Åžekerciye bayram da yetmiyor

Güncelleme Tarihi:

Åžekerciye bayram da yetmiyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2001 00:00

Ekonomik krizlerin ardından halkın alım gücünün düşmesi nedeniyle iç pazarda daralma yaÅŸayan ÅŸekerciler iç pazardaki kayıplarını ihracatla kapatmaya çalışıyor. Kent Gıda Genel Müdürü Mümtaz TahincioÄŸlu, 2001 yılının ÅŸeker sektörü için çok kötü bir yıl olduÄŸunu belirterek, krizi ihracatla aÅŸmaya çalıştıklarını söyledi.Kent Åžeker'in 2001 yılında 2000'e göre toplam yüzde 11'lik bir daralma yaÅŸadığını belirten TahincioÄŸlu, ‘‘2001 yılı kötü bir yıldı. İç piyasada yüzde 25'lik bir daralma yaÅŸadık. Bu açığı ihracata konsantre olarak kapatmaya çalıştık. Ä°hracatımızı yüzde 29 oranında arttırmamıza raÄŸmen toplam satışlarımızda yüzde 11'lik bir daralma yaÅŸadık. Bunda iç pazara yönelik ürünleri ucuza satmamızın büyük etkisi oldu’’ dedi.TahincioÄŸlu, dökme ÅŸeker ve çikolatada yıllık satışın yarısını Åžeker Bayramı ve Kurban Bayramı'nda gerçekleÅŸtirdiklerini belirtirken, son yıllarda bayramların bile ÅŸekercilerin yüzünü güldürmeye yetmediÄŸini vurguladı.Åžeker tüketimini 12 aya yaymak için çalışmalar da yaptıklarını söyleyen TahincioÄŸlu, 150 ürün çeÅŸidinin yanı sıra çantada kolayca taşınabilen ürün çeÅŸitleri ile tüketicilere ulaÅŸmaya çalıştıklarını belirtti.Kent Åžeker'in yılda ortalama 28 bin ton sargılı ÅŸeker ürettiÄŸine dikkat çeken TahincioÄŸlu, ‘‘1996-1997 yıllardında 45 bin ton ÅŸeker üretirken, krizler nedeniyle üretimimiz her geçen yıl biraz daha düştü. Türkiye sargılı ÅŸeker pazarının yüzde 65'i Kent'in elinde. Kent'i Ãœlker, Balin, Nestle ve Cici gibi markalar izliyor. Kent'in 28 bin tonluk üretiminin yüzde 35-40'lık kısmı ihraç edilirken geri kalan kısım iç pazarda satıldı’’ diye konuÅŸtu.TahincioÄŸlu, ABD'den Afrika'ya, Arap ülkelerinden UzakdoÄŸu'ya kadar yüzden fazla ülkeye yaklaşık 36 milyon dolarlık ihracat yaptığını da söyledi.Reklamı imaj için yaptıkKent Åžeker'in yaÅŸlıları konu alan, ilki geçen yıl olmak üzere bu yıl ikincisi çekilen reklam filminin satışları artırmak amaçlı olmadığını belirten Mümtaz TahincioÄŸlu, ‘‘Reklam filmlerimiz çok ilgi gördü. Amacımız satışları arttırmak deÄŸil, Kent'in imajını oturtup, ismini pekiÅŸtirmekti’’ dedi. ‘‘Reklam filmleri ile Türk halkının unutmaya baÅŸladığı gelenekleri tekrar hatırlatmaya çalıştık. Halka bir mesaj verdik ve kabul gördü’’ diyen TahincioÄŸlu, bayram geleneklerini halka hatırlatma misyonunu üstlendiklerini ve her yıl reklam filmleri ile bunu gerçekleÅŸtirmeyi hedeflediklerini söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!