Şehirli pick-up modasında yeni alternatif L200

Güncelleme Tarihi:

Şehirli pick-up modasında yeni alternatif L200
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 05, 2006 00:00

Bu haftaki test konuğum Japon Mitsubishi’nin Avrupa lansmanını Şubat ayında Antalya’da yaptığı yeni pick-up modeli L200. Tam eşimin kafasından ’pick-up’ kelimesini silip daha küçük ve mütevazı bir araç için beynini yıkarken, Ağustos ayında Türkiye’de piyasaya sunulacak yeni L200’ü teste göndermeleri planlarımı altüst etti. Sürüş İzlenimi:

Eşimin kafasından ’pick-up’ kelimesini silip daha küçük ve mütevazı bir araç için beynini yıkarken, Mitsubishi Ağustos’ta piyasaya sunacağı yeni L200’ü teste göndermesin mi. Gene planlarım altüst oldu. Ama Allah’tan eşim kadınca birkaç eksik gördüğü için biraz daha beklemeye karar verdi.

Aslında herşey Hülya Avşar’ın Amerikan markalı devasa bir pick-up sahibi olmasıyla başlamıştı. Avşar bu araçla Hürriyet binasına gelince, gazeteden çıkan eşimin dikkatinden kaçmamış ve ’pick-up’ tekrar gündemimize oturmuştu. Avşar kızının aldığı aracın hem çok pahalı hem de bulunamadığını söylememe rağmen bir pick-up sevdası başlamıştı. Hayır o ana kadar piyasada satılan bir çok pick-up ruhsatlarında yazdığı gibi tam bir ’kamyonet’ olmasa, gidip bakalım diyeceğim.

PICK-UP HAREKATI

İşte tam bu esnada Nissan’dan lüks pick-up atağı geldi. 4X4 modeli Pathfinder’i pick-up’a dönüştürüp Navara ismiyle Türkiye pazarına da sunan Nissan, ’birinci pick-up harekatı’nı başlatmış oldu. Harekatın ikinci ayağı ise yine Japon bir firmadan geldi. Mitsubishi yeni pick-up modeli L200’ü önümüzdeki ay Türkiye’ye satışa sunacak. Türkiye’de daha çok iş için veya doğa tutkunları tarafından tercih edilen pick-up’lar yeni dönemde artık büyük şehirlerin caddelerinde de kendilerine yer bulacak.

Tabi böyle olunca benim elim kolum bağlandı. Otomobillerde bulunan bir çok özelliğe sahip bu araçları teste alınca kendi kendime "elimiz mahkum alacağız artık bir tane" diye düşünmeden edemedim. İşte bu haftaki konuğumuzda yine bir pick-up: Mitsubishi L200.

Öncelikli olarak Mitsubishi’nin yeni pick-up modeli L200’ün Avrupa lansmanını Şubat ayında Türkiye’de gerçekleştirdiğini ve 24 farklı ülkeden gelen Avrupalı gazetecilerin bu aracı ilk kez Antalya’da test ettiğini hatırlatmakta fayda var.

DAHA YUVARLAK HATLAR

Mitsubishi L200 dıştan bakıldığında otomobillere yakın bir görünüme kavuşmuş. Dakar şampiyonu Pajero Evo’dan ilham alan tasarıma sahip olan L200, kaba çizgilerin yerine kullanılan daha yuvarlak hatlarla kibar bir görünüme kavuşmuş. İç mekanda özellikle kokpitte kullanılan plastik ile sınıf atlayan L200, kullanımı kolay kumanda birimleri ile kullanıcı dostu bir yapı sergiliyor. Mavi aydınlatmalı gösterge paneli ve üç kollu deri kaplı direksiyon simidi ile sportif bir görüntü çizen araç yüksek yapısı ile de güven veriyor.

Ön konsolun en üstünde yer alan mavi renk aydınlatmalı grafik ekran birçok bilgiyi sürücüye sunuyor. Yol bilgisayarı, müzik sistemi gibi bilgilerin yanı sıra dış hava sıcaklığı, rakım, barometre ve pusula gibi off-road’da ihtiyaç duyulabilecek bilgilere de buradan ulaşılabiliyor.

Elektrik kontrollü dört cama ilaveten, müşterilerden gelen istekler doğrultusunda L200’e elektrik kontrollü bir cam daha eklenmiş. Böylece bagaj bölümüne daha kolay ulaşabilmek için arka cam da elektrikli olarak açılıp kapatılabiliyor. Önemli ve gerekli bir özellik olsa da eğer küçük bir çocuğunuz varsa ortada yer alan açma-kapama düğmesiyle sürekli oynayarak, bunu tersine çevirebiliyor. Hatırlatmakta fayda var.

ARKA BAGAJINI KAPATIN

Artırılan süspansiyon özellikleri ile hem daha konforlu hem de arazide daha başarılı kullanım sunan L200 normal yol koşullarında arkadan itişli olarak yol alırken; "Super Select" isimli sürekli 4 çeker sistemi ve kilitli diferansiyel sayesinde her koşulda başarılı bir şekilde ilerleyebiliyor.

Her ne kadar çok fazla off-road yapma şansım olmasa da, Antalya’da aracı test eden arkadaşım yüksekliğinin yarısına kadar gelen nehrin içinden geçebildiğini kaydetti. Sonuçta L200 her türlü yol koşulunda elektronik destek sistemleri ve kilitli 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde zorlanmadan yol alabiliyor.

Bu kadar olumlu özelliklerin ardından olumsuz taraflarını da belirtmekte fayda var. Öncelikli olarak L200’ün donanım seviyeleri ve özellikleri ne kadar artırılsa da lüks bir 4X4 olmadığını belirtmek gerekir. Kuşkusuz piyasadaki pick-up’lara nazaran hem dış görüntüsü hem de iç kalitesi çok yüksek, ama bir pick-up olduğunu unutmayın.

Eğer aldığınız pick-up’u daha çok şehir içinde kullanacaksanız muhakkak arka bagajını kapatmak zorundasınız. Aksi taktirde içeride ufak bir çantayı koyacak kadar bile yer yok. Bu nokta da sözüm bu tip lüks pick-up üreticilerine: "Aracın içine hiç olmazsa bazı küçük eşyaların koyulabileceği depolama yerleri yapın."

Sonuç: Her ne kadar ruhsatında ’kamyonet’ yazsa da, L200 size tam bir sürüş keyfi veriyor.

136 beygirlik motoruyla saatte 167 km’ye çıkıyor

Günümüzde birçok otomobilde de kullanılan ve güvenlik konusunda önemli bir yere sahip olan denge kontrol sistemi Mitsubishi tarafından pick-up sınıfında ilk kez L200’de sunuluyor. Burada çekiş kontrol sistemi de eklenerek bütünüyle entegre ASTC (Aktif Denge ve Çekiş Kontrolü) sistemi sunuluyor. Yeni L200’de Euro4 normlarına uygun olacak şekilde yeniden geliştirilen 2.5 litre hacminde bir turbo-dizel motor görev yapıyor. Öncüsünde 4000 d/d’de 115 beygir güç üreten motor yeni L200’de 136 beygir güç üretir hale gelmiş. 2000 d/d’de 240 Nm tork üreten motor artık 314 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza 14.6 saniyede ulaşan L200’ün maksimum hızı ise saatte 167 kilometre.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!