SGK'nın provizyonu çöktü, uzun kuyruklar oluştu

Güncelleme Tarihi:

SGKnın provizyonu çöktü, uzun kuyruklar oluştu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2008 11:59

Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) provizyon sisteminde bu sabah meydana gelen teknik arıza, hastanelerde uzun kuyrukların oluşmasına sebep oldu. Ankara'da bir çok hastanede, bu nedenle hastalardan sağlık karnelerinin ya da nüfus kağıtlarının fotokopisi istendi. Bunun sonucu da bir çok hastanenin poliklinik hizmetlerinde aksama meydana geldi.

Haberin Devamı

Ankara 75.Yıl Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ile özel hastanelerden 29 Mayıs Hastanesi başta olmak üzere bir çok hastanenin polikliniğinde uzun kuyruklar oluştu.

Başta 75. Yıl Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi olmak üzere bir çok hastanede yetkililerin, bu fotokopi talepleriyle ilgili hastalardan herhangi bir ücret talep etmedikleri öğrenildi.

Sosyal Güvenlik Kurumu bilgisayarında meydana gelen arıza daha sonra giderildi. SGK yetkilileri, hafta sonu provizyon sistemindeki teknik çalışma nedeniyle aksaklık oluştuğunu belirterek, arızanın daha sonra giderildiğini ve hastalara normal provizyon verildiğini bildirdiler.

ECZANELERDE DE ÇÖKTÜ, ECZACILAR İSYANDA

Sosyal Güvenlik Kurumu’nun provizyon sistemi eczanelerde de çöktü. Muayene ücretlerinin hesaplandığı sistemde ne kadar muayene ücreti çıkacağı bilinemediği için hastalara ilaç verilemiyor.

Haberin Devamı

Sosyal Güvenlik Kurumu’nun sorunlu çalışan provizyon sistemi, sabah saatlerinden bu yana gerek hastanelerde gerekse eczanelerde karmaşaya sebep oldu.

SGK'nın provizyon sisteminin gün içerisinde sık sık devre dışı kalması sonucu Hastanelerde oluşan uzun kuyrukların oluşmasının yanı sıra, eczanelerde de, hastalara ilaç verilmesinde büyük aksaklıklar yaşanıyor.

Eczanelerden alınan muayene ücretlerinin görüntülendiği provizyon sisteminin aksamasıyla muayene ücretlerini hesaplayamayan eczacılar hastalara ilaç veremiyor.

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan yaptığı açıklamada, daha fazla mağduriyetin yaşanmaması için “sorunsuz ve kesintisiz” çalışan bir provizyon sistemi için ne gerekiyorsa yapılması gerektiğini söyledi. Saydan, özellikle muayene katkı payı uygulamasının eczaneler aracılığıyla tahsil edilmesi uygulaması nedeniyle, sigortalılardan ne kadar muayene ücreti alacağını bilemeyen eczacıların hastalara ilaç hizmetini veremez durumda olduğuna işaret etti.

Çalışmayan provizyon sisteminin yeni bir sorun olmadığını ifade eden Saydan, “Bu ne yazık ki yıllardır devam eden bir sorundur. 3 yıldır, defalarca uyarmamıza rağmen sorunları giderilemeyen provizyon sistemi için yetkililere ‘Bu sorunlar ne zaman düzelecek?’ diye sormak istiyoruz” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!