Güncelleme Tarihi:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Geliştirme Daire Başkanı Mustafa Öztürk, servis araçları için Japonya'da başarıyla uygulanan modelin hayata geçirilmesi için çalışma yaptıklarını söyledi.
Öztürk, İstanbul'da ortalama 60 bin servis aracı bulunduğunu hatırlatarak günün ortalama 2-4 saatini bu araçlarda geçiren insanların rahat ve konforlu siyahat edebilmeleri için yeni standartlar belirlenmesi gerektiğini söyledi.
Konuşmak yasak
Öztürk, Japonya'da servis araçlarıyla ilgili çok güzel bir uygulama olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:
"Bu ülkedeki servis aracı sürücüsü, kravatlı olmak, beyaz elbise giymek, eline eldiven takmak, kendisine bir şey sorulmadığı müddetçe konuşmamak mecburiyetinde. Ama içeride bir hasta olduğu zaman ilk müdahaleyi yapan bir donanım ve bilgide. Araçlarda telsizlerle iletişim kuruyorlar."
İstanbul'da da şoför ve araçlarla ilgili bir standardizasyona gidilmesi ve bu tip önlemlerin alınması gerektiğini dile getiren Öztürk, "Bu önlemler alınırsa, özellikle okullarda 'Bunu mafya aldı. Bu kazandı, bu kazanmadı' gibi endişeler de ortadan kalkar. Amacımız, eğitilmiş şoförler ve standartlara uygun araçlarla sağlıklı taşımanın gerçekleştirilmesini sağlamak" dedi.
Japon standartları
Mustafa Öztürk, İstanbul'daki mevcut servis araçlarının, şehirlerarası yollarda kullanıldıktan sonra teknik olarak ömrünü tamamlamış araçlardan oluştuğunu, bu nedenle de hem benzin tüketimi, hem de yol açtıkları hava kirliliği açısından önemli bir sorun olduklarını bildirdi.
Kendilerinin özellikle trafikten ileri gelen hava kirliliğini en aza indirmek için bu konu üzerinde durduklarını dile getiren Öztürk, alınmasını istedikleri önlemleri şöyle sıraladı: