Güncelleme Tarihi:
BİR şirkette genel müdürlük yapan Ercan Tuncer, eşine Sevgililer Günü hediyesi olarak 14 Şubat’ta bir internet sitesinden çiçek siparişi verdi. Site yöneticileri çiçeğin 18.00-20.00 saatleri arasında verilen adrese teslim edileceğini söyledi. Ancak, çiçek Sevgililer Günü akşamı adrese ulaşmadı. İki gün geçtikten sonra site yetkilileri, Tuncer’i arayarak özür diledi. Tuncer de, Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak şu iddialarda bulundu: “Manevi zarara uğradım. Sözleşmeye aykırı hareket eden site, siparişimi yerine getirmeyerek beni eşime karşı mahcup duruma soktu. Şirketin ‘Sipariş yetiştirilemedi’ diyerek bahane uydurması, akla, mantığa ve işin olağan akışına aykırıdır. Bugüne kadar iade edilmeyen ürün bedeli 76 lira 70 kuruşun yanı sıra 5 bin lira manevi tazminata hükmedilmesini istiyorum.” Dava açıldıktan sonra 76 lira 70 kuruşluk çiçeğin bedeli şikâyetçinin hesabına yatırıldı. Tüketici Mahkemesi’nde görülen davada mahkeme, açılan 5 bin liralık manevi tazminat davasını kısmen kabul ederek şirketin 500 lira ödemesine gerektiğine hükmetti.
DAVA AÇTI KAZANDI
Ercan Tuncer, dava dileçesinde eşi Aysel Tuncer’e jest ve sürpriz yapmak istediğini ancak yaşanan aksaklık nedeniyle bunu yapamadığını yazdı.