Güncelleme Tarihi:
İki albümü arasındaki bir yıllık sürenin, birçok müzisyen için kısa görünse de, hayatının, zamanının büyük vaktini yazıp çizerek geçiren biri için olağan bir zaman olduğunu belirten Adrian; şarkılarının çoğunu sonbahar ve kış boyunca devam eden konser, turne ve yolculuklar arasında, yollarda besteledi.
Cem Adrian, 'Şeker Prens ve Tuz Kral' albümünde yeni yazdığı şarkıların yanı sıra; 'Tek Kişilik Aşk' gibi, birkaç eski ve hiç söylemediği şarkısını da yeniden ele aldı. 18 yaşında yazdığı “Tek Kişilik Aşk” şarkısını aynı vokal rengi ve aynı hissiyatı tekrar yakalayıp o dönemdeki kaydına uygun olarak yeniden kaydeden sanatçı; şarkının, kendi çektiği videosunu da albümün ilk videosu olarak, geçtiğimiz günlerde sosyal medya kanalları üzerinden yayınladı. 'Hâlâ' adlı şarkısını ise iki albümdür beklettiğini belirten Adrian; albümün, kendisi için en özel ve en sevdiği şarkısı 'Şeker Prens ve Tuz Kral'ı ise Ocak 2013’te yazdı.
'Şeker Prens ve Tuz Kral'da, içindeki deneysel aranjörü biraz dizginleyip müziğini daha şarkı formatında kaydetmeye çalıştığını vurgulayan Adrian; bu değişimin, 60’ların ve 70’lerin romantik müziğine olan ilgisi ve o müzikten aldığı ilhamdan kaynaklandığını belirtiyor. Tamamını kendisinin yazdığı şarkı sözlerinde de aynı dönemin izleri ve etkileri hissediliyor.
Prodüktörlüğünü yine kendisinin yaptığı, DokuzSekiz Müzik etiketiyle yayınlanan 'Şeker Prens ve Tuz Kral' albümünde bulunan 11 şarkının tüm sözleri, besteleri ve aranjeleri Adrian’a ait. Cem Adrian’ın, kayıtlarını Ankara’da, evindeki Ujr Studio’da yalnız başına gerçekleştirdiği albümün; bazı enstrüman kayıtları da yine Ankara’daki Midas’ın Kulaklığı stüdyosunda, Erkan Tatoğlu tarafından kaydedildi. Albümlerini yalnız başına kaydetmenin, teknik tüm meseleleri tek başına çözmenin zor ve zaman alıcı olduğunu ancak bunun kendi seçimi olduğunu belirten Adrian; müziğinin her katmanının kendi elinden çıkmasının, müziğini daha samimi kıldığını düşünüyor. Olabildiğince az enstrümana yer verilen, vokallerin de olabildiğince sade kullanıldığı albümün ağırlıklı enstrümanı olan piyanoyu Sezgin Alkan çaldı.
Cem Adrian, her albümünde olduğu gibi yine müziğinin, dönemsel görsel karşılığı olan albüm kapağı konsepti ve tasarımı konusunda; daha önceki albümlerinde de işbirliği yaptığı sanat yönetmeni Hümeyra Uçan ve fotoğraf sanatçısı Boğaç Dalkıran ile hassas bir çalışmaya imza attı. Albüm fotoğraflarındaki kostüm tasarımı da yine Hümeyra Uçan imzası taşıyor.