OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 16, 2003 00:00
Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi, 8. Uluslararası Ä°stanbul Bienali kapsamında " Sensiz Bir Hiçim..." baÅŸlıklı projeyi hayata geçiriyor. Küratörlüğünü Regine Basha 'nın yaptığı proje için Ä°stanbul'a davet edilen Daniel Bozhkov, Danica Phelps, Anton Vidokle ve Julieta Aranda isimli 4 sanatçı, ilk olarak, 18 Ekim saat 19:00'da Platform'da düzenlenecek konferansa katılacak. "Sanatçılarla KonuÅŸma " konulu konferansta belgesel ve video gösteriminin yanı sıra proje mekanlarıyla ilgili bilgileri aktaracak sanatçılar; etkinlik süresince üretecekleri iÅŸleri hem sergileyecek hem de BeyoÄŸlu sokaklarında satışa sunacak. 1996'dan bu yana bütün gelir ve giderlerini takip eden ve her çizimin bir finansal hareketi belgelediÄŸi bir sistem oluÅŸturan Danica Phelps, Ä°stanbul'daki tüm alışveriÅŸlerini aynı sistemle belgeleyecek ve yapacağı çizimlerin birer kopyasını sergileyecek. Bulgar kökenli New York'lu sanatçı Daniel Bozhkov, Bulgarca'da hâlâ geçerliliÄŸini koruyan ama artık kullanılmayan Osmanlıca kelimeler ÅŸeklinde üretilen simit ve krakerleri, BeyoÄŸlu'nda satışa sunacak. Anton Vidokle ve Julieta Aranda ise Popular Geometries adlı özel bir dergiyi hazırlayacak, basacak ve dağıtacak. Frankfurt'ta yayınlanan Revolver Archiv fur aktuelle Kunst gazetesinin Ä°stanbul versiyonunu oluÅŸturacak gazete, Türkçe ve Ä°ngilizce hazırlanacak. 19 Ekim'de baÅŸlayacak ve Uluslararası Ä°stanbul Bienali'nin sona ereceÄŸi 16 Kasım tarihlerine kadar devam edecek "Sensiz Bir Hiçim…", Fluent~Collaborative, The Roy and Niuta Titus Foundation ve Artists Space (New York) tarafından destekleniyor. Proje mekanlarını gösteren harita, projelerin geliÅŸim sürecini belgeleyen video ve bilgi metinleri Platform'dan temin edilebiliyor. Sergi adını, Amerikalı stand-up komedyeni ve mizahçı Sandra Bernhard'ın bir mazoÅŸisti hicvettiÄŸi performansından alıyor. Aynı zamanda, sanatçı Felix Gonzalez-Torres'in "izleyicisi olmadan … iÅŸim bir hiçtir" yorumuna atıfta bulunuyor. Birbirinden tamamen farklı gibi görünen 2 cümle, 70'li yıllarda baÅŸlayıp 90'larda zirveye ulaÅŸan, sanatçı ve performansçıların izleyicileri "katılımcı" olarak algıladığı dönemi simgeliyor. Â
button