Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de sigaralar için getirilen reklam yasağının tüketimi artırdığı ileri sürüldü. Türk Kardiyoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Altan Onat, yasağın uygulanmasıyla birlikte son bir yılda tüketimin yüzde 3 oranında arttığını söyledi. Antalya Belek'teki Sirene Otel'de sona eren 14'üncü Ulusal Kardiyoloji Kongresi'nde konuşan Prof. Dr. Altan Onat, Türkiye'de 1993-97 yılları arasında yıllık 1.5 milyar paket olan sigara tüketiminin, yasağın gelmesinden sonra 4.5 milyar pakete ulaştığını söyledi. Onat, ‘‘Yasakla bir yere varılamaz. Reklam yasağı konacağına reklamla birlikte sigaranın zararlarının ve sonuçlarının anlatıldığı promosyona izin verilmeliydi’’ dedi.