRME PROGRAMI
Büyük müşterilerin geliştirilmesi programında büyük ölçekli firmalarla çalışan müşteri temsilcilerinin görüşmeler yaptığı şirketlerdeki kişililerle nasıl iletişim kuracakları, nelere dikkat etmeleri gerektiğine yönelik uygulamalar yapılıyor. 'TACK mücadeleci müşteri geliştime sistemi' olarak adlandırılan bu çalışmada katılımcıların müşterilerini ve müşterilerinin müşterilerini değerlendirmeleri isteniyor. Verecekleri hizmetleri müşterinin gözünden değerlendirmeleri isteniyor. Uygulamalı stratejik pazarlama programında katılımcılardan bilgisayar simülasyon programı yoluyla şirketleri için eleman alma, ücretlendirme, reklam gibi harcamalar yapma yetkisi veriliyor. Şirket yöneticilerinin gerçek yaşamda aldıkları kritik kararlarla yüzleşmeleri hedefleniyor. Bilgi için:; 0 212 231 00 05, www. tack.co.uk