A.A.
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2011 17:14
Türk Eczacıları Birliği (TEB) Genel Sekreteri Özgür Özel, SGK'nın Ocak ayının son günlerinde “şeker ölçüm çubuklarına erişimde hasta mağduriyetinin sona erdiği” yönündeki açıklamasının gerçeği yansıtmadığını savunarak, “Aksine, kuruma evraklarını teslim eden çok sayıda hastamız pek çok yakınma ve endişe ile eczanelerimize geri dönmektedir” dedi.
Özel, yaptığı yazılı açıklamada, hastaların daha önce kolaylıkla ulaşılabilen şeker ölçüm çubukları için bürokratik bir işlem yumağı içine girmek zorunda bırakıldığını iddia etti. Sağlık Kurulu raporuyla belirlenen hastanın durumu ve ihtiyaç duyduğu ölçüm çubuğu miktarının doktor tarafından reçeteye yazıldığını ve hastanın, şeker ölçüm çubuklarına eczacısı aracılığıyla ulaştığını hatırlatan Özel, hastaların şimdi eczaneden para ödeyerek aldıkları ölçüm çubuklarının faturalarını ve reçete arkalarını İl SGK Ödeme Birimi'ne teslim etmeleri gerektiğini savundu. Özel, hastanın, paralarını 2-4 ay gibi bir süre sonra, SGK'ya verdikleri banka hesabına yatırmasını beklediklerini ifade etti.
Önceden 50 adetlik bir kutu şeker ölçüm çubuğu için yaklaşık 5 lira ödenirken, Danıştayın esas itibarıyla uygulamayı durdurmasının ardından hastaların 35 lira ödediğini belirten Özel, hastaların SGK yetkililerinden “bu tutarın çok altında ödeme yapıldığı”na ilişkin ifadeleri bulunduğunu bildirdi.
Özel, şunları kaydetti:
“Bu durumda SGK'nın Ocak ayının son günlerinde şeker ölçüm çubuklarına erişimde hasta mağduriyetinin sona erdiği yönündeki açıklaması gerçeği yansıtmamaktadır. Aksine, kuruma evraklarını teslim eden çok sayıda hastamız pek çok yakınma ve endişe ile eczanelerimize geri dönmektedir. Sorunu çözmeye odaklı sorumlu bir devlet kurumu olarak hareket etmesini beklediğimiz SGK'nın önce provizyon sistemini düzeltmesi ve mağduriyeti gidermesi, sonrasında bilgiyi kamuoyuyla paylaşması gerektiğini düşünüyoruz. Artık kanıksamak zorunda bırakıldığımız bu tip uygulamalarla toplum sağlığının bir yap-boz tahtasına çevrilmemesi gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor, gerekli teknik düzeltmenin yapılarak mağduriyetin gerçekten giderildiği yönünde bir açıklama yapılmasını bekliyoruz.”